Steinhart ocean one modificatie vraag

Ik heb de steinhart ocean one besteld:

Ik had graag een jubilee bracelet erop gehad als onderstaande:

Nu verkoopt steinhart deze zelf niet, heb me al helemaal de tandjes gezocht op alle fora’s en kwam hier naar voren dat de Seiko skx007 bandje met wat hakken en zagen eventueel zou passen. Nu is mijn vraag of iemand misschien iets weet of een adresje die hem voor mij kan maken.

Alvast bedankt

3 likes

Je zou hier een kijkje kunnen nemen.

1 like

Wat ik vond op een WUS draadje:

_bought in the bay

with ebay seller “yourbandstand” from NJ,USA.

very good quality, just had to bent the lugs a bit to make them fit as it’s originally for seikos._

Beetje buigen moet toch wel te doen zijn?

:scream::scream::scream:

Makkie.

En een top idee.

#jubileeforlife :sunglasses:

3 likes

De link van @sc0ut84 heb ik benaderd, deze gaven aan dat hun band qua vorm met inderdaad wat kleine correcties zou moeten passen. Voor 60 euro ga ik die uitdaging wel aan!

Bedankt voor het meedenken allen.

4 likes

ben benieuwd of het je gelukt is ? ik zoek dus ook een jubilee voor mijn Steini gmt ocean 1…

Hij zit er op

6 likes

Zeer fraai…dus gewoon een jubilee voor een Seiko ? nu komt het…WAAR gekocht en voor welke seiko? was het lastig om de aansluiting te buigen ?

Ik heb dit als leek in 15 min klaar gespeeld. Met de duim en wijsvinger rustig buigen tot het naadloos past.

Was een skx jubilee

1 like

Cool…ik ga ook aan de gang…vond wel de verkoper op ebay maar die had geen banden alleen eindstukjes.http://www.ebay.nl/itm/2-22mm-CURVED-2-FAT-PINS-STAINLESS-JUBILEE-FIT-SEIKO-7S26-SKX007-SKX009-SKX011-/191888897012

Heb je nu een sluiting waar ‘Seiko’ op staat?

Helaas wel ja… Wellicht handig om deze te vervangen. Zoek nog een 2e jubilee voor een ander project. Of ik ga voor een president… Ben nog aan het dubben

2 likes

ik vond deze : https://www.longislandwatch.com/Strapcode_SS221803B045_Watch_Bracelet_p/ss221803b045.htm

https://www.strapcode.com/store/22mm-super-jubilee-316l-stainless-steel-watch-band-seiko-skx007-p-1123.html

1 like

@macbryde, ik zou er geen bestellen van Strapcode. Kwaliteit is geweldig, maar die hebben solid end links alleen gemaakt voor de SKX. Die krijg je niet op een Steinhart kast.

2 likes

ok bedankt …dan zoek ik verder

Watchgecko super jubilee is je beste optie mijn inziens :v:

1 like

Ja die Wachgecko is idd super, maar de maximale lengte van de banden is 175 mm en dan past ie dus niet om mijn pols. De Ocean one is 43mm hoog + 175 = 21,8 cm…mijn polsomvang is 22.5. En voorzover ik heb gezien zijn er geen schakels los te koop. Dus toch maar naar ebay:
50 euro incl. verzend voor een band met massieve schakels en holle eindstukjes, via ebay:

er bij de zelfde ebaydealer ook nog een goedkopere versie (niet massief) voor 30 euro

1 like

Edit:

Niet naar de diameter kijken, maar naar de lug to lug.

De Steinhart Ocean One GMT heeft een lug to lug van 50,5, + 175 = 225,5mm. De Watchgecko Super Jubilee tapered naar 18mm, en dat betekent dat jij ook de Strapcode V-clasp erop kan zetten.

Die heeft 6 extension holes en dan heb je de lengte wel te pakken zonder extra schakels :sunglasses: Dat zou ik doen iig :man_shrugging:t2: Gaat mega staan op een flink pols :+1: