Steinhart only

Misschien was ik wat kort door de bocht.
Ik heb absoluut niets tegen Steinhart, leuker nog, ik heb er ook een paar gehad waaronder de HFLE van een paar jaar terug.
Kwaliteit buiten kijf maar het rode knopje viel me op, die zie je eigenlijk alleen bij Hanhart volgens mij en dat vind ik dan jammer, zonder die rode pusher was ik nooit op Hanhart gekomen.

groetjes Lenno

2 likes

Tja, Steinhart staat toch wel beetje bekend om hun gekopieer. Dus ik snap zo n (eerste) reactie wel.

1 like

Mijn Steinhart is (4 jaar oud )is ook gratis opgehaald voor reparatie! Ik denk dat andere grote merken waarbij je een veelvoud voor betaald een voorbeeld aan kunnen nemen. Maargoed sommige merken vinden het blijkbaar belangrijker om geld te steken in reclame in plaats van service :smiling_imp:

5 likes

7 likes

Desk diving op het werk met deze cave dweller :smiley:

7 likes

Weet er iemand waarvan dit een hommage is?
Deze Aviation Chronograph wordt momenteel niet meer verkocht via Steinhart. Lijkt op een Bell & Ross maar ik heb het exacte model niet kunnen vinden.
STEINHART_AVIATION_1

3 likes

Het weer nodigt uit voor brons of titanium. Vandaag de marine officer bronze

5 likes

Ik ben mij aan het orienteren om een steinhart te kopen. Nu weet ik dat bij de 42mm, de lug to lug ongeveer 50mm is, maar de 39mm, kent iemand daar de lug to lug van? Ik neig nu sneller naar wat minder grote horloges.

1 like

47,2mm.
Volgens mij valt de 42mm Steinhart best groot. Ook vanwege de rechte lugs. De 39mm beviel mij persoonlijk erg goed.

2 likes

Beide 39mm :ok_hand:t2:

2 likes

Je bent ook bekend met de Diver One van Scurfa toch? Hoe valt de 39mm ten opzichte van die?

Ocean one 39mm is lug to lug:47mm
Pin to pin nog wat korter.
Mvg. Bertjan

1 like

Scurfa is lug tot lug 49mm, maar is visueel toch wat groter.

1 like

1 like

Dank voor je reactie!! Geeft een goed beeld zo.

1 like

Mooi, benieuwd naar je keuze / afwegingen.
Succes.
Mvg. Bertjan

1 like

Idem hier. Doch, op n jubilee bracelet kan de 42mm bij mij net. De oysterband staat door de uitstekende lugs bij mij alleen met de 39mm.

Een flieger voor elke dag van de week en een reserve. Toch voelt het nog niet af.

3 likes

Tja, er zijn immers 365 dagen in n jaar :wink:

1 like

Leuke horloges, echter…

Lastig in onderhoud als er iets aan de kast is. Kroon lek of defect, alleen bij Steinhart in Duitsland te servicen, kost relatief veel, moet je per koerier heen en terug laten gaan. Uurwerk zelf kan wel door de lokale horlogemaker gedaan worden.
Kroon is een verslijtonderdeel, of krijgt een keer een tik en je horloge is niet meer waterdicht.
Om die reden koop ik geen Steinhart.

Ik vind dat een horloge ook bij de vrije horloge maker geserviced moet kunnen worden. Een voorbeeld is Maurice Lacroix of Tag Heuer. Die leveren wel de kastonderdelen uit.

Het is een leuze, maar als je wat zlanger met je horloge wilt doen, voor mij geen horloge waarvan de onderdelen levering zo beperkt is.

Gr
Rollie

1 like