Steinhart, wat vinden we?

Wat dacht je van deze? Beetje oud weliswaar, maar toch … :wink:

2 likes

Gewoon een fraai horloge. Enige minpuntje is de kwaliteit van de band en sluiting.Ik vind de rood zwarte ook fraai.

1 like

Even weer deze topic aanzwengelen…
Ik ben al 2 jaar een super tevreden bezitter van een Rolex Hulk. Bij een speciale gelegenheid gekocht en nog altijd mijn mooiste bezit, naast een paar andere mooie klokken. Ik miste echter een GMT horloge, en wilde geen 2e Rolex GMT Master II aankopen (mijn vrouw had haar koffer al gepakt…:wink:). Toen toch eens naar Steinhart gaan kijken. Afgelopen zaterdag ff naar Aken gereden en aldaar de GMT-Ocean 1 Blue Red.2 gekocht. Inderdaad een Rolex kloon met de Jubilee band.
Ik ben hier zeer tevreden over, prima afgewerkt en het loopt als een “klokje” (0,9 seconde/dag). Gewoon voor erbij, en als iemand me vraagt: " hey 'n Rolex?" dan zeg ik gewoon “nee, 'n Steinhart!” Lekke puh…

9 likes

De 39 mm?

Nope. De 42 mm. Alleen die is er met de Jubilee band.

1 like

Ow ja dat is zo.
Als Steinhart wijs is doen ze de 39.mm ook.op jubilee.
Wordt een smash hit

2 likes

Ik heb hem er los bijgekocht (bij de 39mm), kost maar 95€ ook geen hoofdprijs m.i., maar als ie er standaard bij had gezeten, geweldig. De jubilee ziet er niet alleen heel mooi uit, hij is ook net iets flexibeler om de pols.

1 like

Hier een foto van de Steinhart GMT-Ocean 1 Blue Red.2 (42 mm met Jubilee band) nieuw: Euro 520,-.

5 likes

En hier de 39mm, beetje laat voor een fatsoenlijke foto, gezien de belichting en daardoor wat beroerde scherpstelling, maar de band komt er wel mooi uit zo.

6 likes

Mij heeft de aanschaf van de Steinhart in laten zien dat ik een heleboel Seiko’s had kunnen laten schieten, ik vindt het pakketje voor 500€ zo geweldig goed.
Het is alleen k.t dat het een exacte kopie/replica/hommage is, dat hoeven ze echt niet te doen, maar ja, it is what it is. Ik had eerst altijd de “Ocean Titanium 500 Premium” op het oog, die (leek mij) ook wat origineler maar die heb ik eens gepast en is helaas veel te groot voor mij.

38

2 likes

Replica’s is geen wereld waar ik mij in begeef.
Het is als playbacken. Live gezongen is mischien lastiger voor een artiest, wel komt het echter over.

Origineel is de maatstaaf.
Steinhart, dat ken ik alleen van dit forum.

Als je echt een Rolex wil, ga er dan voor. Het kost geen huis, en die horloges blijven waardevol.

Daar gaan we weer … zucht

10 likes

Gelukkig ook genoeg eigen ontwerpen, Russisch forum in dit geval.

1 like

Ah, dat ging dus verkeerd toen de bank me uitlachte toen ik die vila op het gooi wilde kopen. Ik dacht “die blijft wel waardevol”.

On topic
Mijn OVM39 bevalt prima.

13 likes

Mooi hoor Leon! Zeker omdat de datum ontbreekt.

Blij mee:

8 likes

Groeten van zijn broer :+1:

7 likes

Die heb in ook nog gehad. Versie 2 met de minder gewilde licht grijze dial. Toch bijna een jaar erg veel plezier van gehad. Uiteindelijk verkocht wegens het formaat. De 39mm is wat dat betreft perfect voor mijn pols.

Niks mis met Steinhart. Je moet er alleen niet mee in een ‘Rolex-omgeving’ komen. Ik spreek uit ervaring. :laughing:

4 likes

Ik moet eerlijk toegeven dat ik huiverig ben met het aanschaffen van een GMT van Steinhart, aangezien mijn vorige een GMT wijzer had die gewoon los zat (hij verzette met een lichte beweging van de pols). Ik weet dus niet of de QC aldaar altijd in orde is.