Steinhart GMT Ocean one 39 of 42 mm?

Denk er sterk aan een nieuwe Steinhart Ocean Ons blue red aan te schaffen. Zit alleen te dubben over de maatvoering. Wat zal ik kiezen? De 39 mm of voor de 42 mm gaan?
Iemand een idee of dit klokje groot uitvalt op de pols of juist niet?
Heb al een Aquaracer in blauw vn 40,5 ook wel als 41 mm aangemerkt. En de Seamaster 300 mtrs in blauw die ook voor 41 mm staat. Deze twee klokjes komen niet iel over op mijn pols vindt ik. Ben alleen bang dat de 39 mm te klein is? Al wordt deze maatvoering hier erg vaak genoemd en is volgens mij ook erg gewild.
De stalen band van de 42 mm is dan voor mij weer veel mooier.
Voor de prijs hoef je het niet te laten, € 490,- en € 520,-
Of zal ik eens gek doen en voor zwart gaan?
De 39 mm:


De 42 mm:

Foto’s van Steinhart.de

2 likes

Vorige week de 39mm gezien en die valt klein. Ik heb zelf 40mm horloges maar die zien er vele malen groter uit op de pols dan die 1mm verschil. Ik zou zelf voor de 42mm gaan.

1 like

Een 39 mm valt als een 39 en een 42 als een 42…
Met andere woorden, je kiest wat bij je pols past.

Hoe dik is je pols?

1 like

Toevallig liep ik laatst met exact dezelfde vraag rond en ben net zo benieuwd naar het antwoord als jij.

1 like

Mijn pols is 19 - 19,5 cm.

42mm

2 likes

Dan valt ie klein, ik heb een pols van een kleine 17cm:

3 likes

Kijk, ik wil er best een dagje uit van maken en naar Aken rijden natuurlijk maar ben benieuwd naar jullie ervaringen en kennis.

Jij kent mij ( een beetje…) Jaap. Denk jij dat de 42 beter bij mij past?:wink:

Zou voor de 42 mm gaan. Vindt ze erg klein kijken. Ik heb zelf een pols van 18,5 cm.

1 like

Ik woon 10 minuten van Aachen af, je kan ook mijn 39mm proberen?

1 like

Absoluut 42mm. Ik heb een 17,5 cm pols en 39mm valt echt te klein hoor.

1 like

Kijk hier heb ik wat aan, dank allemaal. Dan wordt het de 42 mm met die mooie band.
Ohw ja, bijna vergeten: zou niks meer kopen voorlopig, echt beloofd aan mijn lief.
Maar heb best veel verjaardagsgeld gekregen dus ik vroeg aan mijn vriendin: mag met mijn vaak
verjaardagsgeld toch doen wat ik wil? Ehhhhh. Ja? Ok! :rofl:.

2 likes

42

1 like

Lief van je hoor lolbroek! Dan rij ik ff door, op de terugweg koffie doen? :wink:

1 like

42 dus.

1 like

Die snap ik even niet, ik was eigenlijk serieus, ik dacht dat je redelijk in de buurt van aachen woonde, omdat je zo maar even van plan was er heen te rijden.
Dan kan je net zo goed even bij mij stoppen ik heb een 39mm. Mocht ie bevallen kan je hem meteen overnemen :roll_eyes:

1 like

Zonder twijfel 42

1 like

Nah, is toch wel een dikke 200 km. enkeltje. Dan maak ik er een dagje weg van met mijn vriendin. Moet alleen ff plannen wanneer. Maar bedankt voor je genereuze aanbod !

Ooowwww, dan bestel gewoon bij steinhart zelf, je mag hem binnen 14 dagen terugsturen als ie niet bevalt

1 like