Steinhart vraagjes/ervaringen

Bij mij hetzelfde, ook net niet goed uitgelijnd de bezelpip van de OVM, en de secondewijzer heeft “tilt” iets naar het glas toe gebogen dus.

Verder kan ik er weinig negatiefs over zeggen ik heb de oude prijs van 330 euro betaald en ik weet dat er modellen zijn de wel een prima uitlijnende bezel hebben en geen naar het glas toe gebogen secondewijzer.

Maar ik heb de Vintage GMT wel eens gezien met rammelende slecht passende endlinks dit alles uit de periode dat Steinhart simpelweg de vraag niet meer aankon en de kwaliteitscontrole ietwat achter de feiten aanliep.

Voor het geld is er weinig te zeuren als je ziet dat andere boutiekmerken voor flink wat meer geld er een Miyota in proppen…

Groeten,

Noel.

Tja. Ik zou zeggen; koop voor 600 a 700 euro een leuke microbrand duiker liefst met een origineel design.

Halios Tropik of Delfin
Helson Sharkdiver
Squale 1521

enzovoort

Daar zit in bepaalde gevallen een Miyota 9015 of NH35 uurwerk in, in plaats van een ETA 2824 maar daar zou ik niet te veel van wakker liggen…

1 like

Wait… What?

1 like

Good point.

Als de sub echt je ideaal is dan zou ik niet de rest van mijn leven genoegen nemen met “nep”. Je kan, zoals velen hier, een Sub aanschaffen en dit vervolgens zien als “geld dat toevallig vastzit in een horloge”. Levert ook nog eens meer op dan een spaarrekening.

Ik ben best gecharmeerd van Steinharts maar ben er wel achter gekomen dat het een fase is geweest bij me. Meer specifiek: de fase waarin de prijs/kwaliteitsverhouding nog zeer belangrijk is en het budget toonaangevend is voor een aankoop. Ik heb een hele reeks Steinharts gehad en was over allemaal erg tevreden en dan met name over de prijs/kwaliteitsverhouding. Ze zijn ook redelijk waardevast. De enige die ik nu nog heb is de Steinhart Ocean Vintage GMT. In mijn ogen de meest geslaagde hommage van Steinhart.

Je kan je aan een Steinhart ook niet echt een buil vallen. Redelijk waardevast en wordt doorgaans vlot weer verkocht.

1 like

Ik heb al jaren een OVM als beater die bij party’s, festivals en meer waar veel alcohol bij komt kijken om de pols gaat. Het was mijn eerste zwitserse automaat en was er toen helemaal happy mee. Ik wist toen ook al dat er uiteindelijk een sub moest komen (alleen niet dat dat zo snel zou zijn)

De sub is er nu ook, maar doe ik dus niet om naar bovengenoemde gelegenheden. Dan is de OVM voor mij een prima alternatief.

1 like

Als het geen 42mm met rechte lugs had zou ik hem nog wel hebben.
Voor dat geld heb je een mooi horloge. Ik weet geen goed alternatief voor die prijs als sub hommage.

Enige alternatief - maar iets duurder - zou Davosa zijn.

Armida A9 500m

1 like

Begin anders met een tweedehands nette steinhart… Kun je geen buil aan vallen…

Idd de armida is een goed alternatief. Iets duurder door invoer/inklaring.
Maar wel een seiko uurwerk ipv eta elabore. Ook de tekst op de wijzerplaat is heel eenvoudig.
Qua looks en uurwerk kies ik dan liever steinhart

Bedankt voor alle tips. Ik heb weer genoeg om op te zoeken en te overwegen…:slight_smile:

Ik heb een Steinhart Ocean 44 GMT. Ik ben er heel tevreden mee en draag hem met veel plezier.
Al dat gedoe over hommage en originaliteit boeit mij helemaal voor geen meter.
Voor mij is Steinhart top!

Ik hen zelf meerdere Steinharts gehad. Goede ervaring met dit merk en de uurwerken zijn doorgaans de bekende Zwitserse merken. De prijs / kwaliteit verhouding is gewoon goed.

Absoluut veel waar voor je geld bij Steinhart, mooie zwitserse uurwerken, weinig originele ontwerpen en soms slordig afgewerkt. De service is echter wel twijfelachtig. De afhandeling van garantieproblemen loopt gewoon niet goed. Ik heb er twee waarvan er één perfect is en de ander, een Ocean Blue, al 3 keer teruggestuurd is vanwege ontbrekende gangreserve en het probleem is nog steeds niet opgelost. Ook het datum glaasje zit gewoon scheef en dat ergert mij steeds meer. Als ze goed afgwerkt waren en een behoorlijke service leverden had ik er al lang meer gehad.

Groet Bert

1 like

Heb er ook twee, die ik met veel plezier draag. De vintage GMT en de 44 GMT. De ene is 100%, bij de andere wijkt alleen de GMT wijzer iets af. Fijn zo laten, als hij gemiddeld 1 à 2 seconden per dag ik in de plus loopt. Komt vast goed als hij over een poosje een beurt krijgt. De tweede loopt overigens ook niet meer dan 3 à 4 seconden in de plus.
Prijs kwaliteit vind ik top.
Als je in het zuiden woont, kun je ook eens zellf gaan kijken bij Guido in Aken. Hij heeft veel op voorraad, maar de GMT’s zijn ook bij hem schaars.

Ik heb sinds een jaar of 2 een OVM. Nooit problemen mee gehad en zeer veel waar voor je geld. Vind hem wel wat te groot en de band te zwaar. Dus draag hem niet zo veel meer.

Ja, die had ik ook niet moeten weg doen. Prima klok!

Ocean one GMT (prachtklok voor dat geld):

.



.
Nav-B Chrono 44 (klatser):



.

3 likes

Ik heb een Steinhart Ocean Vintage GMT, en ik blijf het een topding vinden!