Steinhart's nieuwe, de 44

Tja, ik heb vorige week een Steinhart Ocean 1 GMT met pepsi bezel gekocht. Fantastisch horloge, ben er erg blij mee.

Maar wat Steinhart nu heeft uitgedokterd! Ik weet nog niet wat ik er van vind, het moet misschien nog groeien. Hoewel de 44 is gegroeid tot 44mm en de trend dit misschien rechtvaardigt vind ik het maar niks, mede vanwege mijn smalle polsen.

Kwaliteit zal wel weer super zijn, de prijs valt ook wel mee. Hoewel ze steeds iets duurder worden en voor mij steeds minder interessant.

Ach kijk zelf;

Ze hebben een beetje van een Rolex deep sea gepakt in combintie met een Rolex GMT, ik vind hem niet mooi, maar dat komt dat ik de deep sea ook niet mooi vind.

Even een overzichtsplaatje:

Zelf vind ik hem erg gaaf, vooral omdat de bezel nu ook van saffierglas is! De kleuren zijn zwarte bezel, blauw rood en zwart rood. Als kleine introductiekorting wil ik als officiële dealer (aramar) voor forumleden bij bestelling de verzendkosten voor mijn rekening nemen.

Zoltar Schreef:

Even een overzichtsplaatje:

Zelf vind ik hem erg gaaf, vooral omdat de bezel
nu ook van saffierglas is! De kleuren zijn zwarte
bezel, blauw rood en zwart rood. Als kleine
introductiekorting wil ik als officiële dealer
(aramar) voor forumleden bij bestelling de
verzendkosten voor mijn rekening nemen.

Vertel eens, wat zit er nog meer aan te komen?

Er komt nog genoeg fraais aan dit jaar. Hoogtepunt wordt waarschijnlijk een homage aan de Panerai Mare Nostrum. Maar die wordt ook stevig aan de prijs.

dutchguy2 Schreef:

Tja, ik heb vorige week een Steinhart Ocean 1 GMT
met pepsi bezel gekocht. Fantastisch horloge, ben
er erg blij mee.

Maar wat Steinhart nu heeft uitgedokterd! Ik weet
nog niet wat ik er van vind, het moet misschien
nog groeien. Hoewel de 44 is gegroeid tot 44mm en
de trend dit misschien rechtvaardigt vind ik het
maar niks, mede vanwege mijn smalle polsen.

Kwaliteit zal wel weer super zijn, de prijs valt
ook wel mee. Hoewel ze steeds iets duurder worden
en voor mij steeds minder interessant.

Ach kijk zelf;

http://www.steinhartwatches.de/data/shop_data/bild
er/view/1400229848O44_GMT_bluered_01.jpg

Oops ik had net ook een topic over deze geopend. http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,271545
Dat saffier in de bezel is geweldig maar hij is mij ook te groot.
Maar eh… Post eens wat pics van je 42mm. Als die er met een saffierglazen inlay was was hij helemaal perfect. De 42mm pepsi staat op nummer 1 van de wishlist.

Ik vind het niks. Weer een rolex kopie, waar nu toevallig een andere naam op staat.

Bert1 Schreef:

Ik vind het niks. Weer een rolex kopie, waar nu
toevallig een andere naam op staat.

+1

Goedkope kopieen en dan ook nog voor hoger wordende prijzen :sunglasses: :sunglasses:

XXoF Schreef:

Bert1 Schreef:


Ik vind het niks. Weer een rolex kopie, waar nu
toevallig een andere naam op staat.

+1

Goedkope kopieen en dan ook nog voor hoger
wordende prijzen :sunglasses: :sunglasses:

Lekker belangrijk. Doei. En de prijzen zijn prima. Rolex is ook lekker goedkoop. Ik ken voorbeelden op internationale fora o.a het Rolex forum zelf van mensen die naast een Rolex ook Steinhart en een Seiko SKX007 in de collectie hebben. Men vind het daar heel normaal. http://www.rolexforums.com/showthread.php?t=9257
Maar hier moet er weer over gezeken worden. Ik heb het echt een beetje gehad hier. Ik zal voortaan een disclaimer bij Steinhart posts zetten met een lijst van leden die “dit niks vinden” na 100+ topics is het nu wel duidelijk wat iedereens mening is dacht ik? Dus ga lekker over iets lullen wat je wel leuk vind.

Kom kom, dreski. Een forum is bedoeld voor discussie dacht ik, als iedereen het met elkaar eens is zou het een saaie boel zijn. Zo lang de discussie enigzins op niveau blijft heb ik geen probleem met mensen die Steinhart helemaal niets vinden.

