Stelling: fake

Over dit topic zijn al vele discussies gevoert, nog maar eentje dan om het af te leren.

Als voorbeeld pak ik het meest nagemaakte horloge. De Rolex Submariner

Vooraf wil ik even duidelijk hebben dat ik GEEN namaak horloges draag.

.Ik vindt dat fake horloges, dus horloges die zonder toestemming de merknaam van een ander merk gebruiken, geen schadepost is voor in dit geval rolex.
Iemand die een horloge koopt van 100 euro was hoogstwaarschijnlijk niet van plan een horloge te kopen van vele duizenden.
.Het is een grote industrie die voor vele mensen werk verschaft.
.ook eta speelt hier een rol in omdat b.v vele replica’s tegenwoordig van een
eta uurwerk zijn voorzien
.Dat ze tegenwoordig, moet ik eerlijk toegeven prachtige, oerdegelijke replica’s
op de markt brengen
.Het jammer is dat ze de merknaam gebruiken, en de wijzerplaat niet gewoon blanco laten.
.Ik heel graag die prachtige gigantische nieuwe seadweller zou willen,
Maar dat nooit en te nimmer kan betalen, en er volgens mij geen merkloos exemplaar
op de markt is met dezelfde specs en voor minder dan 300 euro
.punt is wel dat ik de nep seadweller nooit zou kopen, alleen omdat er
rolex op staat.
. als alpha hem uit zou brengen voor b.v 200 euro, zou ik hem gelijk kopen,
Ben ik nou hypocriet???, en zijn dus de meeste forumers dat???

“Ik vindt dat fake horloges, dus horloges die zonder toestemming de merknaam van een ander merk gebruiken, geen schadepost is voor in dit geval rolex.
Iemand die een horloge koopt van 100 euro was hoogstwaarschijnlijk niet van plan een horloge te kopen van vele duizenden.”

Tuurlijk is dit wel een schadepost, wat jij zegt is veel te makkelijk geredeneerd. Fakes betekenen afbreuk van het merk Rolex. Rolex wordt geassocieerd met kwaliteit en exclusiviteit en wanneer de helft van de wereld met een Rolex fake rondloopt, schaadt dit de verkopen enorm. Mensen zullen minder snel een Rolex kopen als iedereen hier mee loopt en het verschil tussen nep en echt ver te zoeken is.

Ik blijf bij mijn punt, en denk dat iemand die het geld heeft om een rolex te kopen,
en er van droomt om een te hebben, er niet om deze reden van af zal zien.
Ik niet in elk geval.

en er zijn tig mischien wel honderden merken die hoogwaardige submariners maken,
met eigen merknaam.
en dat zie je niet van 2 meter afstand.
En toch blijft de submariner voor mij een van de meest bijzondere horloges

Is dit dan niet het zelfde?

Camiel Schreef:

Tuurlijk is dit wel een schadepost, wat jij zegt
is veel te makkelijk geredeneerd. Fakes betekenen
afbreuk van het merk Rolex. Rolex wordt
geassocieerd met kwaliteit en exclusiviteit en
wanneer de helft van de wereld met een Rolex fake
rondloopt, schaadt dit de verkopen enorm. Mensen
zullen minder snel een Rolex kopen als iedereen
hier mee loopt en het verschil tussen nep en echt
ver te zoeken is.

Deze constatering is naar mijn idee waar, maar het is ook een bevestiging van het feit dat veel mensen een Rolex niet alleen voor zichzelf kopen (of wat voor een exclusief merk dan ook), maar ook grotendeels voor anderen.

Jongens, laten we nu eens ophouden met dit soort zinloze discussies. Dit is een forum van horlogeliefhebbers, die niet van imitatie houden. Er zijn genoeg mensen die daar geen probleem mee hebben. OK, prima, even goede vrienden, maar ga dat dan ergens anders bespreken. Imitaties zijn klokken waarbij de maker de naam van iemand anders nodig heeft om hem te verkopen, zo simpel zie ik het.

Denk je dat je op de goede plaats zit op een forum voor Porscheliefhebbers als jij lyrisch bent over jouw oude kever waar je met waterverf “Porsche” op geschilderd hebt? Komt er dan een pittige discussie over kwaliteit, dacht je?

