Ik wacht morgen even af en anders zet ik, zoals ik Steinhart beloofd heb, de hele mailwisseling op forums met foto’s van het horloge. Hij heeft nu wel alle kansen gehad om het goed op te lossen. Het horloge houd ik dan maar, want de belofte dat hij het geld zou teruggeven komt hij niet na en dat is wel de afspraak.
Ik zou hem even herinneren aan zijn mail dat het geld teruggestort zou worden
en dat je daar nu op staat of wat nu de bedoeling is van het horloge terug te
sturen .
Ik wacht morgen even af en anders zet ik, zoals ik
Steinhart beloofd heb, de hele mailwisseling op
forums met foto’s van het horloge.
Dat wordt smullen!
Het horloge houd ik dan maar, want de belofte dat
hij het geld zou teruggeven komt hij niet na en
dat is wel de afspraak.
Ik zou voet bij stuk houden en het geld terugeisen. Tussen jou en dat horloge wordt het toch niks meer. Sterker nog: ik zou het horloge niet eens willen hebben vanwege het slechte karma.
Ik snap het gewoon niet. Steinhart heeft zo veel vraag, dus waarom willen ze je nou zo graag die horloge opdringen. Dat kost iedereen geld en tijd. Lijkt me veel verstandiger om het gewoon als nieuw door te verkopen aan een andere klant want een betere naam zullen ze met zulke acties echt niet krijgen.
hoe vervelend ook, ik zou met de hele mailwisseling opnieuw verzoeken tot retournering. uitgaande dat je niet voor de verzendkosten hoeft op te draaien. anders was je volgens mij nu al zowat evenveel aan je horloge kwijt… bij wijze van.
bij mij heeft t ongeveer n half jaar geduurd voordat t weer allemaal goed was met mn triton. ik had er wel vertrouwen in en had geduld.
dat betekent niet dat je maanden met je handen in je haren moet zitten. hoop dat t snel goed komt. uiteindelijk wordt t wel opgelost, alleen duurt t bij hen geregeld nogal wat lang. suc6!
Gistermiddag heb ik met ze gebeld en ze beloofden vanochtend direct na 9.00 uur terug te bellen. Zoals met alle afspraken gaat ook dit dus weer niet goed.
Ik ga maar weer eens mailen en vragen waar mijn centen blijven. Met alle verzend en telefoonkosten wordt het wel een heel duur horloge zo.
Ik heb Steinhart een keer beloofd dat als het zo zou doorgaan dat ik alles internationaal op forums zou zetten en daar reageerde hij toen persoonlijk op met de mededeling dat ik mijn geld terug zou krijgen. Dat maakt hij dus niet waar en als ik vandaag geen bericht meer krijg dan gaat dat gebeuren en daar is hij als de dood voor.
De stoom komt mij nu nog uit mijn oren. Krijg net een mail binnen dat ik me maar moet melden bij Dhr. Engelen , notabene de officiële vertegenwoordiger van Steinhart in Duitsland. Het horloge komt ongerepareerd terug. Ik heb ze een mail gestuurd waar de honden geen brood van lusten. Het horloge is twee keer beschadigd teruggekomen met ook nog eens stof onder het glas en nu kan ik het mij opsoppen. Dit soort merken met alleen een internetwinkel en zeker in Duitsland, waar de consumentenbescherming slechter is geregeld dan in Nederland, zal ik mijden als de pest vanaf nu. Bah. Steinhart ist eine
Scheissfirma. Hieronder nog even de letterlijke tekst van steinhart zelf:
Hallo h. V…
Danke für ihre mail… ich weiss nicht was sie für ein problem haben….
Senden sie mir ein bild…oder sie senden mir bitte die uhr zurück… und sie bekommen sofort ihr geld zurück…
Drohen mit forum usw…das möchte ich nicht……
schicken sie die uhr zu uns zurück…sie bekommen sofort ihr geld samt versand erstattet….
Eine wasserfarbe verwenden wir nicht … das ist eine unverschämtheit dies zu behaupten….
Het lijkt erop dat jullie elkaar niet goed begrijpen. Jij hebt het helemaal gehad met de firma en ik kan me, gebaseerd op hetgeen je geopenbaard hebt, voorstellen dat de firma het helemaal gehad heeft met jou. Ik kan alleen maar zeggen dat de rust bewaren, beleefd blijven en nogmaals uitleg geven doorgaans het beste werkt. Je geagiteerdheid werkt volgens mij bij dit probleem behoorlijk tegen je. Dat is overigens een heel menselijke eigenschap hoor. Het is echt erg frappant hoe vaak het aan de ander ligt als er een probleem besproken wordt :)-D
Gebeld heb ik gisteren en ik zou vandaag teruggebeld worden, dat doen ze dus nooit daar. Ik til er zwaar aan dat Steinhart belooft het geld terug te storten en vervolgens dat niet waarmaakt. Bovendien sturen ze me tot twee keer toe het horloge beschadigd terug. Ik vrees dat het niet meer opgelost wordt en dat ik gewoon pech heb gehad. Jammer maar helaas, de consument wordt in Duitsland slecht beschermd.
Jammer maar helaas, de consument wordt in
Duitsland slecht beschermd.
Het ligt niet aan Duitsland, Bert.
Jullie begrijpen elkaar niet. Jij, op zijn minst, krijgt je boodschap niet helder over. Prima hoor als je het erbij laat zitten, maar dat is echt voor je eigen conto.
