Steiner of vd Klaauw

Ben wel benieuwd of er meerdere zijn met deze gedachte en welk van de 2 nu toch te kopen.
Persoonlijk vind ik de van der Klaauw uurwerken mooier en ook veel uitgebrijder,denk ook niet dat dit te vergelijken is Steiner vind ik mooi ogen met een schittternde afwerking.

je hebt nogal wat verschil in vdklauws , dus daar hangt het wel een beetje van af.
ik vind ze nl niet allemaal even mooi.

Wat een vraag. De Steiner natuurlijk. Kijk eens naar het vakmanschap waarmee het Planetarium of Astrolabium horloge zijn gemaakt. Daar kan CvdK toch niet tegenop! Dan heb ik het nog niet eens over de Huijgens pendule versie.

inderdaad Steiner is er volgens mij maar in een model vdklauws keuze is veel groter,ik heb zelf de Adriane van Cvdk, maar wil een Steiner erbij

Ik kon zo gauw het emoticon voor “ironie” niet vinden.

als je er een steiner bij wilt , laat je hier dan niet overhalen voor nog een vdklauw :wink:

Nee dat niet ik verzamel dan het liefst meerderen merken

Als de afmeting er toe doet; CvdK maakt ze niet groter dan 41mm de Steiner is 44mm (of 43, dat ben ik even kwijt).

Inderdaad Steiner is wat groter dat vind ik wel het mooie eraan het ziet er echt meesterlijk uit ik vind vooral de witte plaat met gouden cijfers erg mooi.

Stalen kast met zwarte plaat en gouden cijfers vind ik de mooiste.

Vind het bijna geen vergelijking. Zijn wel heel verschillende horloges. Maar goed, als ik moest kiezen, dan een Van der Klauw, omdat ik het idee erachter bijzonder en origineel vind. Laten we wel wezen, een chronograaf met maanstand is, hoewel erg mooi, tegenwoordig bijna standaard repertoire voor veel merken.

Haal je Steiner en vd Klaauw nu niet een beetje door elkaar, ik ken geen Astrolobium van Steiner.

Arjay

Keuze overigens snel gemaakt vd Klaauw.

Arjay

Arjay Schreef:

Haal je Steiner en vd Klaauw nu niet een beetje
door elkaar, ik ken geen Astrolobium van Steiner.

Arjay

Het is ironisch bedoelt Lunesa bedoelt dat je overduidelijk een van der Klaauw moet kopen.

Bij de horloges van Van der Klaauw vind ik het wel jammer dat er soms JULY staat in plaats van JULI of VRY voor VRIJdag. De rest van de plaat is wel in het Nederlands en toch staat er dan weer “Joure” bij…
Mooi zijn ze wel, natuurlijk…

Jaap Schreef:

Steiner is een soort juwelier die wat onder eigen
naam uitbrengt. V.d. Klaauw is een kunstwerk op
zich, daar wordt iets gemaakt, desgewenst volledig
naar wens van de klant. Met Lunesa eens, je
vergelijkt hier echt twee totaal verschillende
dingen. Hoe aardig Phillip dan (volgens sommigen)
moge zijn, laat onverlet dat z’n produkt niet op
dezelfde hoogte staat als V.d. Klaauw.
Het al dan niet mooi vinden blijft een kwestie van
smaak, dat geldt voor beide.
Succes

Jaap

idd, phillip zal ongetwijfeld een aardige man zijn…

Steiner : koop een Zeno met hetzelfde uurwerk, laat de rotor graferen en je hebt zoiets…

van der Klaauw kijk een hoe dat gemaakt wordt , een woord : SUBLIEM !!!

Als je het mij vraagt Heeft Phillip echt nagedacht over dit horloge
dit horloge is draagbaar ,betaalbaar ,gerafineerd en elk detail tot in de puntjes uitgewerkt .
dit zal vdk ook wel zijn.
maar ik denk dat Phillip naar de wensen van de klanten heeft geluisterd en dit heeft verwerkt in zijn eigen horloge
ik vind ze in een woord “geweldig”.

Op zich moet het m.i. een gigantisch compliment voor Philipp zijn om nu al in een vergelijkingstopic te staan met vdK. Betekent dat hij op de goede weg is toch?

Steiner heb ik omgehad, staal met zwarte plaat en gouden aanduidingen. Prachtklok hoor maar (nog lang) geen vdK. Wim spaart lekker door voor zijn JLC…

keuze in dit geval? vd Klaauw dus!

de enige kunstwerken van van der klaauw zijn de astrobolarium en andere gecompliceerde horloges.
modellen zoals de ariadne, daar maakt ie ook niet zelf iets van.
uurwerken, kasten en wijzerplaten doet ie zelf allemaal niet.

Op de steiner zit levenslange garantie en ook onderhoud is gratis.
binnenkort komen er nieuwe wijzerplaten die gratis om te wisselen zijn als je je oude achterlaat…
daarbij maakt hij ook gebruik van topleveranciers. diegene die de wijzers maakt levert ook aan glashutte original.
uurwerken kunnen ook bewerkt worden door benzinger.
ik durf glashard te beweren dat een ariadne qua afwerking op hetzelfde niveau staat als de ltd. steiner

met het verschil dat christiaan ook werkelijk aan zijn horloges werkt, wat doet phillip ?