Stel nou dat…

Ik een exit watch zoek, ( long shot, 3-5 jaar na nu) dus er kan nog gezocht en gespaard worden.

De wensen

38-41mm doorsnede, dikte max 13mm

Stijl klassiek/tijdloos, niet in de richting van n moderne rolex of zenith chronomaster sport. Eveneens word ik niet heel enthousiast van n pure dresser zonder secondenwijzer

Complicaties: datum/chrono/gangreserve/calender en/of kleine seconde

Materiaal kast: edelmetaal graag, maar is geen dealbreker

Materiaal band: leer of tropic of sailcloth ala blancpain FF.

No-go merken: ik sta open voor alles.

Lume: mag, is handig maar geen dealbreker

PS: contrast tussen wijzers en plaat is wel belangrijk, ik ben ook al 50+

Mijn huidige stukken: Tudor GMT, Rolex Cellini witgoud, Seiko SLQ009, vintage Titan supercompressor diver, vintage Eterna Jumbo XL (goud-zilver-blauw)

Het belangrijkste: het budget is heel ruim, tot € 30.000. Naar hf traditie zal dit ook wel weer opgerekt worden😁

Maar leef u allen uit, graag ook jullie motivatie waarom juist voor dat specifieke model/merk te kiezen.

7 likes

Dat zou voor mij heen twijfel zijn, de IWC Portugieser Chrono

14 likes

Wat is dat?

5 likes

In principe :yum: het laatste/duurste horloge om de verzameling te completeren. Het ene horloge dat in zekere zin nog bereikbaar is en het ultieme eindstation. (In principe dan he)

2 likes

Klopt, maar je bent er al bijna. :+1:

12 likes

:joy:zie je wel

1 like

Eerst even zien wat je nu hebt.

5 likes

Deze heb ik zelf altijd heel mooi gevonden. Had nog beter geweest zonder datum.

10 likes

Rubbertje en leertje erbij voor snel wisselen. En klaar.
Indien te groot, die fifty six dan. Ook gaaf

6 likes

De Etrrna’s draag ik weinig. Maar het zijn alle drie de varianten doe ooit gemaakt zijn (ik ben de enige die ze heeft), de Titan staat in het blauwe deel. De bruine Zentra is n horloge van mn vader die ik heb laten reviseren. Dus alleen de Seiko-Tudor-Rolex draag ik met regelmaat.

6 likes

Voordat ik suggesties ga doen eerst even een vraag:

Is in die €30 k isch rekening gehouden met prijsverhogingen? Bedoel als een merk er per jaar gemiddeld 5% per jaar bij doet.

Er is ook een rubberen band

8 likes

Ja en nee, dat is wel de harde werkelijkheid helaas. Grijs handel of chrono24 is ook n optie.

1 like

Hoeveel kost deze ongeveer? Prachtig horloge, werkelijk

1 like

Veel donkere wijzerplaten.

Een JLC Master Control Calendar misschien:

Of als het toch goud moet zijn:

7 likes

Ik schat nieuw zo een €40.000? :grimacing:

1 like

Rolex 116518 met zwarte plaat. Afwisselen tussen leer en rubber voor de ultieme sports watch of dress watch :ok_hand:

6 likes

Iets mooist van A Lange

11 likes

Moet ik dan mn beide nieren en mn huis verkopen? Of valt dat mee? Prachtig ding!

1 like

Pfoeh, wel 'n enorme clickbaittopictitel!

Maar goed, ik zou zelf niet een dergelijk bedrag aan één horloge besteden.
Dat gezegd hebbende, als het dan toch moet, dan zoiets, uit m’n geboortejaar.

3 likes