Stel....je suikeroom heeft een goede bui

En geeft je een ongelimiteerd budget voor één horloge wat zou het worden?
Oh één dingetje de prijs van het horloge mag niet minder dan een ton zijn en ook echt bij jouw passen.

Dit is mijn keuze

Lois Moinet Vertalor

1 like

Roger Dubuis Excalibur Round Table

7 likes

Brequet Grand Complication Classique 5349
En dat alles voor een schamele 8 ton.
http://static9.therichestimages.com/cdn/699/494/90/cw/wp-content/uploads/Breguet-Classique-5349-Grande-Complication.jpg

2 likes

Wel heel koel dat de hele ‘‘wijzerplaat’’ mee roteert

Dit is wel aardig: Franck muller aeternitas mega 4, voor het luttele bedragje van 2.700.000,-

Stom, maar ik kan voor 10000.- mooiere horloges vinden dan voor 100k+

2 likes

Vind ik niet eens makkelijk. In dat segment is het al snel squelettes, zichtbare tourbillons en over-the-top Ulysse Nardin of Richard Mille gedrochten. Serieus, ik vind weinig mooie horloges die bij me passen in dit segment. De suikeroom zou me veel blijer maken met tien horloges van €10k :stuck_out_tongue_winking_eye:

Dat gezegd hebbende, als het dan tóch moet, een A. Lange Datograph Perpetual.

6 likes

Daarom juist dit topic.
Het is makkelijk je aan een budget te houden ,maar als je een bodemlimiet hebt en je moet dan toch in de extremen gaan shoppen,dan komen daar verrassende dingen uit.

Laat ik het zo zeggen… de standaard gevestigde orde die iedereen nu wel gezien heeft,doen ff niet mee.

btw een Rolex Daytona 6565 red Paul Newman is ook een horloge boven een ton .

Het moét echt aan een horloge besteed worden he?

Ik zou vals spelen (sorry). Mijn graal is de Seiko Spacewalk, maar is eigelijk te goedkoop. Ze zijn in een heel beperkte oplage gemaakt, en werden verkocht voor als ik het goed heb $28,000.- . Maaarrrrr, het originele klokje dat Richard Garriott (ook nog eens een game developer!) in de ruimte droeg is voor een aanzienlijk hoger bedrag van de hand gegaan: $45,600. en dat was in 2009 afaik.

Als ik die nou eens te pakken zou kunnen krijgen?

één horloge minimaal een ton ( mag ook vintage zijn,als het maar te checken is)

Ik speelde vals, ik weet.

( ik gok dat als een Spacewalk geveild zou worden, zeker deze, die wel boven de ton moet kosten)

1 like

Doe dan maar eens gek en kies deze!

3 likes

Deze prachtige minute repeater van 270K

6 likes

Wow smaakvol ja!

Mag ik er echt maar 1 kiezen? Ik weet zeker dat als ik een suikeroom zou hebben ik deze er ook bij zou mogen. Hij is iets duurder dan mijn eerste keuze, dat komt omdat ik zo bescheiden ben. :smiley:

Jaeger LeCoultre Hybris Mechanica Grande Sonnerie

1 like

Lastig. Cliché, maar ik zou voor good old Patek gaan. Nieuw: die rattrapante van afgelopen Baselworld. Een ruime 2 ton, maar ijzingwekkend coole plaat en nog meer stealth wealth complicatie. Oh, en Breguet cijfers :scream:

Oudje kan ook. Dan deze, op volledig achteloze groene canvas band. Het gore lef om zo’n klassieker uit de jaren 40/50 op zo’n lousy band te zetten. Waanzinnig. Ook een tonnetje als je een beetje een leuke, mooie en/of speciale wilt, zoiets?

5 likes

Aaah Benjamin Clymer van Hodinkee kan zo lekker enthousiast lullen over patek en Rolex (talking watches)

Gefeliciteerd, dit is het juiste antwoord op de vraag.

Damn, nou moet ik m’n AL&S onhoog gaan flipperen :wink:

Tja… ik kende VC minute repeater ook al ,maar door zijn extreem ‘‘strakke’’ look totaal over het hoofd gezien.


Mooi ingetogen klokje.

4 likes

Ik zou vriendelijk doch beslist bedanken