Steinhart only

Hij bevalt zeer goed. Zo goed, dat ik hem wss nooit meer weg doe! :innocent:
De nauwkeurigheid heb ik eerlijk gezegt nog niet getest. Kan ik 1 deze dagen wel eens kijken. Maar mijn uurwerk is dan nog niet jouw uurwerk. Er kan altijd meer of minder verschil inzitten ookal is het delzelfde uurwerk, toch?

2 likes

Blijft een plaatje, ik heb nog altijd een beetje spijt dat ik hem weggedaan hebā€¦

1 like

Is er iemand met polsmaat 18 of 18,5 die een Steinhart 39 heeft en een foto wil posten?

Pols 19+cm. Horloge: Steinhart 39 GMT Premium 500

16 likes

Valt me nog mee qua formaat op je 19 cm pols! Niet te klein

2 likes

Leuk klokje :+1:

1 like

Zojuist de Ocean one black ceramic 42 besteld. Ben vooral heel erg benieuwd naar de afwerking en de kwaliteit.

6 likes

Hoe bevalt deze? k zit namelijk ook naar deze versie te kijken met dezelfde bracelet.

oefff dit is ook een mooie zeg. Meteen even opzoekenā€¦

3 likes

Staat helaas niet meer op de steinhart website. Iemand een tip?

1 like

Gelimiteerde oplage van 50(?) stuks. De boutique edition.

1 like

Daar is ie dan! Vandaag binnengekomen. Ben best onder de indruk van de afwerking. Saffier, keramiekā€¦mooi hoor. Dat wordt een heerlijke vakantiebeater denk ik zo!!

5 likes

Heeft iemand de originele Steinhart rubberen band? Hoe bevalt die?

Steinhart heeft de 39mm variant in black ceramic ge-update met ingekleurde markers. Ze zijn nu dus beter afleesbaar. Ziet er erg tof uit!
De 42mm variant lijkt (nog) niet te zijn vernieuwd en heeft nog de oude insert.

3 likes

oh damnā€¦ duidelijk. Dank je wel voor de info.

Oeh die nieuwe bezel is mooi. Ik heb de 42mm overgenomen van een forumlid, hele fijne klok. Ik wil graag een keramieken bezel erbij en de 42mm is al een tijdje uitverkocht. Wellicht dat ze die ook nog updaten. Zou leuk zijn.

Ik heb steinhart gevraagd wanneer de bezel weer beschikbaar was, ze gaven aan dat ze op hun leverancier wachten. Ik wist toen nog niet dat er een update was van de bezel dus ik heb niet gevraagd of de 42 mm ook een update versie kreeg.

1 like

Is de bezel eenvoudig zelf te vervangen?

Als je het goed doet moet het redelijk simpel zijn, hoewel ik het nog niet gedaan heb.

Van wat ik heb gelezen moet je de bezel verwarmen, met warm water of een fƶhn om de lijm zacht te maken. Daarna de bezel (alleen de insert zelf) tegen de klok induwen zodat hij loskomt.

De bezel (de bezel zelf) schoonmaken, de nieuwe uitlijnen, de nieuwe komt met een plakker dus dat is een kwestie van plakken en klaar.

2 likes

Huh, ik zie nergens expliciet staan dat de indexen nu ingekleurd zijn. Is t met witte verf of lume?

Was wel handig geweest te weten voor mn aankoop. Ik heb nu volgens mij de ouwe versie. En de cijfers en idexen zijn inderdaad onder bepaalde hoeken amper afleesbaar. Ook met minder goed licht, zoals in n sauna.

Ik weet het, horloges en saunaā€™s zijn niet de beste combi :sweat_smile: