Steinhart: Ocean Vintage of GMT Ocean 1?

Hallo mede-fanaten,

Ik ben aan het zoeken naar een mooi Zwitsers horloge en de keuze is gevallen op het merk Steinhart. Ik twijfel alleen nog tussen de Ocean Vintage (1950s Submariner) en de GMT Ocean 1 in coke-trim (GMT-Master coke). Daarom zou ik graag om jullie mening vragen. Ik zeg niet dat ik het horloge koop wat het meest naar voren komt in de reacties, maar het is leuk om jullie kijk op de zaak te zien. Foto’s hieronder:

2 likes

Ik heb persoonlijk helemaal niks met steinhart, maar de vintage ziet er veel cleaner uit. En gewoon een hommage van een heel gaaf model.

2 likes

Heb zelf nu de vintage, heerlijk horloge met vintage uitstraling door het gebolde saffier en goude hands!

Foto’tje:

4 likes

Ben een Steinhart-fan hoor maar als om sub hommages gaat vind ik persoonlijk dat de kasten van Steinhart te recht zijn, te weinig “curve” rond de pols.
Als je een mooie GMT zoekt denk dan eens aan Squale, hebben een veel mooiere kast bouw en een super kwaliteit.
Zijn wel een tikkie duurder.
Een alternatief voor de Vintage zou de Raven Vintage kunnen zijn.

De kwaliteit en afwerking zijn heel netjes bij Steinhart, daar ligt het niet aan.
Als ik moest kiezen? Vintage.

Zou voor de vintage gaan persoonlijk, de GMT doet me teveel denken aan “wil wel maar kan niet” en zou me daar ongemakkelijk bij voelen. Maar ja, is ook maar een mening.

Erg mooi. Er staat een ocean 1 te koop op het uhrforum. Wel de blue red variant.

Ik vind persoonlijk de coke mooier omdat die net een beetje individualistischer is dan de pepsi. Daar zie je er zoveel van

Nu ligt mijn keuze vast. Het wordt deze. Zo ziet hij er erg mooi uit.

1 like

Wil niet boven de 500eu gaan omdat ik er nog een horloge bij ga kopen, dus ik hou het bij Steinhart denk ik. Had nog nooit van Raven gehoord, mooie klokjes

1 like

Ik dacht niet aan nieuw maar een mooie 2e hands Squale.
Maar je zult geen spijt krijgen van Steinhart. Zeker niet als een boven gemiddelde pols hebt.
Dan zul je minder geven om de rechte kast lijn.
Net verkocht hier…

1 like

Drie maal Steen Papier Schaar doen en je weet welke je moet nemen :grin:
Ik heb zelf ook een Steinhart en ben er erg tevreden over. Zit goed uurwerk in. Prima stalen band ook al tapered die helaas niet. Prima gesp ook. Niks mis mee.

Ik zou de vintage nemen en eventueel later de GMT voor wat kleur in de collectie.
Laat je trouwens niet ontmoedigen door mensen die leuteren over dat Rolex hommage gezeur.
Steinhart is top value for money

1 like

Gmt

Ik vind ze allebei prachtig! Ik zit zelf al een tijdje te kijken naar een GMT dus ik denk dat ik daarvoor zou gaan. Maar die vintage is ook super, moeilijke keus🤔.

Goede keus! Hierbij nog wat foto’s voor jou :slight_smile:

1 like

GMT! Prachtige klok!

Dat rijmt niet. Ze gebruiken wel ETA uurwerkjes maar het is geen zwitsers merk. Maakt verder niets uit natuurlijk, als je een horloge mooi vind btw =)

Overigens zou ik van de twee gekozen opties kiezen voor de GMT, vind hem wat mooier ogen dan de Ocean Vintage. (Wel gezegd hebbende dat ik niet warm loop voor hommages)…

Oh, irony…you sweet nectar of the gods.

@coenfranken volgens mij herinner ik me uit je voorsteltopic dat je nog erg jong bent? Niks mis mee hoor…maar voor die Ocean Vintage heb je echt megapoilsen nodig, Hij is erg groot en dan gaat hij al snel met jou lopen in plaats van andersom.

Ik heb de GMT gehad en was wel tevreden over de kwalliteit, op de clasp na… heb hem altijd op nato’s gedragen daardoor. Wat betreft de keuze tussen die 2 zou ik gewoon gaan voor wat je mooi vind.

Bedoelde ook Swiss made. Het merl zit in Augsburg, Duitsland volgens mij

Merk*

1 like