Steinhart only

Voor in de agenda! Steinhart heeft een Black Friday event aangekondigd, voor 28 - 30 november. Voor het eerst sinds hun bestaan? Ik ben benieuwd waarmee ze gaan komen.

5 likes

Wie heeft hier ook last van: Een schroefje van mijn Steinhart OCEAN 1 BLACK Ceramic komt los.
inmiddels 3 x dit jaar en ik heb het ongeveer een maand of 5 gedragen en sinds januari in mijn bezit.
1x viel hij van m’n pols gelukkig op de bank. de nadere keren zag ik het schroefje uitsteken
Gisteren maar een beetje lijm op de het schroefdraad gedaan in de hoop dat dit voldoende is.
Kent iemand het probleem en hoe heb je het opgelost?

groet
Rob

Dat had ik ook! Loctite is de oplossing, niet te veel, klein beetje is voldoende :ok_hand:

2 likes

Ik neem aan een schroefje uit de stalen band. Nog nooit gehad in 1,5 jaar regelmatig dragen.

Ik heb t 1x gehad dat n schroef uit stak, maar ik draag ze te onregelmatig om er iets over te kunnen zeggen bij dagelijks gebruik.

ja klopt had ik er bij kunnen zetten

Betekent het gebruik van Locktite ook dat het voor altijd vast zit en dat het niet meer los gemaakt kan worden of dat na het losmaken het schroefdraad niet meer te gebruiken is?

Je kunt het gewoon weer losschroeven, zonder probleem. En hierna kun je het gewoon weer losschroeven

1 like

Er zijn veel types Loctite, maar ik gebruik voor bouten en moeren altijd 243, dat zit lekker vast en kan ook weer los.

1 like

Of gewoon naar de bouwmarkt gaan en Bison lockbond halen.

1 like

Op mn Omega Spectre metalen band zaten de schroefjes fabrieksaf al muurvast.

Truukje vn horlogemaker indien t niet door roest ofzo vast zit maar door loctite: heel voorzichtig met n vlammetje de schakel verwarmen, zodat de lijm wat zacht wordt en de schroef er makkelijker uitgedraaid kan worden.
Zo voorkom je dat je uitschiet bij t hard proberen los te draaien vn vastgelijmd schroefje.

WAARSCHUWING: je moet wel beheerst kunnen doen, anders kan bv t staal verkleuren door de hitte ed.

1 like

Pak dan een föhn :wink:iets minder risicovol.

2 likes

Wordt de lijn daar ook zacht genoeg van? Voordeel v t kleine vlammetje lijkt me dat je niet gelijk de naast gelegen schakels met schroefjes verwarmt de lijm daar ook zacht maakt.

Dit is mijn favoriet van Steinhart, de Odisea GMT. Limited edition van 210 stuks voor een Spaans horlogeforum.

12 likes

Mijn Steinharts bij elkaar

17 likes

Het is een Ocean 2 GMT heb ik vernomen.

1 like

Hoe bevalt die GMT? Is die mooi afgewerkt en loopt ie mooi?

De beide gmt horloges lopen zeer goed.
En de kwaliteit is zoals bij de andere steinharts heel goed

3 likes

Mooie set! De jubilee draagt vast lekker? Staat ook nog op mijn verlanglijstje, maar ik denk dat het niet zo mooi matcht met een OVM39.

De jubilee draagt zeker fijn. Op het internet staan er genoeg ovm op met een jubilee band