Steinhart only

Het is de bezel zelf. Daar lijkt wat speling in te zitten

Heb er zelf ook n paar en geen last v dat gewip. Zou even contact opnemen, vooral als t nog binnen de garantieperiode is.

Is er eigenlijk nog n nieuwe Steinhart dealer/importeur, waar je met problemen terecht kunt?

Ik heb ze zojuist gemaild met een filmpje. Kwam dit euvel op YouTube wel tegen. Volgens mij moet alles via het hoofdkantoor en is er geen apart servicepunt

Dat lijkt me de juiste manier van werken, ik vermoed, als leek, dat de clickspring de bezel wat omhoog duwt. Vandaar dat hij weer opspringt.
Er zit dus ook wat ruimte onder de bezel op die plekken? Bij mij zit hij er strak op, geen vloeipapiertje tussen te krijgen.
Vervelend dat je een issue hebt met je mooie nieuwe aanwinst. Even afwachten op de reactie, het komt vast goed.

1 like

Ja er zit wel heel iets ruimte tussen. Neem aan dat her voor de waterdichtheid geen probleem moet zijn. Ik stuur ‘m na de vakantie wel op. Ben verder blij met de kwaliteit! Op de bezel na dan, met de onleesbare cijfers. Maar dat is niets nieuws onder de zon :wink:

Misschien kun je de bezel direct laten vervangen voor het nieuwe,gegraveerde,type?
Als het je stoort uiteraard,denk dat ze daar bij Steinhart niet moeilijk over doen aangezien jij het horloge ook al retour moet sturen.

1 like

Volgens mij is die er niet voor de 42 mm (alleen voor de 39)

1 like

ok,dacht dat het om een 39mm ging,niet ver genoeg terug gelezen :roll_eyes:

1 like

Uhm… t gaat idd om de 39mm :wink:

Ah

2 likes

Intussen Steinhart gemaild met het gebrek en snel een antwoord terug. Ik stuur het horloge binnenkort ter reparatie op. Tevens gevraagd of er inmiddels andere (beter leesbare) bezels zijn voor de 42. Zal wel niet, maar who knows…

Wat zie ik over het hoofd? Ik zie niet hoe ik de rubberen band bevestig aan het horloge. Of mis ik onderdelen?

Dit is een grap neem ik aan :slightly_smiling_face:

7 likes

Ik moest hardop lachen. Ik ben niet zeker of dit nu een grap is of niet.

Nee. Her voorste metalen deel zou aan het horloge moeten blijven. Er zit geen bevestiging bij de band voor het rubber aan het metaal? Die pin met die schroefdraad die je ziet heeft geen verbinding in het rubber… Maar jullie ziet het kennelijk helder dus help me in deze noodsituatie :wink:

1 like

Ik heb op Google even Steinhart rubber strap ingetypt en zie nu dat inderdaad de end link moet blijven zitten. Als je zelf even een plaatje opzoekt dan zie je zo hoe de rubberen band bevestigd moet worden.

Dat heb ik gedaan. Op die plaatjes ziet het er keurig uit. Maar er is niet te zien hoe je die bevestigt. Ook niet op YouTube. Vandaar mn vraag of ik misschien onderdelen mis die niet bij de band meegeleverd zijn

Dat zou ik ook niet weten. Mijn excuses dat ik ten onrechte om jouw vraag moest lachen :wink:

Daar zijn er wel meer van (@Boetje). Hartelijk lachen maar t zelf niet weten :wink:
Ik contact Steinhart wel weer. Eerst horloge terug ivm klikkende bezel, nu dit weer. Gaat lekker

1 like

Je zou hem op de centerlink moet kunnen plaatsen.
Op de foto is die naar achter gedrukt @Trinacria