Steiner Maastricht

Aha !! “d’n doos”… Ik had 'm wel gezien toen ik bij van der Gang was. Erg fraai! Wat is de favoriete kleur ?
Ik vond de witte wijzerplaat het mooist.

Fraaie collectie!

Ben benieuwd naar fotootjes :slight_smile:

Groet
Mark

…als je iets te melden hebt, doe het dan gewoon op het forum, doe je anders ook!

En om maar even te antwoorden:
Je had wel degelijk een oordeel over Steiner, anders
lees je berichtjes er nog maar eens op na.
(Persoonlijk heb ik niets tegen je!)

Jorgen je hebt een uitspraak gedaan dat je er ver boven staat.
Waarboven?

Ik heb jouw naam niet gezien in de discussie maar je hebt wel een mening over me?
Dat is iets wat ik niet kan plaatsen.

Jorgen je hebt een uitspraak gedaan dat je er ver boven staat.
Waarboven?<<

Is een uitdrukking!

Ik heb jouw naam niet gezien in de discussie maar je hebt wel een mening over me?
Dat is iets wat ik niet kan plaatsen.<<

Ik heb géén mening over jouw persoonlijk, maar over je berichten n.a.v. de Steiner!
We leven in een vrij land, als ik ergens op wil reageren, dan doe ik dat!

Ja daar heb je gelijk in.
Ik wens je veel plezier met je nwe aankoop en dat meen ik oprecht.
De reden dat ik dezelfde vraag via PM heb gestuurd heeft te maken met het feit dat Henrik dit soort discussies liever niet openbaar wil.
Je had dit antwoord ook via de PM mogen sturen.
Ik begrijp nog steeds niet jouw uitspraak maar laten we als volwassenen er een punt achter zetten.
Het begint onderhand een vete te worden en dat kan nooit de bedoeling zijn.
Dus veel draagplezier en maak ons blij met een hele mooie fotoreportage.
B)-

wie heeft hem gemaakt? waar komen de onderdelen vandaan?
etc. Kortom een plakmerk met een goud randje<<

Niet meteen bestempelen als een plakmerk!

Feit blijft dat Steiner hier op schandalige wijze werd/wordt gepromoot. <<

???

Het jammerlijke is dat de mensen die het zo hartstochtelijk voor Steiner opnemen de plank volledig mis slaan. <<

???

Ik hoop dat het nu dan wel duidelijk is, wilde er niet zo’n punt van maken, maar goed!

Je hebt je punt alsnog gemaakt.
Je hebt een mening die net zo uitgesproken is als die van mij. :wink:

jag Schreef:

Ja daar heb je gelijk in.
Ik wens je veel plezier met je nwe aankoop en dat
meen ik oprecht.
De reden dat ik dezelfde vraag via PM heb gestuurd
heeft te maken met het feit dat Henrik dit soort
discussies liever niet openbaar wil.
Je had dit antwoord ook via de PM mogen sturen.
Ik begrijp nog steeds niet jouw uitspraak maar
laten we als volwassenen er een punt achter
zetten.
Het begint onderhand een vete te worden en dat kan
nooit de bedoeling zijn.
Dus veel draagplezier en maak ons blij met een
hele mooie fotoreportage.

Dit vind ik dan wel weer erg sportief van je!
:)-D

gompie Schreef:

54 reacties op een Steiner onderwerp…
triest. Tis de moeite van het discussieren echt
niet waard

Ik denk niet dat de discussie hier in wezen over gaat. Niet over Steiner; who cares.

Het gaat m.i. over:

• Wanneer is een horloge een kwaliteitsproduct en wanneer niet.
  • Weegt technische know-how of prestatie zwaarder of minder zwaar dan een esthetisch verantwoord en geliefd horloge.
  • Is de huidige horlogebranche een “bubble” die kan barsten, als ze zich in wezen niet kunnen onderscheiden van een juweliersproduct. (e-Ink is slechts een “fringe” effect, de situatie is inherent veel ernstiger wellicht).
  • Kunnen we de schapen van de bokken scheiden; het “plakmerk” en`“manufactuur” syndroom.
  • Worden we door de branche bij de neus genomen, oor aangenaaid zo u wilt, qua prijs bijv.; het “nieuwe kleren van de keizer” syndroom.
  • Praten we elkaar aan wat mooi en kwalitatief goed is, of zijn er objectieve maatstaven.
  • Wordt er werkelijk zoveel geinvesteerd in de topmerken om een technisch handstandje te maken, of wordt dit bewust gecultiveerd (marketing).

