Zojuist kwam mijn Steinhart Ocean Vintage Military binnen. De kleuren van de wijzerplaat en lume zijn naar mijn mening alleen toch echt anders dan op de foto’s op de website. De wijzerplaat is in het middengrijs in plaats van donkergrijs en de lume meer oranje dan beige.
Maandagochtend modelletje of gewoon lastig te zien op de foto’s van Steinharts website?
Bij kunstlicht is het lastig te fotograferen, maar ondanks de geringe scherpte is op mijn eigen foto wel een beetje de grijze kleur te zien zoals je hem live ziet. In het echt is hij nog iets lichter dan op de foto’s.
Ik ben benieuwd hoe jullie er tegen aan kijken. Zijn er meer forumleden die de tweede generatie OVM hebben?
Vreemd. Op de website (en in het topic wat hier al een keer langskwam) leek het misschien nog wel mooier dan de eerste. Diep donkergrijs voor het iets meer vintage gevoel.
Dit is het soort grijs waar ik ook pakken van heb. Dat lijkt me niet de bedoeling
Ik heb nog als alternatief naar de Ocean One Vintage gekeken, maar ben wat terughoudend ivm de ‘gouden’ cijfers/wijzers etc.
Heb jij die toevallig een keer in het echt gezien? Want blijkbaar kun je op foto’s nog minder afgaan dan ik al dacht…
Vreemd. Op de website (en in het topic wat hier al
een keer langskwam) leek het misschien nog wel
mooier dan de eerste. Diep donkergrijs voor het
iets meer vintage gevoel.
Dit is het soort grijs waar ik ook pakken van heb.
Dat lijkt me niet de bedoeling
Ik heb nog als alternatief naar de Ocean One
Vintage gekeken, maar ben wat terughoudend ivm de
’gouden’ cijfers/wijzers etc.
Heb jij die toevallig een keer in het echt gezien?
Want blijkbaar kun je op foto’s nog minder afgaan
dan ik al dacht…
Ik snap wat je bedoeld met het grijs maar op de plaatjes zie ik meer verschillen, b.v. de zwarte omlijsting van de wijzers bij het steinhart plaatje, of licht dat aan de foto.
Elke keer dat ik de Ocean One Vintage op foto’s zie, vraag ik me af waarom ik hem weg heb gedaan.
Maar dan herinner ik me weer dat hij zo zwaar is als een blok beton en het extreem gebolde saffierglas een halve centimeter van de wijzerplaat afhaalt. Als ze hem nu 3mm kleiner hadden gemaakt was hij heel goed geweest. Echter zelfs voor de brede pols is hij veel te groot. Totaal geen vintage gevoel. Neem dan een MKII, wellicht heeft Monaco er eentje voor je te koop.
Op beide foto’s zie je goed dat er een flinke ‘waas’ zit tusse de bezel en de wijzerplaat. Dat komt enkel en alleen door het gebolde saffier.
Bij Steinhart zijn ze er ook inmiddels achter dat
de nieuwe kleuren niet iedereen bevallen. Het
antwoord op mijn retourneringsmail begon met:
'Dear Ide,
I know what you mean.’
Ik neem aan dat ze er wel meer hebben terug gehad
en nog gaan krijgen.
Zonde van dit oorspronkelijk toch bijzonder
aantrekkelijke model.
Ik vind het vooral zonde dat hun site en plaatjes niet representatief zijn voor het eindproduct! Eigenlijk niet eens zonde, eerder stuitend. Om er nog even een voorbeeld bij te halen, moet je eens kijken naar de real life foto’s van die nieuwe blauwe sub rip-off, en het vergelijken met de verkoopfoto’s.
Steinhart is hoe dan ook geen merk waar ik me aan zou wagen.
JTrapman Schreef:
-------------------------------------------------. Om er
nog even een voorbeeld bij te halen, moet je eens
kijken naar de real life foto’s van die nieuwe
blauwe sub rip-off, en het vergelijken met de
verkoopfoto’s.
Dat idee had ik ook. Aan de andere kant kan irl t beelld weer anders zijn. Maar ik snap wat je bbedoelt.
Steinhart is hoe dan ook geen merk waar ik me aan
zou wagen.
Mwoah, er zijn ook modellen die ik wel representatief en mooi vind irl.
JTrapman Schreef:
-------------------------------------------------.
Om er
nog even een voorbeeld bij te halen, moet je
eens
kijken naar de real life foto’s van die nieuwe
blauwe sub rip-off, en het vergelijken met de
verkoopfoto’s.
Dat idee had ik ook. Aan de andere kant kan irl t
beelld weer anders zijn. Maar ik snap wat je
bbedoelt.
Steinhart is hoe dan ook geen merk waar ik me
aan
zou wagen.
Mwoah, er zijn ook modellen die ik wel
representatief en mooi vind irl.
Ben het met Marnix eens ligt eraan welk model, ik heb een Nav b uhr 44 mm premium om de pols zitten en die is toch echt superieur afgewerkt. Binnenkort de volgende Steinhart duiker aan de pols. Zegt genoeg dus over de kwaliteit.
Mijn Beobachtungsuhr bevalt ook meer dan uitstekend en mijn Ocean Vintage GMT is ook super afgewerkt en klopt aan alle kanten. Als ik heel kritisch ga doen is de minutenwijzer misschien net een millimetertje te lang. Maar dat is echt de afdeling muggenzifterij.
De design flaw van de OVM 2e generatie gaat ze wel veel klanten kosten vrees ik, want volgens mij was de OVM na de Ocean One hun bestlopende model, afgaande op wat ik de afgelopen maanden op alle fora heb langs zien komen
En het doet klanten wellicht (mij in ieder geval wel) ook afvragen of Steinhart met de andere uitverkochte en populaire modellen (Ocean Vintage GMT, Ocean 44 GMT) ook nog ontwerpgeintjes uit gaat halen.
Dus voor het vertrouwen in het merk als geheel is dit soort missers natuurlijk niet goed.
Alle twee zien ze er gelikt uit, gewoon genieten van deze kanjers en prijs / Kwaliteit tja dat is gewoon top!. Ik vind niet alle Steinharts mooi, uiteraard smaken verschillen maar deze twee vind ik echt zeer kijkwaardig!(tu)