Steinhart only

Vraag ik mij dus ook af als GMT noob

Ja Farer, Rolex, en vast nog anderen waar ik het niet van weet hebben dit wel…

1 like

Gnomon gaat a.s. vrijdag een nieuw model uitbrengen. Een Steinhart x Gnomon collaboration.

Heeft iemand enig idee welk vintage geïnspireerd model dit zou kunnen zijn? Op basis van deze leaks. :face_with_monocle:

Tudor 7928 Submariner? :laughing:

Ocean 39 Marine Blue - Ltd Ed 200pcs

9 likes

Mooie klok …!

Maar wel heel erg Tudor natuurlijk. Metalige bezel vind ik maar niks persoonlijk, ik vermoed dat Tudor het ook zo doet.

Ik koester m’n Ocean One Titanium 500 met keramische bezel :smiling_face_with_three_hearts:

Het designbureau is weer druk bezig geweest.

11 likes

Tuurlijk, het is 100% een hommage. Maar ze komen in ieder geval niet met een hoop gezever over hoe de BB58 is geïnspireerd op de Sub… blabla :sleeping: Alleen maar omdat ze allebei blauw zijn. :rofl:

1 like

Hey een Aramar…

2 likes

Yep, aluminium bezel insert was voor lange tijd de standaard.
Nu lijken de keramische inserts de overhand te hebben.

Doe mij maar liever n (massieve) metalen bezel. Daarop vind ik krassen en butsen niet zo erg als dat je n kras op de coating v aluminium ziet of n barst in t keramiek.

steinhart-triton-30atm-11

2 likes

Sow hee, mooie steinhart hommage man.

1 like

Afgelopen zaterdag avond uit het niets is mijn 4 jaar oude OT500 er mij opgehouden :sleepy:. Vandaag maar even Steinhart gemailed, hopelijk kunnen ze m nog maken voor een schappelijke prijs…

1 like

Buiten garantie zou ik misschien eerder kijken of n goeie (lokale) horlogemaker (al dan niet vh forum) t euvel kan verhelpen.
Voordeel v n horloge waar n standaard eta, sellita, enzo uurwerkje in zit. Dacht dat hooguit de rotor customized is.

2 likes

Weet iemand eigenlijk of er op de modellen met n massieve stalen achter deksel de rotor ook custom verguld met logo is?

Op mijn poging vorig jaar heb ik helemaal geen reactie gekregen. Ik heb 'm uiteindelijk bij een horlogemaker hier in België binnengebracht, die heeft 'm netjes gefikst. Zeker als het een Sellita of ETA inzit moet je inderdaad wel ergens terechtkunnen.

Mijn Ocean One heeft nog een SOPROD A-10, die is wat zeldzamer.

1 like

zondag gemaild en vandaag wordt ie door fedex opgehaald en naar Steinhart gebracht. Geen idee of ik nog een rekening krijg maar zo ver goede service.(oh en et zit een wat in)

1 like

Hou ons op de hoogte, zou ik zeggen.

7 likes

Ziet er goed uit, wat vind je van de rubber band?