Vooral op rubber met die vet dikke sluiting vind ik er stoer bij staan.
Is zeker zo. Niet alleen gaaf om te zien maar is ook echt een brok kwaliteit. De bezel draait mooi strak en heeft absoluut geen backplay.
Ik betrap mezelf erop, als ik hem om heb, aan de bezel te draaien en naar de trefzekere āclicksā te luisteren. Kwaliteitsgevoel van de bovenste plank.
Ongelofelijk hoeveel kwaliteit je krijgt voor dit geld.
Die is toch wat ingetogener,is deze al verkrijgbaar of een photoshop?
Ik zat al te googelen en kwam daar ook uit
Op youtube komt de kleur van de Citizen toch wel flets over,de Steinhart lijkt mooier van kleur
Qua kleur is de Steinhart wat ik zocht. Draagt wel prettig. Alleen die veiligheidsklep op de sluiting vind ik dan weer minder.
Ik ben een groot liefhebber van de vlindersluiting. Is me in tientallen jaren nog nooit gebeurd dat die zomaar vanzelf open ging.
Zo zie je maar dat meningen verschillen ⦠bij zitten vlindersluitingen nooit goed, mijn railmaster en de chronomat rouleaux band droegen niet fijn
Dat is vervelend. Ik heb hem nooit aan gehad, maar vind het hele mooie banden. Maar als het niet comfortabel draagt, houdt het op.
Idem. Vlindersluitingen drukken bij mij meer in de pols dan de eenzijdige vouwsluiting, doordat bij de vlindersluiting meestal dikker zijn en alle dikte aan de onderkant vd band zit.
De Seiko-sluiting heeft 2 verende palletjes om soepel te openen. De Steinhart gaat op frictie en ik stoot steeds hardhandig mijn duim tegen het veiligheidsflapje bij openwrikken. Best irritantā¦
Na 3 maanden non-stop mijn Ocean GMT te hebben gedragen en een wissel met een NA noodzakelijk werd, heeft deze welgeteld 54 uur doorgelopen tot de veer ontspannen was.
Nu weet ik niet of er een ETA of Sellita motor in zit maar volgens specs zou het maar 42 uur moeten zijn?
Vermoed dat er n marge op zit en dat ie wellicht minimaal 42 uur moet halen?
Zou wel ruime marge zijnā¦
Seiko ging los met de 6R15 in de sarbs (?? uit mijn hoofd) die wel 50 uur reserve had, dus aanzienlijk meer dan de standaard Seiko-5 kalibers. De opvolger daarvan heeft weer 70 uur.
Dan is 54 ongevraagd wel veel meer dan de specs opgeven.
Even een crosspost
Ik vind dit horloge een exceptionele prijs/kwaliteit verhouding hebben. Lekker chunky feel en een kast die daarbij past. Keurige details, mooie rustige dial ondanks (of door) de reliƫf ring.
De bezel verdient nog wat extra lof, deze heeft een bijzondere grip zonder dat de inkartelingen scherp zijn. Verder sluit deze echt bijna naadloos op de kast aan en op de binnenring. Qua speling op de bezel kan ik kort zijn: die is er absoluut niet.
Ik snap niet dat zo weinig dit horloge kennen of überhaupt wel eens op de radar gehad hebben.
Voor degene die van sportieve/duik horloges houden echt een aanrader.
3 Maanden non-stop volgehouden.