Steinhart Ocean Vintage Military 2e generatie: wijzerplaatkleur?

Bigrosa Schreef:

Alle twee zien ze er gelikt uit, gewoon genieten
van deze kanjers en prijs / Kwaliteit tja dat is
gewoon top!. Ik vind niet alle Steinharts mooi,
uiteraard smaken verschillen maar deze twee vind
ik echt zeer kijkwaardig!(tu)

Ik heb ze in de kluis gelegd :wink:

Met de appreciatie van de Zwitserse frank, de beperkte leverbaarheid van ETA uurwerken, en het gefaalde nieuwe design ontwikkelt zich voor de OVM een perfect storm :grinning:

De Amerikaan van het filmpje heeft gelijk! De oude OVM is straks niet meer op ebay, maar alleen bij Sotheby’s of Christie’s verkrijgbaar!

X(X(X(X(

En bij Windhund voor de hoofdprijs!

Die koopt van de opbrengst een Planet Ocean

let op mijn woorden :wink:

Candide Schreef:

En bij Windhund voor de hoofdprijs!

Die koopt van de opbrengst een Planet Ocean

let op mijn woorden :wink:

Ik zal het lot een handje helpen en ben een opkoopprogramma gestart om de laatste vrije OVM’s, “Old-School” off course, uit de markt te halen!

Wie heeft er nog 1?

Edit-Exemplaren met “signature” geschuurde omdoos hebben de voorkeur (:smiley:

Zou steinhart dit nog aanpassen/veranderen of ligt dit aan de nieuwe producent?

JeroenWatch Schreef:

Zou steinhart dit nog aanpassen/veranderen of ligt
dit aan de nieuwe producent?

De toekomst zal het leren. Het zou me wel tegenvallen als ze niet vierkant achter hun “verbeteringen” zouden blijven staan.

Ja klopt, toen ik belde om te vragen of het een maandagochtendmodelletje was gaven ze aan dat het absoluut geen fout was maar dat het een keuze was in design.

Wat zijn nou precies de verschillen met de 1ste generatie? Heb die nooit in mijn handen gehad. Iemand die de exacte verschillen weet en misschien zelfs wat Side-by-side pics kan posten?

De tweede generatie heeft een wijzerplaat met lichtere grijstint (middengrijs zou ik zeggen, de kleur van de afdek klepjes van buitenstopcontacten) en meer oranje indexen. Daardoor wordt het contrast tussen wijzerplaat minder, en het staat een beetje raar met de (nog steeds) zwarte bezel.

Zie ik nou dat de chapter ring ook niet chroom of gepolijst is? Dat ziet er dan toch ook heel anders uit…

Hoe is dit avontuur eigenlijk afgelopen als ik vragen mag?

Geflipperd.

Zouden ze echt nog zoveel stijgen in waarde? Heb er nog een van de eerste generatie liggen en ben momenteel sterk aan het twijfelen om deze te verkopen, om zo funds vrij te maken voor een 2e Oris. Moeilijk dilemma :pensive:

Voor een Oris erbij zou ik mijne ook wel opofferen hoor

Ik denk niet dat ze echt veel stijgen in waarde. Wel dat ze waardevast zijn.