Steinhart only

De Ocean One, nadat ik de keramische bezel bij Steinhart heb laten vervangen voor een aluminium. Wat een verschil qua afleesbaarheid. Vind ‘m zelf een stuk mooier nu

12 likes

LOL meestal upgrade men naar keramisch. Maar snap wat je bedoelt kwa afleesbaarheid.

Paar posts terug staan wat plaatjes v n nieuwe keramische bezel. Dan echter met ingegraveerde en opgevulde cijfers.
Zou praktisch zijn als die, net als de titanium 500, opgevuld zou zijn met lume. Gezien de lume pip vermoed ik dat dit (voorlopig?) aan de Premium modellen voorbehouden blijft.

1 like

Ben gek op Steinharts! Dit is mijn Steinhart Odisea GMT, limited edition van 210 stuks. Echt een leuk klokje om te dragen met de blauwe inner bezel.

11 likes

Sinds een week of twee deze binnen. M’n pols nog niet afgegaan.

13 likes

Heb zelf deze Steinhart en het is een topper…

Toch is er nog niet een klik :grimacing::sweat_smile:

13 likes

Waarom is de klik er eigenlijk niet?
Zit er zelf ernstig aan te denken om het een en ander te verkopen en deze GMT aan te schaffen. :grin:

3 likes

Dat gevoel herken ik. Meerdere horloges hier, maar deze is ook mijn daily beater. Blijft een prachtig ding, sober vormgegeven, spaarzame kleuraccenten, heldere blauw werkt heel goed. Keramische bezel in deze prijsklasse zie je ook niet vaak. De GMT-versie (ook in titanium) staat ondertussen ook op de wenslijst voor op vakantie :sunglasses:.

1 like

Jammer dat die er niet in 39mm is. Of nog beter 39mm én GMT.

Die is er bij mij wel. Door de lange lugs staat deze me beter dan de 42mm modellen.

En ik snap nu beetje de aantrekkingskracht v n Rolex Batman. Dat koele staal met blauw heeft wel wat. Iets… fris ofzo.
Hoewel ik misschien titanium met blauw nog mooier vind.

1 like

Dank je wel voor de uitleg.:+1:t2:
Ik vind die Batman kleurencombinatie ook zeker wat hebben, zelfs mooier dan de Pepsi.

1 like

Deze dus :sunglasses:

1 like

Zeker mooier dan de Pepsi !

Ps: ik persoonlijk vind de stalen versie beter bij de kleuren combi passen dan titanium, heb daarom ook mijn Pelagos toen verkocht omdat ik dat ook minder mooi vind dat matte…

2 likes

Zeker tof! Ik zou het sowieso gaaf vinden als ze wat meer (eigen) ontwerpen op de Ocean One uitbrengen.

Hebben jullie de OCEAN ONE VINTAGE GREEN MACAU al gezien? Een Limited Edition uit 2018 uitgebracht voor (ik denk…) China. Ik vind hem erg gaaf! Helaas maar uitgebracht in een productie van 99 stuks.

Ik vind de gouden indices in combinatie met de zwarte wijzerplaat en groene bezel erg tof. Helaas wel 42mm en daardoor iets te groot voor mij. Ik zie er wel al een aantal op Chrono24 staan.

https://www.bitimepieces.com/product/ocean-one-vintage-green-macau-limited-edition-2018/

4 likes

Alleen is de 42mm kast (of eigenlijk zn lange uitstekende lugs) te veel voor mn pols.

1 like

Kweenie, op plaatjes vond ik t blauw vd Pelagos mooier dan de zwarte. Helaas bleek de blauwe tint op de Pelagos in t echt niet mijn smaak te zijn. Zodoende ‘maar’ voor de zwarte gegaan.

Bij de Steinhart vond ik t blauw wel weer erg mooi bij t matte titanium passen. Tja, zoveel mensen, zoveel wensen…

2 likes

Ik vind hem prachtig, net als de legacy

8 likes

Die is ook tof ja! Is zeker ook een 42mm?

Ja 42mm, ook erg limited.

1 like

8 likes