Steinhart Ocean Vintage Military, doos kapot laten vervangen?

Lekker plakken zoals SuperC zegt en verder niet miepen,
als je een paar schoenen koopt maak je je toch ook niet druk om de doos?

is maar een doos.waar gaat het over hahaha.

Prachtig horloge, wil eigenlijk het origineel… Maar dat is een utopie.

Verder vind ik het echt bizar om te lezen dat er nog zoveel mensen zijn die een beschadigde omdoos afkeuren. Echt waar, het is een omdoos beste mensen! Een omdoos, ter bescherming van de doos. En de omdoos heeft zijn werking gedaan, fantastisch toch?

Geloof me, de waarde is met geen kwart eurocent gedaald.

louis Schreef:

Lekker plakken zoals SuperC zegt en verder niet
miepen,
als je een paar schoenen koopt maak je je toch ook
niet druk om de doos?

• 1

Erik de Gast Schreef:

Prachtig horloge, wil eigenlijk het origineel…
Maar dat is een utopie.

Verder vind ik het echt bizar om te lezen dat er
nog zoveel mensen zijn die een beschadigde omdoos
afkeuren. Echt waar, het is een omdoos beste
mensen! Een omdoos, ter bescherming van de doos.
En de omdoos heeft zijn werking gedaan,
fantastisch toch?

Geloof me, de waarde is met geen kwart eurocent
gedaald.

Eens, we moeten er niet meer van maken dan dat het is.
Maar… als je een oude Dinky toy koopt met of zonder doos zit er een behoorlijk verschil in aankoopprijs.
Dus je betaalt vaak net zoveel voor de (complete) verpakking als voor de inhoud :slight_smile:
Op zich inderdaad een bizarre situatie!
Misschien verklaart dit de, voor mij, persoonlijke fascinatie voor complete sets in mint staat.
Slaat nergens op, maar is wel nadrukkelijk aanwezig:)
Is in mijn geval soms gewoon toekomst gericht maar als je het voorwerp als gebruiksvoorwerp koopt (wat op zich heel normaal is) moet je de overige teringzooi gewoon weggooien. :slight_smile:
Op die manier blijven de volledige sets in de toekomst van waarde:)

Gelieve dit te lezen met een knipoog:)

Zelfs in de mooiste vrouw zit een scheur(tje) :wink:

Ik zou me er niet druk om maken.

Veel plezier met je mooie aanwinst!

Prachtig horloge, en die doos…het is maar een doos.

Misschien wil hij er een kijkdoos van maken?

oude dinky toys hebben geen omdoos, dus als de doos stuk is , is dat wel degelijk van invloed op de prijs.
en een lege omdoos laten opsturen door Steinhart gaat denk ik niet lukken, komt op zeker niet heel over.:slight_smile:

Misschien heeft die doos geen waarde, maar ik vind het SLORDIG als je een nieuw horloge koopt en bij het uitpakken is de ‘doos’ al gescheurd.
Ook al is het ‘maar’ een omdoos. Er is dan naar mijn idee weinig aandacht aan de verzending besteed. Of je gaat mailen voor een andere, tja… dat is jouw keus.
Als je een ‘complete set’ tweedehands koopt hoort daar m.i.ook de omdoos bij.
Bij het ene merk zal daar echter meer waarde aan gehecht worden dan bij het andere…

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

SuperC Schreef:

Mooie discussie over een omdoos notabene…:smiley:

We blijven Hollanders :wink:

inderdaad !!:slight_smile:

En voor degenen die een mooie hele omdoos willen,
koopt het echte product, daar zit naast een mooie
omdoos zelfs nog een kartonnen sleeve omheen (tu).

wat is het echte product Jaap ? is voor iedereen toch iets anders ? maar ik begrijp wat je bedoelt !

Het is vervelend en slordig en ik zou me er ook aan ergeren, maar ik zou er verder geen punt van maken. Idd zelf even plakken en in de kast ermee. Horloge en binnendoos zijn OK dus laat je plezier niet vergallen door misschien een eindeloos proces met Steinhart om die nieuwe omdoos naar Nederland te krijgen.

Oh ja, prachtig horloge trouwens! (tu)

Is hij overigens wel echt gescheurd? Ik weet dat de omdoos één flap heeft die je gewoon naar beneden kunt klappen.

dreski Schreef:

Is hij overigens wel echt gescheurd? Ik weet dat
de omdoos één flap heeft die je gewoon naar
beneden kunt klappen.
http://forums.watchuseek.com/attachments/f29/93626
8d1358280688-fs-steinhart-marine-38mm-like-new-box
-now-sold-p1017185.jpg

Nee hij was/is echt gescheurd, kartelrand is niet mooi…

Maar goed, ik heb inmiddels besloten het er lekker bij te laten zitten. Nogmaals ik wil ook geen muggenzifter zijn (al kom ik wel zo over momenteel), maar ik ben van mening dat als je iets koopt, dat het goed en onbeschadigd moet zijn. Als ik naar de Mediamarkt loop pak ik ook de doos die onbeschadigd is :stuck_out_tongue:

Lees net op WUS dat er inderdaad redelijk wat mensen zijn die deze week een gescheurde doos ontvangen hebben… Transport of Steinhart zelf, geen idee maar ik laat het er lekker bij. Ik vond de eventuele waarde vermindering het belangrijste. Aan de reacties te zien lijkt dit niet het geval.

Iedereen bedankt voor de reacties!

Off topic. …hoe lang moest je wachten op je levering…

Hele mooie klok, niet moeilijk doen over de (om)doos.

Offtopic: ik ken héél veel dozen met een scheur die ik graag zou willen hebben :slight_smile:

Hallo?? Waar hebben we het over? Een stukje karton…

Echt, ik wou dat ik zulke zorgen had!

Het is een omdoos die zijn functie heeft gedaan… ook als zoiets nog heel is, is dat het eerst wat ik weggooi… heb ik niet meer nodig!

Ik wacht nog steeds op mijn beloofde centjes. Nee soepel gaat het allemaal niet daar. De ene keer krijg je antwoord van Steinhart zelf en een week later op dezelfde mail van de secretaresse. Het werkt keurig langs elkaar heen.

Groet Bert

Jezus christ wat een gedoe om een omdoos