Steinhart Ocean Titanium 500

als dit geweldig zit maakt de rest ook niet veel uit… De Steinhart is erg plat waardoor de lug geen kromming hebben en minder om je pols sluiten, wat bij kleine polsen waardeloos zit. De kromming en een lug to lug afstand zijn bepalend: kromming is er niet en de lug to lug is 51 mm

there is no such thing

dus concreet, adviseer jij mij om deze niet te proberen?
Ik probeer ergens een vergelijk mee te maken (ik weet het moeilijk verhaal).

Het horloge dat je laat zien heeft gekromde lugs, die van de Steinhart niet. Meet de afstand van de lugs eens op? Dat bepaalt hoeveel plaats die het horloge inneemt op je pols. De kromming draagt bij aan het draagcomfort als je kleinere polsen hebt. Ook sluit het horloge dan beter aan op je pols.

De Citizen heeft precies 1cm van een lug naar de volgende toe. Hij lijkt wel krom, maar is behalve aan de buitenkant ook aan de binnenkant ligt ovaal.

Geen idee hoeveel de Steinhart is.

Steiner is 51 mm

1 like

Ow, ik heb altijd gedacht dat je lug2lug van hart bandpen tot hart bandpen moest meten. Op jouw tekening is dat buitenkant lug vice versa?

Wellicht was ik niet duidelijk. Lug to Lug van mijn Citizen is ook 51mm (inderdaad van hart naar hart pushpen). Maar blijkbaar hoe kleiner de schakels hoe comfortabeler? Deze zijn precies 1 cm… Weet iemand hoe dit bij steinhart zit?

Ik reken zelf ook altijd uiterste uiteinde lug naar de andere uiterste uiteinde lug.

Als een bandenpen/springbar wat meer richting de kast zit, dan kan er nog behoorlijk van lug uitsteken, met overhang tot gevolg.

Dit heb ik bijvoorbeeld met m’n Breitling Emergency mission en longines legend diver. Vooral de originele nogal wat dunnere band vd lld draagt bij aan dat uitsteken. Als ik er een dikkere band op zet, oogt ie gelijk een stuk beter.

zojuist ook de 500 titanium besteld!
Ik had de ocean one al en die zit ook prima

1 like

Is dit een plaatje van een bestaande Rolex??

Geen idee, ik zocht een plaatje van een lug to lug meting

En rkonings de Ocean 500 al ontvangen? Ik ben benieuwd naar jouw ervaring en het verschil tussen 500 de ocean one qua gewicht en draagcomfort.

Ik heb ze beide ook. De 500 is een stuk lichter.

1 like

Ik kan hier wel op reageren, heb de 500 en GMT en voorheen ook de OVM.

Het verschil in gewicht is duidelijk merkbaar! De 500 voel ook echt meer premium aan!

Ik kan niet heel veel verschil bemerkten in het draagcomfort, de 500 merk je iets minder aanwezig in het gewicht, maar als ik de GMT om heb merk ik die na een half uur ook niet meer…

Kasten zijn verder identiek.

Wellicht helpt het je?

1 like

Dit is wellicht ook nog een intressante review

http://wornandwound.com/2016/01/13/steinhart-ocean-one-titanium-premium-500-review/

Nee, nog niet ontvangen.
Het duurt nog een aantal dagen.