Prettig weekend nog.

Dick

Discussies zijn nooit zinloos, er zijn altijd mensen die graag even over dit soort onderwerpen meespreken.

Ik ben nieuw op dit forum en heb nog niet over deze stelling gediscuseerd, toch vindt ik het een boeiend onderwerp
Ik ben gewoon benieuwd over hoe mensen op het forum hier tegenaan kijken.

Mensen die niet mee willen discuseren hoeven ook niet beslist te reageren hoor

Toch bedankt voor je reactie

hier is alles al over gezegd en geschreven. Gebruik de zoekfunctie.

hans

Niet om de boel af te kappen of zo hoor, maar zoek even op ‘fake’ en ‘nepper’ en dan weet je dat er al meer dan genoeg over gezegd is.
Ik doe er niet meer aan mee, net als vele forumleden met mij!

Fakes zijn om te kotsen.
En onder fakes schaar ik ook Alpha ‘duikers’ die tot 30 meter
waterdicht zijn.
Ondanks de argumenten:’ Hij loopt best op tijd voor een klok van 30 euro’.

Jongens, Ik wakker een discussie aan, als er mensen zijn die dat nu leuk vinden om hier over mee te discuseren is dat toch geen probleem.

Er zijn vast sinds de laatse discussie over dit feit tig nieuwe leden bijgekomen die het misschien wel interessand vinden om het hier even over te hebben.
Ik zie het kwaad er in ieder geval niet van in.

In ieder geval bedankt voor jullie reacties.

Mvg,

Bert

tjvreeken Schreef:

Niet om de boel af te kappen of zo hoor, maar zoek even op ‘fake’ en ‘nepper’ en dan weet je dat er> al meer dan genoeg over gezegd is.
Ik doe er niet meer aan mee, net als vele forumleden met mij!

Zo is dat!
Dit onderwerp heeft hier inmiddels al zoooo’n baard… daar heeft menigeen hier de buik meer dan vol van.

Van de discussie of van fake’s?

Mijn excusses mensen.

Ik wist niet dat het als zo vervelend werdt ervaren.
Ik wou een IMO leuke discussie beginnen, maar er is blijkbaar geen animo voor.
Dat geeft niets, dus wat mij betreft is deze discussie gesloten

Even goeie vrienden hoop ik

groeten Bert

Uiteraard Bert, daar gaat niets vanaf…(tu)

Dick

Beste forumleden,
Ik draag absoluut geen fake, maar ik heb het idee dat vooraanstaande forumleden die (rommel) aan te bieden hebben (nepper rolex submariner lv) in bescherming worden genomen door verschillende forumleden.
Deze discussie beste initiatiefnemer is zeer waardevol,want er is teveel (rommel) te koop.
guus

Lekker duidelijk.
'Bepaalde iemanden door andere bepaalde iemanden…'
Wat bedoel je precies?

Beste louis,
De meeste forumleden kotsen zoals jij van fake, als er dan een vooraanstaand forumlid dan een nepper aanbied vanwege te royale inkopen, dan vraag ik me af is dit een echte liefhebber? Maar omdat hij het is hoor je vrijwel niemand die kotst van deze fake.
guus

Deze discussie laat ik verder links liggen. Ik wil wel graag weten welke nepper er op dit forum wordt aangeboden. De naam van het forumlid hoeft van mij niet genoemd te worden, maar je zult wel iets explicieter moeten zijn.

guuswatch Schreef:

Beste louis,
De meeste forumleden kotsen zoals jij van fake,
als er dan een vooraanstaand forumlid dan een
nepper aanbied vanwege te royale inkopen, dan
vraag ik me af is dit een echte liefhebber? Maar
omdat hij het is hoor je vrijwel niemand die kotst
van deze fake.
guus

Bedoel je deze:

http://www.horlogeforum.nl/read.php?15,133697

Ik vind het geen fake hoor.
Meer een look a like/namaak er staat toch geen Rolex op.

Ik weet trouwens dat Joost in het verleden wel een Rolex LV heeft gehad.
Ik wil hem niet verdedigen hoor maar nep heeft hij niet echt nodig…

Guus,

Is geen fake en Joost is een echte liefhebber…