Steinhart vs san martin of ... Opties?

Hf ers ,

Vermits vragen vrij staat en ik financieel (nog) niet de intentie heb een echte rolex , tudor of high end watch te kopen vroeg ik me af of jullie konden helpen met de keuze

prijs 
        kwaliteit
        afwerking 

Voor welk merk zou jij gaan? pb’s met aanbiedingen mag :innocent: ik ben enorm benieuwd naar jullie info .

Bedankt!

:sunglasses::call_me_hand:

1 like

Geen van beide, is dat ook een optie? :grinning_face_with_smiling_eyes:

4 likes

Ik zou ook voor Seiko of Citizen gaan

7 likes

Ik zou beginnen met een sm, veel waar voor je geld en je moet ergens beginnen.
Er zit een Seiko uurwerk in dus zijn de mensen hierboven ook tevre :sweat_smile:

4 likes

Dat kan natuurlijk ook , ik ben wel van mening dat saffier een must is . Als je dan in de lager segmenten kijkt heeft seiko deze niet .

1 like

Het zit namelijk zo . De gmt versies van beide merken spreekt mij zo aan dat ik er misschien wel een seiko sumo voor zou verkopen :sweat_smile: … ergens voelt dit dom maar aan de andere kant wil dit misschien zeggen dat ik uitgekeken ben op de sumo :thinking:

Ps mijn sumo heeft ondertussen saffier

Seiko MM200 of de SPB317. Staat een mooie aanbieding op marktplaats.

1 like

Nja daar heb ik dus ook geen voeling en ervaring mee (het modden) zijn er locaties waar ik ineens kan opdoen?

Steinhart is zeker een mooi goed horloge.
Goede kwaliteit.

3 likes

Zou nog eerder een microbrand zoals Boldr overwegen :grinning_face_with_smiling_eyes:

1 like

Beide merken bieden veel waar voor het geld maar weinig originaliteit

1 like

Ik ben tevreden met mijn Steinhart. Staat wat binnenwerk en algemene verfijning betreft net iets boven mijn Sumo vind ik:

4 likes

Voelt hij zwaar om de pols ? Ratelt de band storend als je je pols draait ? Als je de 6r15 tegenover de sw200 /330 legt wat vind je daarvan ?

Hij is wat zwaarder rond de pols dan de Sumo. Stukje groter ook maar hij draagt erg comfortabel vind ik. Zit wat minder speling op de schakels en de sluiting vind ik dus is de band redelijk stil. De sluiting is ook gefreesd, niet gestanst zoals bij de Sumo. Algemeent net 1 stapje hoger vind ik.

Binnenwerk is ook wat verfijnder. Ik heb helemaal geen klagen met de 6R15 in mijn Sumo maar de SW330-2 windt wat vlotter op, loopt wat accurater en de secondenwijzer loopt vloeiender.

Geen wereldschokkende sprongen, maar ietsje beter gebouwd vind ik.

1 like

Oké, bedankt voor deze review daar kan ik wel wat mee

Seiko, Citizen of een micro brand.

1 like

Nee?

200 piek, nieuw.

4 likes

Juist, er zijn er een paar :wink: maar niet mijn smaak

Een Steinhart zit wat beter in elkaar.

Maar qua prijs zou ik Steinhart nu overslaan.

Ik kocht een Steinhart Ocean Vintage Military nog voor 330 euro. De gemiddelde Steinhart duiker is nu nieuw al 300 euro duurder.

En voor 650 euro zit je sowieso al in de Squale 1521 categorie 2e hands. Dat is zeker 2x beter afgewerkt voor dat geld.
(En als het een Rolex Submariner lookalike moet worden dan zou ik ook bij Squale kijken naar de 1545)

Dus prijs kwaliteit en afwerking is prima voor de standaard duikers tegen de oude prijzen bij Steinhart (Bepaalde modellen daargelaten) nu met ruim 600 euro nieuw niet meer imho.

5 likes

Oh wauw een hele andere wending … ik ga ze eens bekijken van dichtbij .

Bedankt

1 like