Steinhart komt zijn verplichtingen en beloftes gewoon niet na, wat wil ik dan nog doen? Advocaat inschakelen? Hij belooft geld over te maken en krijgt daar om de een of andere reden spijt van.
en zeker in
Duitsland, waar de consumentenbescherming slechter
is geregeld dan in Nederland
Slaat absoluut nergens op. Wellicht trek je die conclusie op basis van je eigen slechte ervaring, maar het is volslagen kul. Langzamerhand begin ik enige sympathie te krijgen voor horlogemerken, met permanent jammerende klanten. Dreigen met het openbaar maken van een private correspondentie, vind ik bijzonder weinig elegant.
Steinhart komt zijn verplichtingen gewoon niet na,
wat wil ik dan nog doen?
Dat heb ik al gezegd: de rust bewaren, nogmaals de zaak uitleggen en vragen of hij de zaak nu definitief wil regelen. Misschien eerst even melden dat hoe het tot nu toe gelopen is voor beide partijen onbevredigend is.
Nogmaals een mailtje sturen “waar de honden geen brood van lusten” werkt gewoon tegen je. De inhoud van die mails heb je niet geopenbaard, maar zonodig bied je gewoon je excuses aan voor hetgeen je in het heetst van de strijd gezegd hebt. Alle Höflichkeit inzetten om je doel te bereiken.
Als je dan uiteindelijk resultaat boekt dan werkt dat bevrijdend, trust me.
-edit- de clou: zonder je boosheid en frustratie bereik je uiteindelijk meer!
Steinhart komt zijn verplichtingen gewoon niet
na,
wat wil ik dan nog doen?
Dat heb ik al gezegd: de rust bewaren, nogmaals de
zaak uitleggen en vragen of hij de zaak nu
definitief wil regelen. Misschien eerst even
melden dat hoe het tot nu toe gelopen is voor
beide partijen onbevredigend is.
Nogmaals een mailtje sturen “waar de honden geen
brood van lusten” werkt gewoon tegen je. De inhoud
van die mails heb je niet geopenbaard, maar
zonodig bied je gewoon je excuses aan voor hetgeen
je in het heetst van de strijd gezegd hebt. Alle
Höflichkeit inzetten om je doel te bereiken.
Als je dan uiteindelijk resultaat boekt dan werkt
dat bevrijdend, trust me.
+1 Als soort van halve Duitser (wonend aan de grens & vaak winkelend in Duitsland) onderschat je m.i. het cultuurverschil met Nederland. De aanpak zoals Windhund beschrijft, levert je veel meer op. Een Duitser met Nederlandse directheid op z’n professionaliteit aanvallen, helpt je nooit. Ik heb dagelijks met Duitsers te maken & heb nooit of nimmer te klagen. Raak nooit oververhit & probeer probleemoplossend te zijn.
Ik woon twee kilometer van de Duitse grens en ken de verschillen in mentaliteit en consumentenrecht echt heel goed. Hier sta je gewoon sterker als consument. Kijk maar eens naar de garantie in Duitsland op Duitse auto’s, daar ligt de bewijslast vaak bij de consument. Herr Steinhart is gewoon pissed (hij reageert in de hier eerder geplaatste mail echt furieus) omdat ik na de tweede inlay gevraagd heb of er waterverf op zit en echt veel sterker is het niet, mijn Seiko die ik al jaren gedragen heb heeft nog steeds een 100% gave inlay. Juist omdat ik zo zuinig en voorzichtig met mijn spullen om ga valt mij dit zwaar tegen. Mijn Omega van 37 jaar oud (zelf nieuw gekocht) ziet er beter en gaver uit.
Kijk maar eens naar de garantie in
Duitsland op Duitse auto’s, daar ligt de
bewijslast vaak bij de consument.
Dat is nu een van de weinige dingen die ik nooit in Duitsland heb gekocht, want dat vindt de Nederlandse overheid niet goed ;). anders… Dus daar weet ik niets van.
Maar in z’n algemeen, je kan gelijk hebben, maar je hebt meer aan gelijk krijgen
nu ik er over nadenk… engelen geduld en het idee dat t goed zou komen, kwam wel vnl door vertrouwen in maurice en goede service v aramar.
indien je de retourzendingen zelf moet betalen, dan zou ik de laatste verhalen op steinhart, aangezien zij nalatig waren. dat je de eerste keer niet tevreden bent, zie ik als n risico vh online kopen. maar als ze hebben toegezegd het geld te retourneren, maar in de plaats daarvan weer t horloge retour sturen, dan lijkt me dat op kosten v steinhart.
mijn ervaring is ook dat je met doordachte beleefdheid vaak verder komt dan met gedreig. recent/actueel voorbeeld: ruim n jaar geleden had ik mn vdb gekocht. die bleek na aanschaf al niet goed gangreserve op te bouwen. gelijk gemeld. mocht m op hun kosten laten servicen, indien dat t probleem was. door omstandigheden, pas laat bij n horlogemaker terecht gekomen. daar bleek dat de rotorlager defect was. door vertraging v bewijsstukken, pas nog later aan vdb teruggekoppeld. na zo n lange tijd wordt t wst moeilijk om de verkoper nog om vergoeding te vragen. heb weken geen reactie gekregen, maar zelf opnieuw net mailtje gestuurd en de situatie uitgelegd. eergisteren mailtje terug dat ik als compensatie wel n door mij graag gewilde gesp kon krijgen.
dit is natuurlijk niet eenzelfde situatie, maar ik wil er alleen maar mee aangeven dat elkaar met respect behandelen vaak meer oplevert dan gedreig. uiteraard moet je soms op je strepen staan, maar dat doe ik alleen als het niet anders kan. en dan soms ook alleen als ik weet dat het nut heeft en t waard is.