Steinhart ocean blue staat alweer stil

Sinds December vorig jaar heb ik dit Zwitserse “kwaliteitsproduct”. Hij is nu 3 keer terug gestuurd omdat de gangreserve de 8 uur niet haalt. Telkens krijg ik te horen dat hij getest is en nu echt goed is. Ik heb hem met 60 slagen opgedraaid en drie dagen gedragen. 's avonds laat rond middernacht afgedaan en had dus verwacht dat hij zeker 25uur door zou lopen . Na 11 uurtjes staat hij weer stil. Conclusie of bij steinhart kunnen ze er niets van of het soprod uurwerk deugt niet. Ik ben wel helemaal klaar met het merk. Groet Bert928GT.

Man, wat een ellende, dat is het laatste wat je verwacht van een Zwitsers “kwaliteitsproduct”. Retourneren en geld terug dan maar?

Beetje emotioneel-gestuurde woordkeuzes, elk merk heeft maandagochtend-exemplaren - maar ik begrijp je frustratie wel. Ik zou zelf ook aanspraak gaan maken op de garantie in de zin van: Ofwel een ander exemplaar, ofwel geld terug. Nieuw exemplaar is onderhand ook voor hen goedkoper lijkt me. Wijsheid, en succes!

En dan val ik nog niet over het feit dat het vergrootglaasje scheef voor de datumaanduiding zit. Gelukkig zijn mijn andere klokken perfect. Bert

Had jij niet een “ceramische” bezel op een steinhart waarvan toentertijd de “waterverf” ook losliet?

2 likes

Ja dat klopt. Toch heb ik ze weer een kans gegeven,maar nu is het klaar. Mocht er ooit iets aan mijn steinhart chrono met 7750 uurwerk komen dan gaat die rechtstreeks naar Hub Hanneman. Bert

Waarom is het aantal uren gangreserve zo belangrijk voor je?
Als ik één van mijn mechanische horloges pak staan ze altijd stil omdat ik steeds een andere pak. Ik weet van geen van mijn horloges wat de gangreserve is, laat staan dat ik hem daarvoor terug zou sturen.
Als het ding goed loopt wanneer je hem draagt dan is het toch goed?

3 likes

Omdat dat ding na een rustige dag 's morgens stil staat. Mijn seiko mm600 kan ik wel 50 uur wegleggen en dan loopt hij nog. Ik verwacht van elke automaat dat hij van 24.00u tot 8.00u loopt en dat doet hij vaak niet. Bert

1 like

:smile: :blush: dit noemen ze karma, Bert! Het was niet voorbestemd dat het ooit weer goed zou komen tussen jullie.

1 like

Het is je werkelijk niet gegund!

Zelf mijn beide steinharts verkocht, na er zelf lang plezier aan beleefd te hebben. En volgens mij hebben beide kopers dit nog steeds…

Echt heel vervelend voor je!

Zoiets zal het zijn. De service afdeling is er traag. De tweede keer was ik hem 2 maanden kwijt nu 6 weken en als het dan nog niet klopt houdt het een keer op. Ik ben wel benieuwd hoe de ervaring van anderen met het soprod uurwerk is. Ik stuur herr steinhart wel weer een pittige mail. Bert

Interessant, dat wel. Ik had problemen met mijn bezel van steinhart ocean one black (parel) en dat was net afgehandeld. Redelijke snelheid in beantwoording van mijn mails, en ongeveer een maandje kwijt geweest, zonder kosten. En ik heb zeker geen voorkeursbehandeling, is mijn eerste en enige Steinhart. Maargoed, daar zit een 2824-2 in, dus ik kan niks zeggen over het soprod uurwerk. Die van mij loopt in ieder geval nogsteeds nauwkeurig (genoeg) en de reserve is ook niks mis mee. (1± jaar oud.) Spijtig om ook een minder verhaal over Steinhart te horen. Het is je inderdaad niet gegund…

Het soprod uurwerk loopt bijzonder nauwkeurig. Op de mm600 na de nauwkeurigste die ik heb en met een spring drive mag je een regulier uurwerk nooit vergelijken qua nauwkeurigheid. Ik heb hem eerst naar aken naar de steinhartshop gebracht. Dat man ook vertraging gegeven hebben. Groet Bert

Das toch een automaat? Zou het kunnen dat hij niet bi-directioneel op laadt?

Het lijkt me dat een modern uurwerk toch tweezijdig gangreserve opbouwt. Het kan eventueel het omkeerrad zijn, maar dat moeten ze bij Steinhart toch kunnen zien.

Balen Bert!
Ik begrijp je frustratie heel goed. Ik zou er ook gek van worden.
Ik had nog niet zo lang geleden een laptop die binnen het jaar 3 keer terug moest. Mij is toen verteld dat het de consument zijn/haar recht is om geld terug te vragen als een product 4 keer terug moet binnen de garantietermijn.
Een horloge zal geen uitzondering op deze regel zijn.
Ik kreeg van Staples overigens na de 3e keer al mijn volledige aankoopbedrag vergoed.

Ik hoop dat je hier iets mee kan.

Succes,
Arvid

Jeetje, je hebt er wel pech mee. Je zou denken, de aanhouder wint, of een ezel stoot zich niet 2x, maar blijkbaar maakt alles niks uit.

Bert & Steinhart gaan blijkbaar niet samen. Ik heb d’r 4 en met geen van allen problemen.

Hoop dat ie goedkomt en je daarna weer op andere horloge kunt richten.

Volgens mij bouwt hij tweezijdig gangreserve op. Dus dat goed moeten zijn. Volgens Steinhart loopt hij op een watchwinder gewoon door. Ik Ben echt benieuwd naar de ervaringen met her soprod a10 uurwerk. Bert.

Met alle respect. Maar Steinhart vind ik geen Zwitsers kwaliteitsproduct…
Verder een vervelend probleem… Maar je hebt garantie…

Wanneer ze een horloge testen dan neem ik aan dat dit toch niet alleen op een watchwinder gebeurd? Nogal wiedes dat hij blijft gaan als deze door blijft draaien :grin:

Ik zou vragen of ze hem af willen regen om meerdere posities oft het uurwerk/ horloge om te ruilen. Alternatief is geld terug en op naar het volgende kwaliteitsproduct.