Steiner of vd Klaauw

Ben al enige tijd de (af en toe) lachwekkende discussies aan het volgen over het Steiner horloge en de vergelijking met andere merken. Schitterend dat sommige mensen hier een advies van anderen nodig hebben bij de aanschaf van een horloge. Zij kopen het dus overduidelijk niet voor zichzelf, maar om indruk te maken op een ander, of vergis ik me?

Daarnaast de vraag of een merk als Omega, IWC, JLC, of whatever, niet ook eerst klein begonnen is, net zoals Steiner?

Ik vergelijk altijd graag met het automobielmerk Spyker (van NEDERLANDSE bodem). In het begin door iedereen verguisd, er zit een AUDI motor in (ohoooo, ze hebben niet eens ZELF een motor ontwikkeld – vergelijk met Steiner die ook materialen bij andere leveranciers inkoopt/laat maken) maar nu door zo’n beetje iedereen de hemel in geprezen, including me…ook zij zijn klein begonnen, maar groeien nu al uit hun jasje, na slechts enkele jaren van produceren en verkopen. Daarnaast wel de opmerking dat dit niet komt door de vele verkopen in Nederland, immers, zoals al eerder gemeld door iemand in een van de draadjes: steek in Nederland alstublieft je kop niet uit boven het maaiveld. Just my thoughts…

Schitterend trouwens om te zien dat er wel veel kabaal gemaakt wordt over het merk Steiner. Het horloge moet dus veel mensen raken, als er zoveel over gepraat wordt?

Ben er onlangs een binnen gelopen. en heb eea bewonderd. Ziet er zeker goed uitn maar kan mij niet aan de indruk onttrekken dat de vergelijking tussen een VdK en een S mank gaat (een VW Polo is ook geen Audi A6), Rara wie is wie…

Olivier Schreef:

Schitterend

dat sommige mensen hier een advies van anderen
nodig hebben bij de aanschaf van een horloge. Zij
kopen het dus overduidelijk niet voor zichzelf,
maar om indruk te maken op een ander, of vergis ik
me?

Dat slaat natuurlijk weer helemaal nergens op. Niet iedereen heeft het vermogen om elke week een horloge te kopen van dik 2K, dus de mensen willen voor dat geld wel de juiste keuze maken. En die keuze gaat meestal niet alleen over de ‘looks’ of over het imago. Het gaat dan over kwaliteit, uitstraling (wat heeft het bedrijf in kwestie zoal bereikt, krijg je waar voor je geld), servicekwesties etc.

Het zijn dus niet zozeer vragen van:

goh, ik wil een Panerai, met welke maak k de meeste indruk bij de dames? :smiley:

Nee, het zijn meer vragen van:

joh, ik heb flink gespaard en kan nu eindelijk 1 horloge kopen van de 3 die ik altijd al wilde hebben, alleen twijfel ik nog over een bepaald horloge. Hoe zit het met de kwaliteit van dat merk, de service (aftersales) etc etc. Die willen dus gewoon zeker weten dat wat ze kopen goed is. Want geef toe, het zou toch zonde zijn als je jaren voor iets spaart, het koopt en dan al na 2 maanden problemen ermee hebt, of koop je liever iets van een paar duizend euro en maakt het je niet uit als het daarna alleen maar rompslomp met zich meebrengt, horloge weer weg voor repararties (kan zo een paar maanden duren), kosten die het weer met zich meebrengt (reken maar op een paar honderd euuro) … nou, dan vind ik dat je idd beter wat research en navraag kan doen vóór je iets koopt.

Just my 2 cents. :smiley:

1 like

Olivier Schreef:

Ben al enige tijd de (af en toe) lachwekkende
discussies aan het volgen over het Steiner horloge
en de vergelijking met andere merken. Schitterend
dat sommige mensen hier een advies van anderen
nodig hebben bij de aanschaf van een horloge. Zij
kopen het dus overduidelijk niet voor zichzelf,
maar om indruk te maken op een ander, of vergis ik
me?

Daarnaast de vraag of een merk als Omega, IWC,
JLC, of whatever, niet ook eerst klein begonnen
is, net zoals Steiner?

Ik vergelijk altijd graag met het automobielmerk
Spyker (van NEDERLANDSE bodem). In het begin door
iedereen verguisd, er zit een AUDI motor in
(ohoooo, ze hebben niet eens ZELF een motor
ontwikkeld – vergelijk met Steiner die ook
materialen bij andere leveranciers inkoopt/laat
maken) maar nu door zo’n beetje iedereen de hemel
in geprezen, including me…ook zij zijn
klein begonnen, maar groeien nu al uit hun jasje,
na slechts enkele jaren van produceren en
verkopen. Daarnaast wel de opmerking dat dit niet
komt door de vele verkopen in Nederland, immers,
zoals al eerder gemeld door iemand in een van de
draadjes: steek in Nederland alstublieft je kop
niet uit boven het maaiveld. Just my
thoughts…

Schitterend trouwens om te zien dat er wel veel
kabaal gemaakt wordt over het merk Steiner. Het
horloge moet dus veel mensen raken, als er zoveel
over gepraat wordt?

