Steinhart vraagjes/ervaringen

Ik kom er achter dat ik de submariner toch het ideale horloge voor mij is. Helaas kan ik een echte niet betalen. Een invicta heb ik maar ik zoek wat anders.
Nu lees ik verschillende ervaringen over Steinhart, niet iedereen is tevreden. Of is dat onzin?

En ik lees dat de ocean one 42 mm is, of is er ook een 40mm Steinhart?

Er zijn altijd wel mensen ontevreden maar de algehele tendens bij Steinhart is wel positief. Prima prijs kwaliteit en mooie horloges. Ok, bijna alleen maar hommages maar dat mag de pret niet drukken, zeker niet als dat voor 10% of minder vd prijs ve Rolex is.

Ik zou even op hun website kijken voor details qua afmetingen en modellen.

De submariner achtige Steinhart klokjes zijn allemaal 42mm, ze gebruiken steeds dezelfde kasten namelijk.

De kritiek of scepsis richting Steinhart zit hem meestal niet in de ‘tevredenheid’ maar veel horloge liefhebbers kunnen het niet zo op prijs stellen dat Steinhart klakkeloos Rolex ontwerpen overneemt en daar hun eigen logo op plakt.

Kwalitatief uitstekend, zeker in die prijsklasse. Echter weinig origineel en (op z’n zachtst gezegd) een tikje jatwerk.

Of je daar je door laat beïnvloeden is natuurlijk persoonlijk.

Overigens zijn er wel gevallen bekend van kleine oneffenheden in de horloges, zeker toen Steinhart een paar jaar geleden de vraag nauwelijks aan kon is er wat ingeboet op kwaliteitscontrole met als gevolg wat lume kleur verschillen, niet helemaal uitlijnende bezels etc.

Ik heb er dresser van Steinhart (marine) en daar ben ik erg blij mee.

Ik heb wc papier met Steinhart logo, maak ik altijd graag gebruik van

10 likes

Zelf een Ocean One green gehad.
Goede ervaring met Steinhart.
Prijs / kwaliteit verhouding is gewoon goed.
Originaliteit is inderdaad ver te zoeken.

1 like

Dat Steinhart klakkeloos het ontwerp van een ander overneemt is niet zo heel bijzonder. Veel andere en ook gerenommeerde merken maar zich er schuldig aan, dus ja…

Zeker, maar qua overweging maakt dat voor de TS niet erg uit denk ik :wink:

Mijn Sub ooit verkocht om wat geld vrij te maken en toen tijdelijk dit klokje gehad.
Kwalitatief niks mis mee…alleen het gevoel ontbreekt totaal.

[URL=http://s1206.photobucket.com/user/mspoon1/media/Mobile%20Uploads/20140531_160522.jpg.html][/URL]

Toch liever de real deal dan :sunglasses:

1 like

Ik heb zelf ook wisselende ervaringen met Steinhart. Van zéér tevreden tot ontevreden. Uiteindelijk allemaal wel opgelost. Heeft me er niet van weerhouden om er nog een Steinhart pilot van 1k bij te kopen.

Resumé: veel klok voor weinig geld!

Die OVM vind ik (net als de GMT) nog wel meer kunnen, dat zijn hommages aan aparte/zeldzame modellen

Volgens mij heb ik die later gehad, jouw exemplaar, ik herken de lichtere wijzers ten opzichte van de indices :wink:

1 like

Hmm wc papier heb ik nog niet kunnen ontdekken op hun site

3 likes

Jammer dat de real deal dan weer onbetaalbaar is

Even wat gebruikerservaringen:
Leuk voor het geld, maar niet meer dan dat (wat sommige mensen graag geloven). Op de OVM lijnde de pip niet uit op de 12 en er zat een klein kleurverschil tussen de wijzers en de markers. Op de GMT was de GMT wijzer om het hele uur een minuut of 8 verschoven. En er zat een scheur in de doos.

:slight_smile:
Die scheur in de doos is het handelsmerk van Steinhart

5 likes

Is nog altijd beter dan een scheur in je doos…

Sorry, ik kon het niet laten

2 likes

Bijna goed

Groeit wel weer dicht hoor, en zo erg is dat niet blijkbaar, want ze willen er daarna nog een

2 likes

Huh doos in je scheur natuurlijk…lol

Scherp Candide :laughing:

Maarre die Steinharts, ik kan rr nig niet warm voor lopen geloof ik…gezien de opmerkingen hier