Toevallig vanmorgen over zitten lezen. Koosjer spul, zullen we maar zeggen 
Ja, das ook nog n optie. Helemaal niet aan gedacht👌
Wat bedoel je precies? Denk je dat de wijzerplaat het dagelijks leven niet kan verdragen?
Niet waterdicht. Ik vind, maar dat vinden niet veel mensen met mij, dat als je een horloge van 30-50K of meer maakt, je er pakkingen bij moet bedenken die gewoon even 100m waterdichtheid moeten geven. En shock proof uurwerken, anti-magnetisch materiaal, hacking, quicksetting van dingen en AR coated glas.
Kortom: mooi dat je een stuk kunst maakt, maar wees geen luddiet en houd dingen draagbaar.
Ik zat zelf al in de richting van Jaeger/Lange / Glashutte original te kijken.
Probleempje is dat de techniek van stalen horloges van 10k-15k vaak hetzelfde is van n gouden van 25k. Edelmetaal is hoe dan ook altijd n enorme sprong. Kijk ook maar naar de stalen Omega Speedmaster tov de gouden. Meer dan 25k verschil!
Dus ik zoek iets wat geen voor de hand liggende keuze is, maar wel n aansprekend merk.
Ook erg mooi, maar geen idee wat de prijs is. Ik vermoed dat we in budget-oprek-territorium terecht zijn gekomen.
Niet goed gelezen denk ik. Er staat niets in de richting van een moderne Rolex. Er wordt echter geen Rolex uitgesloten. 
Precies. Moderne Rolexen worden uitgesloten. Niet de klassieke.
Mezelf deze vraag ook wel eens gesteld. Dit is toch wel heel mooi hoor:
Rubber bandje erbij, kun je nog een beetje afwisselen. Niet te herkenbaar voor de gemiddelde kwaadwillende. Binnen budget, wat wil je nog meer?
Deze behoren in mijn ogen tot de ábsolute top. Maar de RRCC (de linker) kostte al rond het dubbele van het gestelde budget. Vanwege het doorslaande succes heeft de RRCC 2 (rechts; gelimiteerd tot 50 in beide metalen) een ‘price available on request’. Volgens mij moet je de prijs met 6 nummers schrijven. En zelfs dan niet verkrijgbaar voor de normale mens.
Off-topic: Ze hadden de lugs van de RRCC 2 niet moeten verlengen.
Ah okay… ik had je iets te letterlijk genomen (‘breekbaar’) en dacht gelijk aan de porseleinen wijzerplaat.
Ik denk dat je je daarin behoorlijk vergist. Tijden veranderen.
Het budget wordt weer flink opgerekt zie ik. Op zich heel logisch. Als je puur kijkt naar listprijzen en wat voor interessante horloges je daarvoor kan kopen heb je een range tot pakweg 20k en een range van pakweg 35-40k tot oneindig.
Daartussen zijn weinig modellen heel interessant, zeker als we het hebben over een holy grail.
Audemars Piguet Royal Oak, 36 mm, ref 14790 met Military Dial.
Duidelijke cijfertjes niet alleen voor de militairen onder ons, maar ook handig voor de 50+ senior😉.
Adembenemend 
En dan is (behalve het uurwerk) het ding nog spuuglelijk ook. Watch2Day niveau! (mijn persoonlijke smaakgebonden mening).
Wel iets boven je budget, maar dan heb je ook wat. Voldoet misschien niet helemaal aan je eisen maar is zeker de moeite waard om even naar te kijken. Ik heb het dan over de Blancpain Villeret Ultra Slim Reveil GMT 40 mm, vind je het niets keuze genoeg in je budget 
Dat was toch een website? Over smaak valt niet te twisten, maar als jij die PF voor een soort kijkshop niveau verslijt… Tja. Ik kan je daar niet mee helpen. 
Die non heeft vier ledematen en ziet er, ik haat om het woord hier te gebruiken, gewoon geil uit zo. Die Chopard is zo’n rare geamputeerde éénarm. Met een groot datumvenster waar geen Großdatum onder prijkt, zo te zien.
Ik vind het teleurstellend.
Met alle respect voor Blancpain: er is een wijzer krom.