Vermits vragen vrij staat en ik financieel (nog) niet de intentie heb een echte rolex , tudor of high end watch te kopen vroeg ik me af of jullie konden helpen met de keuze
prijs
kwaliteit
afwerking
Voor welk merk zou jij gaan? pb’s met aanbiedingen mag ik ben enorm benieuwd naar jullie info .
Het zit namelijk zo . De gmt versies van beide merken spreekt mij zo aan dat ik er misschien wel een seiko sumo voor zou verkopen … ergens voelt dit dom maar aan de andere kant wil dit misschien zeggen dat ik uitgekeken ben op de sumo
Hij is wat zwaarder rond de pols dan de Sumo. Stukje groter ook maar hij draagt erg comfortabel vind ik. Zit wat minder speling op de schakels en de sluiting vind ik dus is de band redelijk stil. De sluiting is ook gefreesd, niet gestanst zoals bij de Sumo. Algemeent net 1 stapje hoger vind ik.
Binnenwerk is ook wat verfijnder. Ik heb helemaal geen klagen met de 6R15 in mijn Sumo maar de SW330-2 windt wat vlotter op, loopt wat accurater en de secondenwijzer loopt vloeiender.
Geen wereldschokkende sprongen, maar ietsje beter gebouwd vind ik.
Ik kocht een Steinhart Ocean Vintage Military nog voor 330 euro. De gemiddelde Steinhart duiker is nu nieuw al 300 euro duurder.
En voor 650 euro zit je sowieso al in de Squale 1521 categorie 2e hands. Dat is zeker 2x beter afgewerkt voor dat geld.
(En als het een Rolex Submariner lookalike moet worden dan zou ik ook bij Squale kijken naar de 1545)
Dus prijs kwaliteit en afwerking is prima voor de standaard duikers tegen de oude prijzen bij Steinhart (Bepaalde modellen daargelaten) nu met ruim 600 euro nieuw niet meer imho.