O die van @ElChueco is mooier!
Echt een mooi horloge, ook al is dat nog even buiten bereik, die hou ik in gedachten
Btw als je zoveel geld in één horloge stopt moet je denk ik ook de persoonsbeveiliging even meenemen in je budget 

Je hebt iets met een lichte wijzerplaat nodig.
Zoek niet verder, onderstaande past precies in je budget:
Dat vind ik echt een heel suf model. Neem dan gewoon de annual calendar versie daarvan. Die is een stuk minder saai.
Audemars Piguet Royal Oak Chrono in 39mm, 11mm dikte. Zowel in WG als in RG. Perfect klassiek en sportief te dragen.
Tot n half jaar geleden zagen we bij n dergelijke vraag de ene na de andere Rolex worden voorgesteld. Dat merk is echt over z’n hoogtepunt heen lijkt het 
Bij mij nog niet; vind de 5513 nog steeds het meest begerenswaardige horloge dat er is:
Is dan ook mijn voorstel 
Dat speelt ook mee, de Cellini wordt dan wellicht mee ingeruild
Dat is ook een reden waarom ik niet deze richting op denk
Te opzichtig en te herkenbaar voor kwaadwillenden. Mijn Cellini heeft nog nooit iemand herkend
Het is ook nooit goed…
Hij geeft duidelijk aan in de start vh topic dat ie geen Rolex wil… Dan krijg je ook geen Rolexen te zien toch? 

Zou het lekker daarbij houden toch! Tophorloge, robuust en elegant, bekend merk en toch onder de radar.
Of deze, past precies qua prijs. Als je meer wil/kan uitgeven zou ik zelf voor het planetarium gaan.
Grönefeld neemt geen orders meer aan zag ik op hun website… daar moet je op wachten 
Ik denk dat de stap naar nog maar 1 horloge lastiger is doordat je gewend bent aan een collectie dan dat het erg veel uitmaakt welke het precies is. Zou vooral iets moois en praktisch doen. En laten weten (over 3-5 jaar) wat het is geworden uiteraard!
Is misschien al gezegd, maar ik vind deze GRAND LANGE 1 MOON PHASE een exit horloge
in platinum dus dat edelmetaal is ook 
Hele andere prijsklasse ook. Dan moet het budget bijna verdubbelen voor het instapmodel in edelmetaal.
Eens, maar edelmetaal was geen vereiste.
De 1941 principia kost ongeveer 33k. Maar goed die zou ik niet kiezen
. Sowieso geen Grónefeld omdat ze me niet aanspreken, geen idee waarom niet.