Stel nou dat…

Ik denk dat er al een aantal leuke suggesties zijn gegeven zoals de Klauw en de Brequet.

Ik ben bang dat ik wel een aantal suggesties gaan doen van dingen die ik ook op t oog heb. Jlc dus

Edel metaal.

Non edel metaal

@Tijner. Volgens mij wil ts een horloge over max 5 jaar niet over minimaal 8 jaar :joy:

En de rest bedoel je.

Dat Moritz Grossmann maakt ook mooi spul zeg. Is dat afwerkniveau en uurwerk een beetje op jlc/lange/go niveau?

1 like

Hij is er ook in titanium voor een fractie van de prijs
Wel jammer dat de wijzerplaat dan vlak is

(Een ‘fractie van de prijs’ is bij dit soort bedragen natuurlijk nog steeds een smak geld)

3 likes

Ik zou serieus deze overwegen:

14 likes

Mooi! Welke ref. is dit?

Edit: gevonden, de ref. Q413252J
Heel mooi en compleet ding.

1 like

Kijk maar even op de website :nerd_face:

Eigenlijk beschrijft hij hier gewoon een Van Der Gang, en kijkt hij of jullie iets vinden dat er op trekt.

image

4 likes

En meer contrast kan natuurlijk ook
image

3 likes

Voldoet deze aan de afmetingen? De Van der Gangs (of Van der Gangen?) die ik heb gezien zijn mokergroot en veel te dik

41mm , 10-11mm dik

1 like

Christiaan van der Klaauw Planetarium of de Christiaan van der Klaauw Eclipse

5 likes

Oh dat is erg netjes

Heb je zelf al een endgame horloge op het oog?

Ik zou een Santos kopen, 35mm, in het wit, gewoon staal en die afdragen. 100m waterdicht, dus prima als GADA. Daar zou ik dan twee after-market banden bij kopen voor zo’n 260 ballen het stuk, zodat je Cartier staal, Cartier leer en twee andere banden hebt om te wisselen.

Waarom? Omdat ik er zelf eentje wil hebben. Dat het geen 30.000 Euro kost interesseert me niet. Sterker nog, in die prijs-regionen vraag ik me in godsnaam af waar je nog lol van hebt, eerlijk gezegd.

Lange laat me grotendeels koud, Moser is te groot of te avant garde, een Eichi II is me te breekbaar.

Van Glashütte Original vind ik die gele chronograaf leuk. Die vierkante die hier rondzwerft. Ik zou me nog een Lange Saxonia Thin handwinder voor kunnen stellen voor de helft van je budget, maar daar houdt het op.

5 likes

Tegen de tijd dat hij m kan kopen kost ie denk 40k.

Zou jij hem hebben gekocht voor 30,1 Sybren?

Ah ok.
Ik ben benieuwd als de mijne binnen komt. Nog n half jaartje als het goed is, maar als er nog een prijsverhoging tussendoor komt… mwah.

1 like

Zal het? Oudere calavatra’s liggen ruim onder list voor t oprapen toch?

Ik vind dit wel heel erg mooi voor dit soort bedragen

4 likes

Das een goeie vraag. Heb al heel lang geen go meer in mijn klauwen gehad.

En ik heb m maar een minuut of 5 om gehad.

Vermoed wel dat die mee zou kunnen. Samen met Lang und Heyne zie ik dit toch wel als de top van de top in Duitsland wat de independents aan gaat

@tompj hoe zie je dit model van de Jlc eigenlijk toch meer dresser of toch meer sportief? Mij lijkt t een mooie mix van beide.

Voor mij is goud eigenlijk alleen bedoeld voor een dresser.

@Fate_Amenable_To_Change. Ik ga stuk :joy: :joy: :joy: :joy: :joy:

@ElChueco: om die reden is de Calatrava direct van mijn lijst verdwenen. Heb m gepast en zou m direct kunnen kopen mja special edition vanwege t x jubileum gemaakt voor deze juwelier mja geen zichtbodem…

3 likes