Dit is maar een greep.

Even ter verduidelijking. Ik heb niet zoveel met hedendaagse horloges, omdat er bij mij hevige twijfel over is. En die is sinds de affaire Steiner alleen maar toegenomen.

Ikzelf ben slechts het mechanisch horloge toegedaan en de ambachtelijkheid, en dan m.n. “vintage”, de “plakmerken” (verkoopsmerken) uit de 50-60er jaren. Die zijn bovendien veel goedkoper en net zo interessant.

Wat voor horloge`s heb jij in je bezit Lunesa ?

Ach, het mag geen naam hebben, ik ben een zgn. “poor men´s collector”.

• Delbana met Culmina werk, hier al eens vertoond.
  • Sekonda wekker; zie andere draad.
  • Een Lunesa met AS 1187; ha, ha, hoe kan het anders. Lunesa heeft manufactuur werken gemaakt, maar die zijn zoooo zeldzaam.
  • Een Pontiac “plakmerk” met ETAROTOR 1256, de eerste ETA automaat.
  • Een heel regiment Lips vnl. met R23 en R25 werken, velen met Breguetspiraal, want daar ben ik gek op, maar ook met een AS1900 en een Lip Stop met Durowe 471-4.
  • Verder nog een gouden “half-hunter”; moet nog eens iets mee gedaan worden.
  • Een Jeambrun natuurlijk; een overgenomen jeugdzonde van Henrik. Jeambrun werd ook door Lip gebruikt.

Mijn fixatie is vnl. Lip, en dan mechanisch. Chronos heb ik niets mee; ik word duizelig van de radertjes en hefboompjes.

Als je perse een horloge met een Lunar Valjoux wil hebben met een strikt eigen ontwerp, maar betaalbaar, ga dan voor een Buran Basilika of voor een Buran Selena, meer als 1000 euro ben je niet kwijt, en dan heb je echt iets orgineels. Voor de prijs van de Steiner kan je alle drie de Buran Lunar types kopen.

Arjay

precies

jorgent Schreef:

We leven in een vrij land, als ik ergens op wil
reageren, dan doe ik dat!

De Steef methode, werkt toch het beste hoor!

Ciao

MDI heeft z’n keuze gemaakt, en heeft genoeg (on-)zinvolle informatie gekregen… Kan hier geen slot op?

Wat wat wat? Wat wil ik niet openbaar??? Sorry maar schuif het niet op mij af wil je? Ik ben alleen tegen schelden en ruzie maar zolang dat er niet is bemoei ik mij met horloges.

niks meer zeggen iedereen het moet leuk blijven

Weet je wat ik me nou afvraag? Waarom die mensen hier (liever) niet posten? Gerard dat weten we, maar de rest? Gewoon een soort van Ajax-Feyenoord achtig gedrag? Of wat zou dat zijn als zelfs de initiatiefnemers van dzvl hier zelfs nog wel eens posten…

Het leek mij verstandiger om het niet te laten escaleren.
Je had al iets weggehaald op het forum omdat zoiets nooit tot iets goeds zou leiden.
Tevens werd er geschreven dat de vuile was, beter aan de andere kant verder moest gaan.
Je gaf zelf aan dat je daar blij om was.
Daarom stuurde ik Jorgen in 1e instantie een PM om het vuur niet verder op te poken.
Sorry dat ik je naam heb genoemd maar ik heb het niet gedaan om mijn stoepje schoon te vegen.
Ik was ervan overtuigd dat je met de hele toonzetting niet gelukkig was.
Er is/was al genoeg geschreeuwd over en weer.
Gelukkig is het allemaal met een sisser afgelopen en kunnen we allemaal weer gewoon verder gaan en praten/discussieren over horloges.:)-D

Ok, zal ik dan geheel tegen de gewoonte in eens ee slot hanteren?