Steinhart only

Hoe groot zijn je polsen?? Ik heb er nog wel 1 liggen maar die is al wel ingekort… je krijgt dan alleen het rubberen gedeelte met sluiting

De aansluiting op het horloge zelf is dezelfde als de stalen band

Heey Dennis, dat zou geweldig zijn, net nog even de centimeter erbij gepakt en kom rondom op een kleine 20cm uit…

Ik zal vanavond thuis even voor je kijken👍

1 like

Feli met je na.

1 like

Man man man… heerlijk ding. Zijkant van de bezel wel lichtjes een brushed finish gegeven. Was me net iets te glimmend

12 likes

Fijn dat de Steinhart je bevalt. :+1:

4 likes

Dankje! zoveel beter dan de 42mm versie

Nieuwe GMT modellen. nu met Ceremic coke bezel. voor de liefhebbers :+1:

6 likes

9 likes

6 likes

7 likes

Vraagje over een Ocean one: kun je het metalen plaatje van de band bij de kast ook weghalen als je staal wisselt met een eigen rubberen band?

1 like

Ja hoor. De bandaanzet, is bij Steinhart trouwens massief en geen gevouwen plaat, zit los van band en kast. Dus je kunt er ook n standaard bandje op zetten, zonder de metalen bandaanzet.

Steinhart heeft t zelf trouwens ook, zie bv deze Steinhart Ocean One.

Meestal zie je dat de bandaanzet gebruikt wordt icm n rubber bandje.
Maar soms zie je ze ook icm leer, zoals bij Rolex.

2 likes

Top, bedankt voor je reactie. :grin:

1 like

Graag gedaan. Daar is t forum toch voor :grin:

Hou er wel rekening mee dat bij sommige lugs de gaatjes voor de springbar erg ver naar t uiteinde kunnen zitten. Daardoor kun je een inkijk/gleuf krijgen tussen band en kast, zoals je op mn voorbeeld plaatje v die vergulde Steinhart kunt zien.
Sommigen kunnen zich daar aan storen.

Soms valt t op te vangen door n wat dikker bandje te gebruiken.
Zo vind ik t originele bandje v mn LLDND niet mooi staan door die gleuf. N dikke band heeft dat opgelost.
Maar zelfs n dikke band helpt niet altijd, zoals op mn Hamilton Khaki T2. De lugs buigen nl ook nog eens ver naar beneden, waardoor je alsnog tegen n ‘muur’ vd zijkant aankijkt. T loopt dus niet zo mooi over.

2 likes

Door de bandenaanzet heb je dus keuze uit beide wat een goed gegeven is.
Ik heb het horloge (nog) niet maar de bandenaanzet vind ik minder fraai en kan een dealbreaker zijn.
Maar zoals dat gaat kan het zijn dat dat op den duur juist wel mijn voorkeur heeft.

De Ocean one black vind ik echt een heel fraai horloge waar ik nu erg mijn focus op heb.

1 like

De 39mm ceremic ?

Zijn er btw meer steinhart owners die dit probleem hebben met dit type uurwerk?

Nee de 41mm denk ik.

1 like