Steinhart vraagjes/ervaringen

Zozo, meneer kan zich een Milsub veroorloven? :wink:

Zoveel al over geschreven. 1 Persoonlijke ervaring dan mbt de kast: ik vind de lugs ook nogal recht, hierdoor oogt de HFLE2011 bij mij snel als overhang. Als ze meer gebogen waren, had ik het prachtig gevonden. Vooral de Ocean One GMT die WilSeiko laat zien.
Overigens hadden meerdere leden (waaronder ondergetekende) ook problemen met vlekken op de pepsi bezel.

Hummnnn…was maar waar. :slight_smile:

Ik ben sinds een paar weken de, erg tevreden, eigenaar van de eerste editie OVM. Normaal geen fan van hommages, maar omdat het hier om een ‘‘onbekende’’ (niet gangbare) milsub van 200k gaat vind ik dit geen probleem. De kwaliteit en uitstraling is super, en de afwerking bij mijn Steinhart gewoon erg goed. Mooie kast, loepzuivere bezel zonder speling en een mooie inkzwarte maxi-dial. Het formaat is voor mij perfect door de rechte lugs, normaal valt 42MM mij een beetje klein.

Als je Steinhart’s vergelijkt met de horloges waarop ze gebasseerd zijn kom je bedrogen uit, al is het maar een klein beetje. Als je ze vergelijkt met andere klokken voor dezelfde prijs zul je (bijna) altijd bovenaan eindigen.

1 like

Hier een tevreden eigenaar van een Steinhart Apollon. Om te beginnen het horloge zelf. Een van de meer originele ontwerpen van Steinhart. Niet geschikt voor iedereen, ding is nogal lomp, wel een mooi gebalanceerd ontwerp. Ik heb geen op of aanmerkingen op mijn Apollon. Hij loopt heel nauwkeurig -/+ een paar seconden per dag. De kroon draait heel netjes en je voelt dat de keerring om de stem goed strak zit. Ook tijdens het aandraaien van de kroon voel je dat de pakking netjes “aanzit”.

Ik heb Steinhart ooit benaderd over een aantal extra imbus boutjes waarmee de verwisselbare bezel gemonteerd wordt. Ik kreeg toen geheel gratis en voor niets twee geheel komplete sets voor dit horloge. Dus twee maal: 4 boutjes voor de bezel, en twee solid bars plus boutjes voor de band. Top!

Ik ben helemaal tevreden met Steinhart.

Het enige commentaar dat ik heb, is dat Steinhart maar weinig echt originele modellen maakt (maar goed, daarin zijn ze nou ook weer niet de enige).

Mijn Apollon vond ik ook een heerlijk ding! De titanium bracelet vond ik wat “too much”, maar op leer… Lekker ding!

Als ik geen superocean 44 aan had laten rukken zou ik erover denken om de Apollon weer een kans te geven. Ook mooi als Chrono.

Ik kwam in 'm m eerdere post wellicht wat negatief over, maar heb ook goeie ervaringen met t merk na een paar keer terug te moeten ivm wat probleempjes uiteindelijk heerlijk genieten vd triton. Ook geen klachten over de ocean 2 (hooguit dat ik t logo op de kroon wat goedkoop vind aanvoelen).
Maar t vaakst pak ik toch de Apollo chrono. Hok is dik en groot, maar wat n gave klok om mee te variëren. Stalen bezel erop, endlinks swap met de triton, titanium band er aan en hij kan zo de ruimte in. Bronzen lunettes er aan leren band er op en hij Is gelijk avontuurlijk stoer. Pvd bezel er om, rubberen steinhart band met mooie vouwsluiting erbij, en kroon & pushers dichtscroeven en hij kan zo de diepte in.
En last but not least, bezels er af en heb t gevoel alsof ik zo n excentrieke vdb om heb.

Heb er een paar gehad en nu alleen nog een Nav B Chrono II in bezit. Waar de duikers op Rolex teruggrijpen, lijken de fliegers erg op modellen van IWC. Als je daarmee kunt leven is er niets mis met deze klokjes IMHO.

Geen problemen met de uitlijning of scherpe randjes?

Grappig, collega van mij heeft net zijn Steinhart terug… Hij had hem laten vallen (niet gezegd) en de kroon zat los en was schreef. Alles zonder rekening gerepareerd onder garantie. Tegen verwachting in…

Zolang het maar andermans geld is he…:confused:

Goeie actie van je collega! En over een maand moord en brand schreeuwen als het uurwerk niet meer op tijd loopt!

Hij had verwacht dat hij door de leeftijd van 10 maanden en een verbogen kroon (dat gaat niet vanzelf) geen aanspraak zou hebben op garantie. Dus hij stuurde het terug met de gedachte dat hij een rekening kreeg

Och och och, wat een stelletje (schijn)heilige boontjes hier. Maar waarschijnlijk wel zelf om elk wissewasje de verzekering aanspreken, want we betalen immers premie :weary:

1 like

Ik ben inmiddels om :smile:

Ik ben echt zeer enthousiast, nu nog een mooie leren strap.

2 likes