Hij zit behoorlijk comfortabel, hij sluit ook heel mooi op de kast aan, maar ik vind het niet de mooiste band de sluiting is ook vrij dik. Ik vind het wel een leuke afwisseling met de stalen band. Het steinhart logo zo prominent op de band had van mij niet gehoeven.
Heb je foto’s van de sluiting of een ‘rol-van-je-pols’ filmpje voor ons?
Ik vermoed deze https://www.steinhartwatches.de/en/accessoires/kautschukband-neu-22x18-mm-fuer-ocean-42-mit-schliesse-stahl.html
De sluiting vind ik ook wat grof voor de Ocean 1.
Maar staat imho oh zo goed om mn wat ruigere Triton en Appollon
Eens om de appollon vind ik hem ook wat beter
Kan het kloppen dat de ovm 39mm niet meer te krijgen is? Ik zie m niet meer op de website staan, of ben ik gewoon scheel.
Edit: wel bij gnomon dus
Ik ben sinds een uur erg onder de indruk van de service van Steinhart.
Een maand geleden zat ineens de secondewijzer van mijn GMT los. Daarop heb ik een e-mail gestuurd en kreeg ik instructies terug om hem op te sturen.
Zojuist een e-mail ontvangen dat hij gratis gemaakt is (ondanks dat het horloge al ruim 7 jaar oud is). Verzending ook voor kosten van steinhart.
Chapeau, dat is nog eens goede service.
Fijn dat je zo goed geholpen was.
Misschien idee om t ook te vermelden bij t Ervaringen met topic?
Ik zou wel willen, maar heb om de een of andere reden nog geen trustlevel 2
Gisteren een Streinhart OVM 42mm via het forum overgenomen. Mooi horloge! Heb in het verleden al eens een Ocean one vintage gehad en na 7 jaar verkocht. Nu twee jaar lang alleen een Seiko gehad en dus nu weer een Steinhart erbij. Heb ik weer iets om af te wisselen.
Gefeliciteerd met je NA! Ze tonen op de foto zo best veel gelijkenissen. Kan je al een voorkeur uitspreken?
Ik eigenlijk niet.
Nu gaan ze Hanhart ook al kopiëren.
groetjes Lenno
Ik ben niet zo bekend met Hanhart maar welk model dan? Het rode knopje herken ik meteen maar Hanhart heeft toch altijd van die gekartelde (weet het woord niet) lunettes?
Beter iets goeds gejat,
dan iets slechts zelf bedacht
Bovendien is de kwaliteit/prijs
verhouding bij Steinhart fenomenaal.
Ben zelf trouwens nog steeds erg blij met deze:
Maar serieus,
Dit horloge lijkt nog het meest op een Hanhart Luftwaffe chronograaf
met kolomwiel uurwerk uit WWII, maar het is absoluut geen 1:1 copie.
Er zijn verschillen:
De Steinhart heeft een titanium kast
Doorzichtige achterkant
Safierglas voor en achter
Het is ook groter (wat de een een voor- en de ander een nadeel zal vinden.)
En de Steinhart kost dus een fractie van een originele WWII Hanhart
en zal vanwege het moderne uurwerk beter presteren.