Steinhart only


Bedoel je deze?
Die bevalt wel goed, draag best prettig.
En de bevestiging van de band aan de kast blijkt betrouwbaarder dan het er op het eerste gezicht uit ziet.

3 likes

Ja die inderdaad. Ik heb m inmiddels besteld. Ziet er wel degelijk uit

1 like

Ik heb de grotere versie voor de triton, die ook op mn Apollon past.

Inderdaad prettig zittende band. Wel kan de dikke vlindersluiting wat aan de binnenzijde van je pols drukken, hoewel ik hier niet zo heel veel last van heb. Verder fijn dat er fijnafstelling zit in de sluiting.

Misschien handig om te weten dat de band op maat moet knippen. Dus hij kan wel korter, maar bij verkoop past ie mogelijk niet om iemands pols die groter is.

Oh ja, en hij heeft ook n lekker vanille geurtje.

Hoewel ik t n prettige en mooie dikke band vind, is ie minder praktisch dan n ‘normaal’ rubber bandje met gaatjes en n gesp. Die kun je makkelijk maatje groter of kleiner doen, door dingen heen lussen, etc. Wel zo handig op vakantie ofzo.

1 like

Op de lumeshot van de Ocean One Ceramic black bezel zie je dat alleen de driehoek lume bevat. Echter als ik de foto bekijk lijkt het mij dat de bezel ook gegrafeerd is. https://www.steinhartwatches.de/en/diver-watch/ocean-one-39-black-ceramic.html
Het staat niet vermeld in de omschrijving, zou iemand anders dit ook eens kunnen bekijken? De lume foto en dan inzoomen op de bezel.

1 like

Inderdaad, er lijkt diepte in te zitten. Dus t zou best kunnen. Wat betreft afleesbaarheid n grote verbetering.

Bij de Premium GMT is het er ook ingegraveerd. Ipv verf is er dan lume gebruikt. Sowieso beter afleesbaar dan alleen n lume pip.

1 like

De slechte afleesbaarheid is iets waar veel mensen over klaagden, niet verwonderlijk dat steinhart daar iets aan heeft gedaan. Wat ik me wel afvraag of deze bezel ook los bestelbaar wordt.

De Premium bezel met lume schijnt korte tijd verkrijgbaar te zijn geweest maar is dit niet meer. Op de site zijn sowieso geen 39mm bezels verkrijgbaar (op dit moment)

Als deze los leverbaar wordt voor de 42mm zal ik hem meteen bestellen.

1 like

De site van Steinhart laat er niet veel over los. De 39mm variant lijkt voorlopig ook de enige te zijn die de update heeft gekregen. Ik kwam er trouwens achter via een Instagram post van Steinhart zelf.

2 likes

Mijn Premium. Lume op de insert is zeker fraai.

11 likes

Hij blijft naar me :wink: erg mooi model alleen de prijs doet nog een beetje pijn dus eens kijken hoe dat zich ontwikkelt :grimacing::sweat_smile:

Geniet ervan Kees :ok_hand:t2:

2 likes

Ik vermoed dat deze vernieuwing zich (voorlopig?) beperkt tot de zwarte uitvoering en niet doorgevoerd wordt naar de mop varianten.

De oude glossy ceramic bezel,of als alternatief een alu bezel,was voor mij een reden om de Ocean One niet aan te schaffen.
Nu deze gegraveerde versie er aan komt ga ik het toch ff heroverwegen :thinking:

1 like

Ik las dat de lume van Steinhart te wensen over zou laten, maar het valt mij niets tegen. Integendeel!

6 likes

Tja, het is geen Seiko Monster of Citizen Orca heh :wink:

Wij HFers, zijn veels te verwend :clown_face:

Ja dat vroeg ik me ook af. Want ik heb eigenlijk nog wel de ‘gewone’ groene variant op het oog. Een groene keramische bezel met ingegraveerde marking :heart_eyes: We zouden er een e-mail aan kunnen wagen. Maar Steinhart is niet bepaald open in hun communicatie haha :rofl:

1 like

39 of 42mm?

Sowieso de 39mm.

1 like

De Ocean One 42 met keramische bezel heb ik nu een aantal dagen om. Heerlijk horloge! Comfortabel, nauwkeurig en prachtig afgewerkt. Het enige dat me opvalt is dat ik de bezel iets kan indrukken op 6 en 9 uur. Ik hoor dan een kleine klik en de bezel springt iets op na het indrukken. Hij zit wel goed vast. Hebben meer mensen dat? Zou het een constructiefoutje zijn en zou ik ‘m moeten terugsturen?

1 like

Na, voor mijn doen, erg lang wikken en wegen (meerdere maanden), gisteren uiteindelijk de knoop doorgehakt en de GMT-OCEAN One 39 blue-red besteld. Wilde hem eigenlijk vrijdag al bestellen, bleek de levertijd “im kĂŒrze wieder verfĂŒgbar” te zijn. Maar de voorraad was snel weer aangevuld, dus hij is onderweg. :grinning:

En ja, het is dus de 39mm uitvoering met Oysterband geworden. Twee weken geleden nog was het de 42mm met de Jubileeband als grootste kanshebber. Maar na het bekijken van nog meer Steinhartfilmpjes op YouTube, lijkt 39mm op een 18cm pols toch de beste keuze. We gaan het meemaken.
En met de Oysterband vind ik hem toch net even iets fraaier. Niets zo veranderlijk als de mens, zullen we maar zeggen. De twijfel was ontstaan omdat het gros van mijn Seiko duikercollectie dit type band (drie schakels breed) al standaard heeft. De Crafter Blue-banden zorgen hier voor de nodige afwisseling.

5 likes

Ik heb de ocean one 39mm zonder de klik.
Misschien even kontakten met Steinhart?:grinning:

Bij mij op de 42mm ook geen klik. Is het de bezel zelf of de insert die klikt? Beide zijn bij mij erg solide.