Steiner of vd Klaauw

Om een Steiner te vergelijken met een Klaauw?
Sorry maar bij mij gaat het lampje even uit.
Neem de proef op de som zet een Steiner te koop en een Klaauw.
Welke wordt het eerst verkocht en welk merk is bij de horlogeliefhebber echt bekend?
Ik zit niets af te kammen of whatever.
Ik wil best geloven dat Steiner een fantastische zaak is maar het is een zaak die hoogwaardige klokken verkoopt.
Niets meer!
Zij hebben geen fabriek,ontwerpers etc.
Ik vind het uiterst vreemd om eerst al die oh en aahs te moeten lezen over allerlei exclusieve merken en er is een topzaak die een eigen “iets”" gaat aanbieden en wat denk je

In 1 klap telt de historie niet meer mee en ontwerpers,research etc.???
Heel soms begrijp ik niets van mensen,zal wel aan mij liggen.
Het zal een leuk ontwerp zijn maar ik koop voor dat geld toch liever een ECHT merk.

jag Schreef:

Ik wil best geloven dat Steiner een fantastische
zaak is maar het is een zaak die hoogwaardige
klokken verkoopt.
Niets meer!
Zij hebben geen fabriek,ontwerpers etc.
Ik vind het uiterst vreemd om eerst al die oh en
aahs te moeten lezen over allerlei exclusieve
merken en er is een topzaak die een eigen “iets”"
gaat aanbieden en wat denk je

In 1 klap telt de historie niet meer mee en
ontwerpers,research etc.???
Heel soms begrijp ik niets van mensen,zal wel aan
mij liggen.
Het zal een leuk ontwerp zijn maar ik koop voor
dat geld toch liever een ECHT merk.

Haha, heel mooi gesproken Jag. :smiley:

Dat is net zoiets als dat Cartier niet horlogemerk genoeg zou zijn, of dat Montblanc beter maar pennen kan blijven fabriceren. Maar een juwelier die een merkje laat plakken op de wijzerplaat is ow zo mooi, het verschil is hier denk ik ook voornamelijk dat het beide NL merken zijn en Steiner wat ‘laagdrempeliger’ is, afgezien van dat zou ik in dezen toch ook zeker voor een vdKlaauw gaan.

Tuurlijk zijn niet alle vdKlaauw modellen even gecompliceerd of mooi, maar dat is ook 1 vd mooie dingen, er is variatie in zijn collectie. Je kan je horloge na verloop van tijd helemaal naar wens aanpassen etc. Nou geloof ik wel dat bij Steiner ook dingen aangepast kunnen worden, maar het klinkt mij allemaal iets te ‘kant en klaar’.

wat een geweldige site :S wat kost nu een stalen steiner ?

3750 euro staal, let op de banner

Persoonlijk zou ik zeker voor een van der Klaauw gaan. In tegenstelling tot Steiner is van der Klaauw wat mij betreft een echte horlogemaker. Hij heeft zich al meermaals bewezen op internationale beurzen en maakt complicaties die je elders niet tegenkomt. Ook prijs/kwaliteit zit vdK volgens mij beter: zijn instapmodellen kosten minder dan een Steiner en er zit in beiden een ETA mechaniek. Niet dat ik Steiner wil afbreken, maar mij komt het over alsof hij ‘gemakkelijk’ geld wil verdienen door effe horloge te ontwerpen en er dan een ETA caliber van 400 euro wil instoppen. Maar dat is een andere discussie.

Qa inruil doet een vdK het volgens mij ook stukken beter. Vraag me af welke juwelier een Steiner wil overnemen, buiten Steiner zelf dan :slight_smile:

Wat mij ook stoort aan Steiner is dat ‘Maastricht’ op de wijzerplaat. Beter weglaten vind ik. Zwitserse merken gebruiken soms wel een plaatsnaam op hun wijzerplaat, maar dat ligt voor mij dan weer anders.

Dus sowieso een van der Klaauw

Volgende week ga ik trouwens naar Maastricht en dus ook naar Steiner. Zal hem eens aan de tand voelen :smiley:
Overtuigen zal hij me wel niet :slight_smile:

Heb ook lang gedroomd van een Chronoswiss, maar ben nu zowat afgekickt op dat merk. Ze zien er prachtig uit en als je de catalogus van dhr. Lang doorleest raak je echt gefascineerd. Toch begin ik meer en meer te twijfelen aan de prijs/kwaliteitsverhouding ervan. Misschien kan je dus beter een heleboel andere merken met Steiner gaan vergelijken? Keuze genoeg in die prijsklasse.

Precies wat ik ook bedoelde.
Natuurlijk wij zijn alleen liefhebbers maar heel soms wil je nog wel is afscheid van iets nemen en dan is het altijd prettig om een “redelijk” bedrag terug te krijgen.
Dat zie ik met een Steiner niet gebeuren, ja tuurlijk bij Steiner zelf.
Niets ten nadele van Steiner maar het is en blijft een horlogeverkoper, niets meer.
Tevens is de verkoopprijs aardig aan de hoge kant.
Kijk maar is wat je daarvoor kan kopen.

Natuurlijk een vd Klaauw.
Nu nog welke?

Groten,
JohnSr

Carpe Diem Schreef:

Volgende week ga ik trouwens naar Maastricht en
dus ook naar Steiner. Zal hem eens aan de tand
voelen
Overtuigen zal hij me wel niet

Gewoon standvastig blijven en nĂ­et toegeven. Wij rekenen op je. :wink: :smiley:

.

Waarom is een Pontiac een “plakmerk” en een Steiner niet? Ergens wordt een Steiner geassembleerd, zoals dat in de 50tiger en 60tiger jaren ook ging met plakmerken. Ja, waar eigenlijk vindt dat plaats? In eigen horlogeproductie werkplaats? Ik durf glashard te beweren, dat de Steiner Ltd een geraffineerde marketing is van Steiner (ik ken die club overigens niet, niet in positieve en niet in negatieve zin). Iedereen praat er inmiddels wel over.

Ik had over CvdK nooit een uitgesproken mening, maar hem vergelijken met het werk van Steiner, weliswaar ook niet slecht, is een affront.

CvdK weet echt watie doet. Deze man heeft “DE Instrumentmakersschool” doorlopen in (ik zou het niet hoeven te vermelden, maar toch) Leiden. Ik weet niet of iemand dat wat zegt? Mensen, die daar vandaan komen weten wat een wetenschappelijk instrument is. De naam en faam van die opleidinjg gaat buiten de grenzen. Dit staat op het niveau van de horlogemakersopleiding/hogeschool in Besancon (die volgens mij nog bestaat), zij het breder, waar de “held” van Freddy (positief bedoeld!!!) ook gestudeerd heeft. Vervolgens heeft CvdK vervolgopleidingen gevolgd. CvdK heeft jarenlang klokken gemaakt alvorens met horloges te beginnen. Ik kan me nog herinneren, dat hij eind 70tiger jaren een klok aanbood aan zijn naamgenoot Chris van der Klaauw minister van Buitenlandse zaken destijds. (Als CvdK dit leest weetie precies wat ik bedoel). De palmares die CvdK heeft zijn echt verdiend.

Kortom, CvdK is een technische autoriteit op zijn terrein, en Steiner niet, zij het wel wellicht wel als detailhandelaar. De autoriteit van CvdK krijg je er dus bij als je een CvdK koopt, en dat weegt zwaar, heel zwaar.

Je moet het maar zo zien.
Er zijn een paar heren naar Steiner toegegaan, enkelen behoren tot zijn vaste klanten en die doen wat voor hem terug.
Niets mis mee maar ga niet overdrijven.
Nog even krijg je de volgende situatie:
Goededag Meneer,waarmee kan ik u helpen.
Tsja ik heb net de loterij gewonnen en ik heb altijd een Maserati willen kopen.
Meneer kom kom wij van Hessing hebben net een eigen Merk gelanceerd, de H1.
Hij is vrijwel even duur als de Maserati dus EXCLUSIEF
 maar stapt U eens in.
Ziet U het leder interieur en wat dacht u vd motor.
Een standaard Ford motor met een eigen ontwerp kleppendeksel en luchtfilter.
Wat zegt U,toch een Maserati.
Beste man mag ik u eraan herinneren dat Dhr. Hessing jr al heel wat jaartjes meedraait in de autowereld en heel wat auto’s heeft verkocht.
Ook is hij hoogstpersoonlijk betrokken geweest bij de inkoop van alle onderdelen.
Bla bla bla


Steiner een naam om te onthouden niet alleen om zijn topklokken maar ook zeer slimme marketingsjongens.
Nogmaals er is niets mis mee om iemand de hemel in te prijzen maar ga niet als een kip zonder kop kakelen.
Ik koop een Pam of JLC en ik neem een Steiner ook onder mijn arm mee omdat het zo een topprodukt is?

.

John je hebt een PB = privé bericht
André

Hoi Andre.
PB ook voor jou.
Groeten,
JohnSr

steiner = plakker dus ?

van der Klaauw is top, ik hebchristiaan persoonlik ontmoet en die man is echt een freak, super gewoon :smiley:

Ik merk dat de gemoederen nogal hoog oplopen over dit onderwerp. Mooi is dat. “Over smaak valt niet te twisten”, zegt men wel, maar dit bewijst het tegenovergestelde, over smaak ontstaat gemakkelijk twist. Ik vind overigens dat wij als forum iets meer ordening in de discussie zouden moeten aanbrengen, want dit gaat af-en-toe helemaal nergens meer over. Iets “mooi” vinden, zegt mijns inziens nog niks over kwaliteit. Iets mooi vinden, mag iedereen. Maar daaraan te koppelen dat het ook kwaliteit heeft, gaat mij echt te ver.

Iedr bedankt mijn keuze staatvast,mijn volgende aanschaf word toch nog een Cvdk


Geweldig je mening neergezet op een duidelijke wijze.

scarabe Schreef:

Geweldig je mening neergezet op een duidelijke
wijze.

Veel plezier met de keuze die je gemaakt hebt!

Groeten,