Steinhart Ocean 1 is binnen! (veel pics)

Gisteren aangekomen in een zeer mooie verpakking. Een lederen doos met sluiting waarvan ik helaas geen foto heb genomen. Nadat ik hem had opengemaakt moet ik zeggen dat het horloge al mijn verwachtingen waar maakt. De afwerking is zeer goed. Zodra je het horloge ter hand neemt voel je meteen dat je kwaliteit in je handen hebt. Het is echt een wereld van verschil met een Alpha sub maar hij kost ook iets meer natuurlijk. Voor mensen die even geen Rolex geld hebben denk ik toch dat dit het allerbeste alternatief is. Een hele mooie prijs kwaliteitsverhouding. en je kan er ook gewoon zonder zorgen mee het water in tot 300 meter. Ik ben er erg blij mee. Tegelijkertijd ben ik een beetje verdrietig want dit is mijn laatste aanwinst van dit jaar tenzij ik mijn Citizen verkoop. :wink: Maar goed hier een uitgebreide fotoreportage.






Lieve hemel, Dreski, dat ziet er goed uit!! (tu) Mooi!!
Vooral dragen en koesteren, en niet te snel verkopen! :wink:

Paul G. Schreef:

Lieve hemel, Dreski, dat ziet er goed uit!! (tu)
Mooi!!
Vooral dragen en koesteren, en niet te snel
verkopen! :wink:

Deze is wel een blijvertje. Hoop ik. :wink:

hoop ik :smiley:

zonder dollen…fantastisch !!!

Mijn beste,

Ik sluit me volledig aan bij de woorden van Paul.
Waarbij ik wil toevoegen:
Zeer goede foto’s en

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Je bent echt zwaar verslaafd, dreski :stuck_out_tongue:

Maar het is zeker een mooi horloge, de sluiting ziet er ook goed uit.

mooi erg mooi.

Dre, ik vind hem super…
Ik ken het merk Steinhart zelf niet maar naar mijn idee lijkt dit model erg op de Rolex Subnariner, ik ben eigenlijk best wel benieuwd waarom hommages of het merk Alpha vaak zo woden neergesabeld op dit form.
Draag hem in goede gezondheid en je weet, als je hem wegdoet, haal ik hem weer bij je op:)

capice Schreef:

Dre, ik vind hem super…
Ik ken het merk Steinhart zelf niet maar naar mijn
idee lijkt dit model erg op de Rolex Subnariner,
ik ben eigenlijk best wel benieuwd waarom hommages
of het merk Alpha vaak zo woden neergesabeld op
dit form.
Draag hem in goede gezondheid en je weet, als je
hem wegdoet, haal ik hem weer bij je op:)

Hij lijkt er natuurlijk erg op maar er zijn wel wat subtiele verschillen. De kast is groter 42mm. Een Sub is dacht ik 38mm. Ook is de urenwijzer iets anders van vorm. Verder heeft hij een ETA uurwerk en hij is erg zwaar. Maar daar houd ik wel van. Wie weet komt er ooit nog eens een echte Rolex. Ik moet dan wel heel veel geld over hebben want op de één of andere manier vind ik het zonde om een klok van 4000 euro aan te schaffen. De kwaliteit van deze Steinhart zal niet veel onderdoen voor een echte Rolex. Oops misschien heb ik nu iets verkeerds gezegd… :wink:

Mooie klok! Maar ja, hij heeft ook een mooi voorbeeld :wink:

Veel draagplezier.

Martin

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!
Ik ben redelijk nieuw hier en ben mede door dit forum gevallen voor de modellen van Steinhart.
Ik wilde vandaag 2 modellen gaan bestellen, de Ocean Black 1 en de Nav-B 44m automatic. Kom ik vandaag tot de verschrikkelijke ontdekking dat de Ocean even niet meer op voorraad is. Midden januari zouden ze weer op voorraad zijn, nog even afwachten dus.
In ieder geval heel veel draagplezier!
Gr
Mars

Ze gaan wel heel hard daar zeg. Alle Ocean modellen zijn uitverkocht.

Mooie duiker dreski. Ze blijven mooi die zwarte duikers.

Van harte gefeliciteerd met je Solex!!!

Verdorie… In alle opwinding ben ik helemaal vergeten die Solex opmerking te maken. hahaha. Inderdaad Ik noem hem Solex. Schijnt overigens dat de Solex weer terugkomt maar dit terzijde. :wink:

Erg mooi, de kwaliteit straalt ervan af !

Mooi, spijtig dat ze te groot zijn voor mijn pols …
Behalve de 39mm versie van Débaufré …

Heel mooi Dreski, zeker in het zwart. Morgen ben ik eindelijk vrij en dan zal ik ook eens foto’s van mijn nieuwe Steinhart poste.

Veel plezier ermee,

Frank

heel mooie hoor dreski, en kwalitatief zal het zeker wel goed zitten denk ik. Superklok voor de prijs die hij kost. Ik heb ook liever 1O klokken van 400 euro dan 1tje van 4000 hoor.
Koester hem en draag em met plezier maar voorzichtig want wie weet als je em ooit te koop zet-)

dreski Schreef:

Ze gaan wel heel hard daar zeg. Alle Ocean
modellen zijn uitverkocht.

Dreski, sinds jij op dit forum zit, zijn alle horloges uitverkocht:)

Maar alle gekheid op een stokje… gefeliciteerd met de aanwinst!