Stel....je suikeroom heeft een goede bui

Ik heb een beetje moeite met het aannemen van geschenken.

Ik snap dat wel, ik heb ook altijd liever cash.

1 like

Zoeits denk ik::innocent:

Maar zover ik weet heb ik niet zo’n suikeroom.

Oei, het wordt allemaal wel erg lelijk in die prijscategorie. Ik zou voor iets met veel diamanten gaan, die eraf slopen, verkopen en een paar mooie Omega’s of Rolexen kopen.

Ik ga voor de HYT H2, het hydraulische aspect fascineert mij enorm.

Ik zou voor een Girard Perregaux Tri Axial Tourbillon gaan. Niet direct heel erg mooi, maar wel een waanzinnig stukje techniek.

Goed, dan maar meteen voor de hoofdprijs: Vacheron Constantin Tour de l’Ile:

3 likes

Wow wat een kunstwerk… Niet mijn smaak maar kan dit soort werk wel waarderen

Verkocht voor 220.000, geen idee wat ze nu opleveren.

George Daniels 35th Anniversary Watch

Een mooie dresser, normaliter vind ik goudkleurig over the top. Maar voor dit stukje handwerk maar ik graag een uitzondering.

En dat bedoel ik dus. Dan geef je een ton uit aan een horloge en dan wil je toch dat dit qua looks een klein beetje in de buurt komt van, ik noem maar wat, zo’n Certina waar een zwerver nog z’n neus voor ophaalt (€ 1.035)…

of zoiets van Hamilton dat je bij de kringloopwinkel nog niet kwijt kunt (€ 1.445). :stuck_out_tongue_winking_eye:

Maar dat is gewoon niet te vinden in dat segment! Het móét gewoon lelijk zijn voor dat geld! :scream:
Oh well, niet voor niets maakte Nederland’s bekendste zakenroddelblad jaren geleden al deze cover.

Ik vond dit wel een mooi topic waar ik ook graag iets in wou plaatsen. Ik had al een reactie geplaatst, maar had eroverheen gelezen dat het exemplaar meer dan € 100K moest kosten. Bericht dus verwijderd.

Het gaat bij die bedragen er helemaal niet meer om of het mooi is. Als het maar duur is.

Ik heb intensief gezocht naar een horloge welke ik dan mooi zou vinden … Het resultaat staat hieronder.

Certina ds1 powermatic
Listprice 1035 euro
2 weken ontwikkeling
1 horlogemaker en een gerobotiseerde assemblagelijn doen er 30 op een dag. (ongeveer)

Die ontwikkelingskosten en het materiaal moet natuurlijk betaald worden zo ook de horlogemakert en assemblagelijn.
Hoop geld voor een niks zeggend horloge.

Lange & sohne datograph
Listprice $136.000

3 jaar onwikkeling.
1 horlogemaker doet er een jaar over om 1 datograph te bouwen.
Die ontwikkelingskosten en het materiaal moet natuurlijk betaald worden zo ook de horlogemakert.

Is het dan nog steeds duur?

1 like

Mag deze ook, in rose goud net geen ton:

mooi horloge …alleen jammer dat er dan weer van die golfjes opgetekend zijn…kon je je zoon/dochter niet gewoon een kleurplaat geven?

Lastig. Ik merk dat ik ik niet echt een dressy persoon met puntschoentjes ben, was ik dat wel dan zijn het de getoonde pp’s of:

Iets minder dressy en meer ‘voetbalsmaak’. Maar lees een stukje over het uurwerk!

gr, HJR

Als je zo’n horloge kunt kopen, dan kun je Breguet ook wel extra betalen om de wijzerplaat te laten aanpassen :grinning:

Het horloge zou ik zo kopen en inderdaad zou ik toch de dealer vragen of dat inderdaad mogenlijk was.

Maar ja…pleps he!

Lederen puntschoentjes …vooral die nog een beetje omhoog staan ook…
Ik moet altijd een beetje lachen als ze zie …kom ik aan met mijn timberlands

Het liefst cognac en dan met matching riem :wink:

gr, HJR

En machetjes niet vergeten onder een kek bloesje…

Ja Ja ik weet het wij zijn fashionnoob

1 like