Steinhart only

:point_up:

Goed voorbeeld:

1 like

it requires two flat head screw drivers to work on both ends.

Verkeerde onderdelen? Dit ziet er anders uit:

3 likes

Ja dat zou zo moeten passen, alleen die pin valt erdoor en die kleine schroefjes zijn ergens in de draaien

Ja dat is het volgens mij…

Gebeld @ mysterie opgelost. Verkeerde schroeven inderdaad. Hoop dat dat t laatste is. Na de vakantie wordt het horloge opgestuurd voor de “klikkende” bezel. Laat de keramische insert direct vervangen door de aluminium bezel ivm de slechte afleesbaarheid.
Dank voor het meedenken!

2 likes

Ow fuck…dit haal ik net uit de prullenbak. Niet goed gekeken #schaam.
@Boetje en @MrSmith… lach maar… :tired_face::tired_face:
En ik maar mopperen aan de telefoon met Steinhart :see_no_evil:

13 likes

Eind goed, al goed. :smiley::+1:

1 like

18 likes

4 likes

En hij is binnen! De 39mm-versie blijkt om mijn pols gelukkig (net) niet te klein uit te vallen :sweat_smile:

Wat aflevering betreft (Fedex) is het een bijzonder (vervelend) verhaal geworden. Levering stond voor vandaag gepland. Zie ik om 15:15 uur op hun website dat de zending om 14:50 uur zou zijn afgeleverd! Ik was de hele dag thuis en de deurbel is absoluut niet gegaan. Ik schrok me dus het lazarus. De (niet) afleverdrama’s die hier op het HF voorbij zijn gekomen, hielpen niet om er een beter gevoel bij te krijgen. Na meerdere keren bellen met Fedex en, op aanwijzing van een vriendelijk Fedex-dame, een gesprek met een buurman enkele huizen verder, kwam de aap uit de mouw. Lang verhaal kort: de chauffeur had het pakketje, zonder eerst aan te bellen, meteen maar aan deze buurman gegeven die op dat moment net thuis kwam. De buurman was vanzelfsprekend in de veronderstelling dat ik niet thuis zou zijn. Er lag natuurlijk ook geen kaart op de deurmat op welk huisnummer het horloge was afgegeven. Immers, dan had hij net zo goed, eigenlijk beter, kunnen aanbellen. Deze gang van zaken had ik echt niet kunnen verzinnen. Gelukkig is het allemaal wél goed gekomen. De chauffeur zal door zijn management op zijn gedrag worden aangesproken…

Maar de 39mm GMT red blue is werkelijk een plaatje!

21 likes

Heel tof! Veel plezier ermee. Ik las net trouwens geruchten dat de ‘coke’ versie met rood-zwarte bezel morgen uit zou komen. Even afwachten of de coke in zowel 39 als 42mm gelanceerd wordt.

1 like

Een coke-uitvoering in 42mm is sowieso al leverbaar. :wink:

1 like

Mijn Steinhart Ocean GMT was 2 jaar oud toen hij minder goed ging lopen. Ten minste, hij liep prima, maar een nacht stilliggen werd al te veel om nog op tijd te lopen. De volgende ochtend stond hij alweer stil. Een jaar op de plank gelegen (nu 3 jaar oud) en nu werkt hij helemaal niet meer.

Iemand ervaring mee?

Natuurlijk zo stom geweest hem vorig jaar niet onder garantie nog terug te sturen :confused:

1 like

Neem eerst eens contact met ze op, ik heb verhalen gelezen van horloges die buiten garantie kostenloos gemaakt werden. Volgens steinhart moet een horloge 10 jaar zonder service kunnen.

2 likes

Dat schijnt dan coulance te zijn. Want ondanks dat je wettelijk v zo een relatief duur product er van uit mag gaan dat t langer dag dan 2 jaar mee gaat, houden veel verkopers en/of fabrikanten vast aan de 2 jaar garantie termijn.

Maar hoop v harte dat t wat oplevert.

Wordt met spanning gevolgd: deze staat hoog op de verlanglijst…

Dit is toch niet echt om over naar huis te schrijven :see_no_evil: Het is een 2020 update, hopelijk pakken ze dat dan nog even goed aan.

2 likes

Een 39 mm ocean one.
Draagt best fijn een 39mm

5 likes

Al vind ik de nieuwe bezel wel al een stuk beter dan de oude!

3 likes

Ja de oude keramische is echt niet best. Na de vakantie wissel ik de insert voor een aluminium

1 like