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging op 08/08/2006
20:40 door Olivier.

Het is zo als je het zelf wilt opvatten…

Ik wilde gewoon info waar naar mijn mening dit ook de juiste plek is hier zijn de echte liefhebbers van het uurwerk en met verstand van zaken,een ieder is natuurlijk vrij in zijn mening of gedachtegang.

maar je kan wel alletwee mooi vinden

scarabe Schreef:

Ik wilde gewoon info waar naar mijn mening dit ook
de juiste plek is hier zijn de echte liefhebbers
van het uurwerk en met verstand van zaken,een
ieder is natuurlijk vrij in zijn mening of
gedachtegang.

Tijd is geld

Groetjes,Scarabe.

Natuurlijk, daar is het forum toch ook voor…
Ik weet zelf hoe “moeilijk” het is om een beslissing te nemen :wink:

Maar het wordt toch de CvdK? Ik denk dat je er veel plezier van zult hebben…

Zeker weten alleen nog even dubben welk ,want de prijzen varieeren nogal,en ik heb nog een lijstje met favorieten maar Cvdk staat toch wel bij de toppers IWC,Nardin,Omega,Martin Braun,dus nog even sparen.

Ondanks het feit dat de CvdK’s niet mijn smaak zijn (zie een andere post van mij) ben ik het volledig met je eens…

Mick

Ok, off topic, maar ik moet toch even reageren op het verhaal van Spyker… Want ja, het is een gave auto en marketingtechnisch gezien doen ze het erg goed, maar het (zeer hoge) niveau van merken als Ferrari, Porsche of bv Pagani halen ze bij lange na niet.

In het wereldje van de serieuze sport- en racewageningeneurs gaat ook nog altijd het hardnekkige gerucht dat er in het ontwerp van Spyker enkele intrinsieke ontwerpfouten zitten, waardoor deze auto nooit het niveau van de eerdergenoemde merken zal kunnen halen, tenzij de auto van ‘scratch’ af aan opnieuw ontwikkeld wordt…

Dus trots vanwege het lef en het succes van deze auto mogen we zeker zijn, maar jaag 'm op de limiet over het circuit en de Spyker komt seconden tekort op ander ‘heavy metal’.

Ik zou 'm dan ook graag een keer door ‘The Stig’ over het circuit zien gaan, dan hoop ik dat ik ongelijk heb.

Mick

Mick

Okay, was me niet bekend van die fouten. Heb mee mogen rijden met enkele Spykers op de oval in Lelystad en dat ging best…hahaha!

Feit is ook dat de meeste van deze auto’s nooit gebruikt zullen worden waar ze eigenlijk voor gemaakt zijn, het is en blijft toch vooral een showproduct. Op Le Mans presteren ze overigens best redelijk voor een merk wat pas enkele jaren oud is. Ik heb enorm veel respect voor Victor Muller, erg dapper wat die man allemaal doet en durft met eigen geld.

Volgens mij heeft The Stig overigens wel gereden in de Spyker in Top Gear trouwens, weet alleen de positie niet.

Hard gaat 'ie zeker (tu) En helaas komen de meeste sportauto’s niet verder dan de PC Hooft…

De Spyker is inderdaad wel eens in Top Gear geweest, maar is niet door de Stig misbruikt (ff gecheckt op de site van Top Gear).

Weet je wat echt hard gaat? Moet je 'm wel even zelf in elkaar schroeven… :smiley:

Mick

Zetten jullie het auto verhaal voort in het off-topic gedeelte jongens? Ik weet dat dit een lange discussie gaat worden (is altijd zo met auto’s) :smiley:

Hoezo, het gaat er toch om wat voor tijd 'ie op de KLOKKEN zet… :wink:

Je hebt gelijk. Is behoorlijk off topic…

Mick

Sorry, mijn hart ging alweer sneller kloppen. Twee passies in een topic…snelle auto’s en horloges.

CvdK is zeker een goede keuze. Zelf ben ik meer van de merken IWC, AP, Panerai en Cartier, maar een CvdK kan ik zeker wel waarderen. Ik zou zeker even goed kijken welke CvdK je neemt, misschien kun je de modellen waar tussen je twijfelt even online zetten…