Stel....je suikeroom heeft een goede bui

Waarom?

Dan zou het deze worden:

Een PP mono pusher chrono in wit goud uit 1929. Klien nadeel, er is er maar één van gemaakt. Maar met geld is veel mogelijk… De laatste keer dat hij geveild was dat hij omgerekend nèt geen €3m. Maar ja, een perfecte antidote voor al die overgecompliceerde horloges van nu :wink:.

En als dat niet haalbaar is, zou ik ook zeer tevreden zijn met een Moser Perpetual 1:

IMHO de mooiste perpetual ooit.

4 likes

Okey, de enige die ik dan ook echt mooi vind boven een ton tot nu toe… Er vanuit gaande dat suikeroom ook wil dat ik hem draag ivp direct doorverkoop.

Veel in het segment boven de 100K zijn ronduit lelijk en opzichtig…

6 likes

Suikeroom zegt dat je een perfecte keuze hebt gemaakt en als hij het dubbele waard wordt mag je hem verkopen.

Ik vind de datum te groot :grin:

Plus 1 dat zou ook mijn keus zijn. Helaas geen oompje die goed in de suiker zit, alleen maar arme sloebers. Maar ze zijn wel aardig.

Ik kies dan toch voor vintage en dan wordt het de Rolex Milsub ref 5517.

1 like

Best een moeilijke…
Doe mij dan maar een Richard Mille RM-11

Leuk probleem! Maar, ook ik vind het ongeveer onmogelijk om in die prijsklasse iets te vinden dat ik qua uiterlijk nog een beetje te pruimen vind. Heb dat altijd raar gevonden. Zo tot € 5.000 kunnen fabrikanten nog wel wat moois maken. Daarboven lijkt de wet ‘hoe duurder, hoe lelijker’ ineens in werking te treden. :scream: :confused: Maar ik ben dan ook geen topvoetballer of oliesjeik. :wink: Dus ik zou mijn suikeroom voorstellen om wat zinnigs te doen met zijn geld en het of in mijn bedrijf te steken, in ruil voor aandelen, of lekker aan een goed doel schenken. :smile:

1 like

Ah mooi! Ik was een lijstje aan het maken van fixed bar horloges om m’n Bertucci te vervangen en deze was ik vergeten.

Voor hen die wél oliesjeik zijn:

1 like

Ja deze staat net een treetje hoger dan een Bertucci field watch. Alhoewel zo’n resin case ook wel iets heeft :wink:

1 like

Ook voor mij geldt dat een hoop van de horloges in die prijsklasse eigenlijk gewoon lelijk zijn, maar deze kan me nog wel bekoren:

AP Royal Oak Grande Complication.

Deze Grand Complication kost een miljoen en toch vind ik hem wel aardig:

Voor deze prijs koopt men nauwelijks iets moois zo zie ik…

…of na aanschaf meteen inruilen voor een automobiel wellicht.

Grt.

Ik weet er nog wel een die ik echt fantastisch vind.
En het is nog wel een Seiko van een paar ton!
De Credor.

Er zit zo’n mooi geluidje in, pure schoonheid. En ik vind het ontwerp ook om van te smullen.

Linkje

2 likes

Ik zou het geen probleem vinden om boven dit bedrag te moeten shoppen.

1 like

Ik zou voor deze gaan. Minute repeater en tourbillon, maar toch simpel. Zwarte of witte plaat wordt nog een lastige keuze.

1 like

Tsja, als t moet doe mij dan deze maar:

http://www.blancpain.com/sites/default/files/images/montres/5025/5025-5230/5025-5230-52_front.png