Steinhart only

welke bedoel je

The racetimer chrono’s, “vintage geïnspireerd”.
Ze waren bruin, blauw en antraciet zie ik

afbeelding

2 likes

12 likes

Mooi ding. Ik dacht dat ze die ook in titanium hadden, maar misschien vergis ik me… Ik vind zo’n pepsi GMT model in titanium in ieder geval niet meer terug.

Ik kan met alleen n titanium batman herinneren, maar geen pepsi GMT titanium. Hint hint voor Steinhart :wink:

1 like

Inderdaad :grin:. De overeenkomsten met de Ocean One Titanium 500 zijn zodanig dat dat me op het verkeerde been gezet heeft waarschijnlijk. Keramische bezel met zelfde lettertype, zelfde wijzers, zelfde wijzerplaat…

1 like

Ik vind deze toch wel knap moet ik zeggen…

2 likes

Gefeliciteerd ! Geniet ervan.

Mijn Vintage Military is een blijver denk ik :wink:

6 likes

Met lugholes zelfs :clap:

Een update hierop. Met handmatig opwinden blijft het horloge wel lopen maar valt ook weer stil om de pols. Heg duurt alleen wat langer. Ook de rotor maakt enorm lawaai, net of er iets los ligt.

Uiteindelijk toch contact gekregen met Steinhart en het horloge opgestuurd. Vandaag is het horloge bij hun binnen gekomen en de reparatie tijd duurt vermoedelijk 5 weken. Nouja het is niet anders.

Ondanks dat het een mooi horloge is denk ik alleen niet dat dit horloge een blijvertje is als hij terug komt. Ik heb ook een GMT Ceramic Black en een Vintage Red welke ik toch makkelijker om doe dan de Pepsi.

Zonde! Mocht je ervoor kiezen om hem weg te doen mag je me gerust een seintje geven :raising_hand_man:

1 like

Ik was net van plan nog deze week de knoop door te hakken. Gewoon in de kast laten liggen is in elk geval ook zonde… :wink:

1 like

Mocht je beslissen hem te gaan verkopen hoor ik het graag van je :grin:

Ja, de beslissing is genomen. De Ocean 39 gaat in de verkoop. Mooi horloge, maar ik heb er minder een klik mee dan initieel verwacht…

1 like

[quote=“bratwurst, post:2041, topic:62633, full:true”]
Er viel zojuist een mailtje van Steinhart in m’n postvak waarin ze hun nieuwe L.E.'s aankondigden.
Ik ben knetterhard voor de bijl gegaan en zit nu bij de voordeur te wachten op de postbode.
Deze is het geworden:

13 likes

Super mooi horloge en zit ook sterk te twijfelen. Echter vind ik de prijs ook behoorlijk.

Het is wel een Limmited Edition.
Andere horloges met dit uurwerk zij 2-4 keer de prijs.

Welk horloge uit deze serie vind jij de mooiste ?

Prijzen gaan wel constant omhoog. Ik heb een Steinhart chrono met Valjoux 7750 (Nav.B-Chrono II). In 10 jr tijd is het vervangende model (Nav.B-Chrono 42 Classic A-Type Black), dat slechts op detail niveau verschilt, maar liefst € 300 in prijs gestegen.

en geld wordt steeds minder waard

Ik zou voor dezelfde als jij gaan. Erg mooi horloge zo! Prijs is ook wel te rechtvaardigen maar heb vorige maand ook een nieuwe Breitling Avenger gekocht en vrouwlief ziet me al weer aankomen :smiley: