Tuurlijk wel. Het is een horloge, Zwitsers, dus is het een kwaliteitsprodukt.
Dat kan iedere ziel je vertellen, man in de straat maar ook 99.99% van de liefhebbers op een horlogeforum. Zwitsers is onlosmakelijk verbonden met kwaliteit, daarbuiten zijn het prutsers.
Je ziet hier ook heel vaak de vraag: Ik zoek een horloge, eerste eis is dat het Zwitsers is. Dus.
Dus. Hij doet het niet. Het kwaliteitsproduct.
Zie dit soort topics vaker van Steinhart⦠Komt bij mij niet kwalitatief over. Sowieso het hele imago rond het merk niet.
Leuke klokjes voor weinig. Maar een Zwitsers kwaliteitsproduct ? Die stelling is subjectief natuurlijk. Maar ik denk daar anders over.
Ach, elk merk heeft recht op een aantal maandagochtend modelletjes. Helaas komen ze in dit geval allemaal bij Bert terecht, balen!
Maar als je Steinhart internationaal bekijkt werden ze vroeger geroemd om prijs/kwaliteit, QC en service. Het bedrijf is flink gegroeid maar niet alle afdelingen zijn meegegroeid.
Hoi Bert
Je schrijft je horloge loopt mooi op tijd alleen de gangreserve is tekort .
Ik kan de technische horloge termen niet maar ik bedacht me net dat je het horloge na handmatig 60 slagen
opgewonden had en toen om had gedaan nog te weinig gangreserve had.
In het horloge zit volgens mij een slipkoppeling in als de max gangreserve bereikt is deze in werking treed
en die is te licht afgesteld waardoor die nooit de maximale gangreserve opgebouwd krijgt .
Gr harb
Soprod? Ze gebruiken toch louter ETA of zeg ik iets doms?
Heb zelf al anderhalf jaar een OVM van Steinhart met ETA 2824-2 uurwerk. Loopt als een zonnetje, paar seconden afwijking per dag.
Ach ja, ik heb met mijn Rolex meer gezeik gehad dan met mijn Steinhart. Laatstgenoemde is wel een factor 10 goedkoper. Feit is dat de kans dat je een slecht exemplaar hebt bij Rolex kleiner is. En dat je een betere service mag verwachten.
Steinhart heeft het iig geschopt tot mijn nummer 1 beater!
Nee hoor in de ocean blue zit een soprod a10. Bert
Hallo allemaal,
tot nu toe heb ik van een telefoon in het buitenland moeten reageren, maar nu dan even op een laptop. Ik heb ze echt 3 keer de kans gegeven om het op te lossen en ik heb de eerste twee keer alleen maar een verhaal over een watchwinder gehoord waar hij keurig op doorliep. Nu de derde keer is pas zichtbaar dat hij open is geweest en volgens Herr Engelen in Aken zou er dan nu vermoedelijk een nieuw uurwerk in zitten. Dat ik voor 530 euro geen topklok krijg snap ik ook wel, maar juist dat soprod uurwerk is staat wel zeer hoog aangeschreven. Het bestaat maar in ƩƩn kwaliteit en het zit ook in heel dure horloges.
Ok ik heb daar pech mee gehad, maar de service is gewoon waardeloos bij Steinhart. De steinharts zijn niet echt goed afgewerkt, maar de uurwerken die ze gebruiken zijn over het algemeen gewoon goed, zitten ook in peperdure horloges.
Groet Bert
Zou Günther na jullie vorige sparringsrondes weer een beetje op de persoon spelen bij je?
Succes weer met de afhandeling!
Boksā:facepunch:t2:
Wat een onzin.
En Bert, ik zou er echt klaar mee zijn. Al je Steinharts verkopen en niet meer aan denken.
Natuurlijk is het volkomen waanzin dat Zwitsere horloges per definitie hoogwaardige kwaliteitsprodukten zijn, beter dan wat uit een ander willekeurig land komt. Hoe vaak ik niet in een winkel een juwelier heb horen zeggen āJa, deze is Zwitsers, dus dat is wel het besteā. Hoe vaak ik het hier lees. Het is inderdaad allemaal onzin. Goed gezien!
Aha, je bericht was sarcastisch Had ik niet door. Maar je hebt gelijk, zo wordt wel vaal gedacht helaas.
Hallo allemaal,
ik heb Günther en Guido (Engelen) eergister een pittige mail gestuurd, maar tot nu toe geen reactie. Het liefst ben ik die Ocean Blue nu gewoon kwijt. Mijn chrono met 7750 uurwerk houd ik wel, die is gewoon goed tot nu toe. Klaar ben ik zeker met vooral de hondsberoerde service van Steinhart en ik zal er noooooit meer een kopen, dat beloof ik bij deze plechtig. Heel stiekum ben ik al weer naar een mooie mechanische duiker aan het kijken en die zou best wel weer eens uit Japan kunnen komen, maar mag ook wel een zwitser zijn. De voorpret is het halve vermaak. Persoonlijk ben ik wel overtuigd van de kwaliteit van Seiko en Grand Seiko. Hun duurdere uurwerken zijn ook echt technische hoogstandjes. Mijn favoriet is dan ook nog steeds mijn MM600.
Groet Bert
Ik wou weer āietsā zeggen maar doe het beter nietā¦
Voor de verandering heb ik het onderwerp op het Uhrforum gezet en daar kreeg ik een verwijzing naar onderstaande link. Ik vermoed dat de constructie van de Rotor dusdanig is dat je bijna de hele dag met een afbouwhamer moet werken om hem 's nachts 8 uurtjes te kunnen laten doorlopen. De rotor is te zwaar gewoon. Ik vrees dat er niet veel aan te doen is. Ik ben dus bepaald niet de enige met een probleem met het Soprod A10 uurwerk.
Groet Bert
Soprod. In welke peperdure klokken zoal�
Panerai bijvoorbeeld.
Welk uurwerk heb je het dan over?