Steinhart Ocean 44 vs FiftyFour Marine Master Dive

Beste mensen,

Sinds 2 maanden ben ik besmet met het horlogevirus. Mogelijk dat iemand die dit leest het nog weet, want ik heb toen jullie hulp ingeschakeld bij de aanschaf van mijn eerste horloge. Zo nu en dan lees ik dat topic met veel plezier nog eens na. :joy:
Tegen alle adviezen in had ik het horloge waar ik verliefd op was geworden toch aangeschaft en ben tot de dag van vandaag dolgelukkig ermee, maargoed, dat terzijde.

Het is tijd voor inmiddels een 3de aanschaf en ik ben aan het twijfelen tussen de Steinhart Ocean 44 en de FiftyFour Marine Master Dive.

Over de Steinhart kan ik veel informatie vinden, ook hier op het horloge forum. Van de FiftyFour daarentegen is minder info beschikbaar.

Ik als horloge noob denk inmiddels te weten dat de Steinhart een beter uurwerk heeft en het feit dat hier meer info over valt te halen spreekt niet in het voordeel van FiftyFour. De reden waarom FiftyFour mij toch aantrekt is logischerwijs de prijs en de mogelijkheid deze in het blauw te halen.

Ik kan nu met een gerust hart zeggen dat ik niet verliefd ben, dus ik zal ditmaal wat zorgvuldiger omgaan met jullie advies. Alvast bedankt weer!

3 likes

Persoonlijk vind ik de onderste mooier met dat blauw erbij, maar beide zien er goed uit. Ik kan helaas verder niks zeggen over de kwaliteit.

Overigens ben ik wel echt benieuwd naar een foto van je eerste horloge haha! Ik kan mij dat topic nog wel herinneren :stuck_out_tongue:

Edit: ik zie dat je al foto’s had gepost in dat vorige topic na het weer op te zoeken :wink:

1 like

Naar mijn mening is de Steinhart een inspiratie op, en de FiftyFour een copie van.

Steinhart is goede prijs kwaliteit, alom bekend. Waarschijnlijk ook hierdoor dat je er veel meer informatie over vindt.

Als je toch nog eens tegen het advies in wil gaan: koop die FiftyFour :wink:

1 like

Als je een blauwe uitvoering mooi vindt kijk dan ook even op ten2two.nl, daar staat een Ancon Sea Shadow te koop.

6 likes

Dank oom Piet, 10 voor 2 was ik totaal vergeten, is dat niet van een forum lid?

Jazeker. Is van Jaap a.k.a. SuperC.

1 like

Steinhart is zeer goede value for money.

Just sayin

2 likes

Tja blijven hommages hè. Maar zo als de ts aangeeft wilt hij hier tussen kiezen. Ik zou voor fifty four gaan. Zo’n Seiko uurwerk is erg goed qua kwaliteit en hij is een km waterdicht. Leuke klok!

1 like

Die Ancon is nieuw verkrijgbaar voor€550 bij

1 like

Van de Steinhart ga je geen spijt krijgen. Mooi horloge met een ETA uurwerk erin.
Let wel op de bezel, die is keramisch. Onder een hoek is die helemaal zwart en zie je er niets op, onder een andere hoek wel.

3 likes

Ik denk dat een Steinhart ook wat fijner te verkopen is. Ik zou ook kiezen voor de Steinhart… Kwaliteit van de andere modellen zijn top, dus ik denk dat het bij dit model niet anders is. :+1: Dat andere merk ken ik niet echt eerlijk gezegd… Wel eens van gehoord in een ander hommage topic, maar geen ervaring mee.

Edit: CrafterBlue (ja die van de bandjes) maakt ook horloges. Zij hebben ook wel een model wat een beetje in lijn ligt met het type wat je zoekt.

Zie hun website

2 likes

Heel erg gaaf horloge in real life! Kwaliteit zit ook wel snor, zeer zeker voor de prijs! Alleen wel dikkerdje…
@SuperC is ook een fijne verkoper.

2 likes

Bedankt voor jullie reacties! Na nog wat speurwerk denk ik toch dat Steinhart de meest logische keuze is qua prijs/kwaliteit.

Nu vertelde jij (Thehaguedragon) dat de bezel keramisch is. Ondanks het " kijkhoek probleem" is het toch zo dat je juist een keramische bezel wilt hebben vanwege krasbestendigheid? Mijn Invicta 8926OB heeft na nog geen 2 maanden al een kras zitten op de bezel :frowning:

Aangekomen bij Steinhart heb ik mijn oog nu ook laten vallen op de OCEAN One VINTAGE Red New. Misschien momenteel wel mijn eerste keuze.

3 likes

Ik heb die forty four een paar jaar gehad. De bezel is mooi gebleven terwijl ik vrij lomp ben met mijn horloges.
De forty four is groter en bulkier dan de Ocean One trouwens.

1 like

Ocean one in 42mm en dan even een mailtje sturen of je hem zonder de datumloupe kunt bestellen. Dan heb je een prima horloge :+1:t3: Zou zelf wel voor de alu bezel gaan, de ceramic vond ik echt niet mooi gedaan.

1 like

Als ik moest kiezen tussen Japans en Duits, zou ik gaan voor Japans.

Saffier

1 like

Ja, en omdat ceramisch heel mooi kan ‘glimmen’. Wordt beschouwd als meer ‘premium’ dan aluminium. Saffieren bezels zijn overigens ook leuk!

1 like

Saffier, dat bedoel ik… :wink:

1 like

Ik was zoekende naar de inspiratie die Steinhart haalde uit hun OCEAN One VINTAGE Red New. Kan aan mij liggen, maar ik heb niet echt een side by side comparison kunnen vinden.

(Rolex Sea Dweller 1665)
Ben nog steeds erg gecharmeerd.