Grappig dit commentaar, waar je best gelijk in lukt hebben. Heb er, gelukkig, nog geen ervaring mee. Echter hoor ik juist positieve dingen over Steinhart qua service. Maar dat degene dit zegt met Rolex in de naam en afsluit met rollie, vond ik grappig… Rolex levert ook geen kroon bij mijn medeweten aan anderen dan een gecertificeerd bedrijf uit…
Rolex onderdelen zijn redelijk makkelijk grijs te krijgen, er zijn een paar handelaren die bijna elk onderdeel leveren of kunnen leveren, zoals de kroon, de pakkingen, de tube etc.
En ja, ik ben o.a. een groot liefhebber van Rolex horloges, ik vind ze technisch zo mooi en doordacht in elkaar zitten. Maar weinig andere merken die dat zo goed voor elkaar hebben.
Gr
Rollie
Kan me nog de verhalen herinneren v mensen die losse inserts of bezels bestelden. Dat doen ze nu helaas ook niet meer.
Goeie ouwe tijd😉
Even een update. Net een pakketje van Fedex gekregen met mijn gerepareerde Steinhart OT500. Volgens de reparateur: " Watch inspected, movement exchanged, dial and hands mounted, tested for watertightness (OK).
Er zat een proforma invoice bij van 55.55 EUR, het is me niet duidelijk of/hoe ik deze moet betalen maar vind de kosten alles mee vallen. Maar ben blij dat ie weer terug is.
In het verleden wel onderdelen opgestuurd gekregen, ik lees hier dat dit nu niet meer gedaan wordt. Maar als ze het zelfde prijspeil handteren als toentertijd dan zou ik me daar geen zorgen over maken. Een aantal dingen die ik ooit besteld heb:
- Domed plexiglass + plaatsen door Steinhart = 50 euro
- Bezel insert ocean 1 = 12.61 euro
Misschien een nadeel dat je het horloge niet bij elke willekeurige juwelier kan laten repareren maar ik heb de service en communicatie met Steinhart altijd positief ervaren.
Ik had 5 a 6 jaar geleden wel een andere ervaring met mn Triton. Bandaanzet waren niet goed. 2x ging een herstel niet goed. Door o.a. nog meer problemen was de Nederlandse dealer er op een gegeven ogenblik mee gestopt.
Wellicht dat het destijds door de flinke groei kwam waar Steinhart mee te maken had. Misschien dat alles nu beter op rolletjes loopt.
Enneh, na volgens mij de 3 poging en vele vele maanden later, was het uiteindelijk toch goedgekomen met de bandaanzet v mn Triton. Al duurde t wat lang, ze lieten me tenminste niet stikken met t probleem en hadden t uiteindelijk naar tevredenheid gefixt.
Geen idee waar dit op lijkt
Vast n Tudor Prince hommage
Ik zou het knap vinden als je gelijk hebt… Ik heb al op m’n kop gestaan maar ik kan er echt geen Prince uithalen. Hoogstens een two-tone jubilee.
Ergens hoop ik dat je gelijk hebt🤞
Slaat ook misschien wel als een l#l op n drumstel bij nader inzien
Haha zal best kunnen, maar hoop toch dat je gelijk hebt😂
Hahaha de ironie!
Ik heb er al wel een paar voorbij zien komen hier op het forum😂