Ik heb zelf overigens geen moreel oordeel over Steinhart als merk. Van dit specifieke horloge vind ik de verhouding tussen de wijzerplaat en de bezel niet helemaal in balans. Te kleine wijzerplaat, dan wel te dikke bezel.

Ik word gewoon zo.moe van deze discussie en weet nu we wie wat vind. Ik laat altijd iedereen in zijn waarde en probeer me altijd op de vlakte te houden. Vandaag heb ik hier ff geen zin meer in.

dreski Schreef:

XXoF Schreef:


Bert1 Schreef:



Ik vind het niks. Weer een rolex kopie, waar
nu

toevallig een andere naam op staat.

+1

Goedkope kopieen en dan ook nog voor hoger
wordende prijzen :sunglasses: :sunglasses:

Lekker belangrijk. Doei. En de prijzen zijn prima.
Rolex is ook lekker goedkoop. Ik ken voorbeelden
op internationale fora o.a het Rolex forum zelf
van mensen die naast een Rolex ook Steinhart en
een Seiko SKX007 in de collectie hebben. Men vind
het daar heel normaal.
http://www.rolexforums.com/showthread.php?t=9257
Maar hier moet er weer over gezeken worden. Ik heb
het echt een beetje gehad hier. Ik zal voortaan
een disclaimer bij Steinhart posts zetten met een
lijst van leden die “dit niks vinden” na 100+
topics is het nu wel duidelijk wat iedereens
mening is dacht ik? Dus ga lekker over iets lullen
wat je wel leuk vind.

+1
Opvallend is ook dat het altijd dezelfde zijn…
We weten het nu echt wel!

dreski Schreef:

Ik word gewoon zo.moe van deze discussie en weet
nu we wie wat vind. Ik laat altijd iedereen in
zijn waarde en probeer me altijd op de vlakte te
houden. Vandaag heb ik hier ff geen zin meer in.

+1

Tja, wat vind je goedkoop of wat bedoel je met goekoop?

De kwaliteit is namelijk helemaal niet goedkoop. Het uurwerk een ETA 2893-2 is zelfs van zeer goede kwaliteit. 300 meter waterdichte kast, saffierglas (ontspiegeld) C1 superluminova en in bovenstaand horloge een bezel inleg van saffierglas. Allemaal componenten die je ook in duurdere horloges terug vind.

XXoF Schreef:

Bert1 Schreef:


Ik vind het niks. Weer een rolex kopie, waar nu
toevallig een andere naam op staat.

+1

Goedkope kopieen en dan ook nog voor hoger
wordende prijzen :sunglasses: :sunglasses:

-1

Wanneer hier iemand over replicas begint valt iedereen over elkaar. Maar ondertussen lijkt de helft van het forum wel te dwepen met veredelde replicas onder de noemer ‘hommage’

Jammer dat vanuit dat kamp nu geluiden komen dat mensen die hommages ook zien als goedkope imitaties eigenlijk hun mening voor zichzelf moeten houden…

Als je Steinhart in het onderwerp ziet staan, kun je je zelf ook de tijd en moeite besparen het item te openen.

Er komt nog een niet gmt versie van deze 44 aan, iemand op wus had daar fotos van gevonden op de steinhart site die nog niet voor publicatie vrijgegeven waren maar wel al op de site stonden, daar is al een klein relletje over geweest op wus…

Wat een onnozele reactie dreski.

Als hier een horloge wordt voorgesteld lijkt het mij een uitnodiging om te zeggen wat je er van vind. Dat jij mijn mening niet deelt is tot daar aan toe, maar als je mijn mening niet kunt respecteren heb ik liever dat je dat gewoon voor jezelf houdt of mij een PB stuurt.

XXoF Schreef:

-1

Wanneer hier iemand over replicas begint valt
iedereen over elkaar. Maar ondertussen lijkt de
helft van het forum wel te dwepen met veredelde
replicas onder de noemer ‘hommage’

Jammer dat vanuit dat kamp nu geluiden komen dat
mensen die hommages ook zien als goedkope
imitaties eigenlijk hun mening voor zichzelf
moeten houden…

“Uit dat kamp”?? Beetje jammer…
Als dit soort topics echt zo’n pijn doen aan de ogen, lekker overslaan en het volgende topicje aanklikken!
Nu krijgen we iedere keer weer diezelfde discussie.

martin11383 Schreef:

“Uit dat kamp”?? Beetje jammer…

Gewoon Nederlands hoor.