Steiner Maastricht

Ben even gaan spitten. De Steiner bevat een enigszins bewerkt Valjoux 7751 uurwerk, Verkrijgbaar voor u en mij:

VALJOUX 7751
13.25 ligne, 17 jewels, Incabloc shock protection, automatic, chrono, day and date, month and moonphase.
Hands sizes: Minute 1.20 mm, Hour 2.00 mm are etched in stone, while I’ve seen different listings for the sweep 0.25 mm or 0.26 mm. The register hands have me confused at the momment. The tech sheet list the tip of the post 0.18 mm plus or minus 0.05 mm and the base to be 0.22 mm. We have information of 0.22 from one supplier and listing of 0.18 mm from another. We will just have make a test by installing sample hands.
This Valjoux does take the same hour, minute, sweep and register hands sizes as the Omega 1152 and 1155.

$429.00

De prijs van de 'eenvoudige Steiner is bijna 4000 Euri. Daar koop je ook een Eberhard Chrono 4 voor en waarschijnlijk nog wel wat gerenomeerde merkhorloges. Om een Steiner met andere Nederlandse horlogemerken als VdK en VdG te vergelijken lijkt mij echt overdreven. Maar het ziet er op het eerste oog wel lekker uit, dat moet ik toegeven.

Ik kan de vergelijking tussen deze kroon en de kroon van een Van der Gang niet uit m’n hoofd krijgen.
Misschien een kwestie van smaak, maar die kroon van VdG ziet er met z’n fijne ribbels een stuk beter uit dan deze.

Verder zou ik geen Steiner kopen om dezelfde reden dat ik geen VdG heb gekocht: hou nu eenmaal niet zo van chrono’s…

groet
Mark

Hoi Jaap.
Recht uit mijn hart en helemaal mee eens.
Groeten,
JohnSr

Jaap Schreef:

winkel is een ravage, prijzen zijn verre van

laag en steiner is geen horloge merk maar een
horloge waarop de naam van een tweedehands horloge
verkoper staat geplakt.

Jaap

zo komt het op mij ook allemaal over…

3750 voor een plakker is duur.
was hij 1500 euro, of misschien 2000 dan had ik het op zn plek gevonden en voor die prijs zou het een leuk horloge zijn geweest. maar voor 3750 koop ik liever een echt horloge.

Hey Jaap:

Je bent jaloers.

Ik heb het huis Steiner ook al eens bezocht en ben zeer vriendelijk door de ouders ontvangen geweest.
Heb er zeer mooie horloges gezien.
Wat prijzen betreft, men kijkt altijd alleen naar een prijs, maar er zijn ook horloges bij die een nazicht genoten hebben of die ltd zijn en dat maakt de prijs dan ook duurder.
De Steiner horloges vind ik persoonlijk zeer mooi en wat de prijs hiervan betreft is normaal te noemen. Is ook een gelimiteerd horloge met een EXTRA verzorgt uurwerk. De kast is ook speciaal ontworpen en in kleine oplage, de kosten moeten dan ook verdeelt worden over een klein aantal horloges.
Breitling gebruikt ook Valjouxcalibers en is dan ook een plakmerk ??? :smiley: wat bazel ik nouw zeg .:wink:

Iets afbreken is makkelijk, maar hier vind ik het ongepast, daar er niets op deze horloges kan aangemerkt worden, ni kwa uiterlijk (ieder zijn smaak) en ook ni op de prijs.
Ieder is vrij van een uurwerk op de markt te brengen, maar kost een hele hoop poen en komt verschrikkelijk veel werk bij zien.
En dit is geen SPAM :wink:

ik ben het er niet mee eens, want die kosten vallen ook wel mee, informeert u maar roventa henex ! :smiley:

Ik ben het volledig met Freddy eens, het in gelimiteerde uitgave produceren van een horloge is tijdrovend en vergt een flinke investering, of je nu een eigen caliber ontwikkeld of een bestaande naar eigen inzicht aanpast.
Ik ben zelf bezig met een eigen horloge te produceren in gelimiteerde uitvoering en ik kan je zeggen dat je er plezier in moet hebben want je bent er dag in dag uit mee bezig.
Groetjes,
Miguel

gezwam over kosten graag achterwege laten verkopers overdrijven altijd.

Freddy Schreef:

Breitling gebruikt ook Valjouxcalibers en is dan
ook een plakmerk ??? wat bazel ik nouw zeg .

Ik zou zeggen, dat Breitling het plakmerk is en de Steiner niet. De Steiner is immers een limited.

Geert T. Schreef:

Mijn laatste off-topic post hier:

Jag, ik neem aan dat je met dat uitschelden mij
bedoelt? Als dat zo is, dan zou ik als ik jou was
toch aan Henrik vragen of je het draadje nog een
keer mag zien. Ten eerste heb ik niemand
uitgescholden en ten tweede gaf ik mijn reactie op
jouw posting.

ONTOPIC: MDI, welke wijzerplaat was je van plan
te kiezen?

Je zei iets in de trand van:

Jag ik vond je altijd al een ongelofelijke zeikerd, maar dit slaat werkelijk alles.

iedereen kan dat laten doen, wat christiaan doet niet.
ik vind het leuk dat mensen het initiatief nemen een eigen label neer te zetten. alleen moet je je dan afvragen of je het voor zo’n hoog bedrag moet verkopen. Als het goed verkoopt is je prijsstelling waarschijnlijk goed. Wat de gek ervoor geeft…

Master-Fan Schreef:

iedereen kan dat laten doen, wat christiaan doet
niet.
ik vind het leuk dat mensen het initiatief nemen
een eigen label neer te zetten. alleen moet je je
dan afvragen of je het voor zo’n hoog bedrag moet
verkopen. Als het goed verkoopt is je
prijsstelling waarschijnlijk goed. Wat de gek
ervoor geeft…

De meeste modellen zijn uitverkocht of bijna uitverkocht meen ik.

De nieuwe serie komt in September/Oktober uit, en er komt een ander horloge die iets kleiner zal zijn.

daarom als er mensen zijn die het kopen dan moeten ze dat zelf weten. zo werkt de markt.

steiner heeft het maken en " ambachtelijke " uitbesteed, daarmee maken ze zichzelf tot een handelsnaam.

de handelsnamen uit de jaren 60 - 70 ( pontiac, olympic , indus enz ) waren plakmerken.

dat wil niet zeggen dat steiner een plakmerk is, maar wel dat het ook niet een echt eigen ding is.

Wie heeft het over verkopers???

iemand die iets maakt gaat het ook verkopen. zo is steiner ook de verkoper van zijn eigen label.

Oei Freddy, kijk maar uit, dadelijk denkt men dat je op de loonlijst staat bij Steiner :smiley:

Ik vind het moeilijk om te zeggen maar wat Christiaan doet is ook grotendeels los bestellen bij anderen en dan in elkaar zetten. Zijn simpelere en vroegere modellen zijn ook gewoon uurwerken uit de eta/swatch fabrieken met een wijzerplaat van bijvoorbeeld Benzinger. Alle begin is moelijk :smiley:

altijd weer het gezeur over plakmerken.
word er persoonlojk moe van.
dit forum is voor iedereen toch?
ongeacht je smaak of budget.
gr oscar