Ik ben nu toch wel een beetje benieuwd Hans!!
alvast bedankt
Hartelijk dank voor het uitvoerige bericht.
hcptdg Schreef:
[knip]
… Dat
wordt echt lachen… Ter geruststelling, hij is
voor de sloop bestemd…hans
Ik had ook niet anders van je verwacht 
ik ben pas nieuw op dit forum en ik vind dit een interessante discussie ook al hebben de ‘oude rotten’ hier deze topic al diverse malen besproken. Ik schrik er eigenlijk van dat er zoveel fakes te koop zijn. Ik houd het vooralsnog bij mijn Citizen en Seiko klokken maar ook daar circuleren al wat fakers. Ik ben te onhandig om zelf een klok open te maken en te controleren wat er nu echt in zit. Mocht ik erachter komen dat ik genept ben dan is dat zeker niet leuk. Lijkt me erger voor de mensen die een horloge van een heel duur merk voor heel veel geld kopen terwijl het een neppert is. Jakkes.
zeno Schreef:
Vooropgesteld, voor mij geen replica’s. Ik bezit
zelf 2 Rolexhorloges, maar kan me echt niet druk
maken om iemand die een nepper om heeft. Ik heb
wel wat beters te doen.Echter 2 zaken die hier reeds besproken zijn wil
ik tegenspreken:
Fakes zijn per definitie geen rommel als je puur
naar de kwaliteit kijkt. Er zijn erbij die
makkelijk kunnen wedijveren met gerespecteerde
merken er ver uitstijgen boven het niveau van zeg
een Alpha.Dat fakes het origineel zullen schaden is naar
mijn mening ook maar betrekkelijk. Kijk naar
Rolex, commercieel gezien het meest succesvolle
horlogemerk ter wereld met naar zeggen een miljoen
verkopen per jaar. Geloof niet dat zij echt veel
last hebben van de nepindustrie. Beide partijen
bedienen een hele andere markt en bijten elkaar
niet.Gr,
Ron.
Tja, als je het inderdaad zo bekijkt hoef je je geen zorgen te maken. En toch, als ik denk een echte Seiko (bijv.) te hebben gekocht terwijl het achteraf een nepperd blijkt te zijn, ondanks dat prijs en kwaliteit hetzelfde zijn als een echte Seiko, dan vind ik dat toch niet echt leuk.
Ik vind dat je gelijk hebt, ik ben ook nog niet zo lang op dit forum en om overal nou gelijk de zoekfunktie voor te gebruiken?
en aan het aantal reacties te zien was er toch nog genoeg interesse, het speelt
dus blijkbaar nog wel, en zit sommige forumleden heel hoog.
Andere wouden zelfs pleiten om dit soort onderwerpen te bannen, als je daarmee begint is de open dialoog wat mij betreft verdwenen, en het mooie van een forum.
Je moet wel on topic blijfen, maar dit heeft min mijn optiek alles te maken met horloges
dus daar kan het niet aan liggen
Ik vind het in ieder geval een interesand onderwerp en vele met mij.
moeten dan gewoon deze topic overslaan maar bannen heeft inderdaad geen zin. Het gaat over horloges dus legitiem om er over te discussiëren. Dank voor de reactie.
pakweg 2 weken denk ik.
Deze jongen draagt bij het missen van zijn Stowa toch ook nog iets om zijn pols… Het is neppe daytona die ik ooit is heb gekregen toen die al niet meer liep. Ik heb hem meteen uit elkaar gehaald en nooit weer wat meegedaan, maar als je horloge weg is merk je toch hoe naakt je bent zonder horloge. Vandaar dat ik mijn wannabe-daytona toen maar even aan mijn smaak heb aangepast:
http://www.plaatjesupload.nl/bekijken/1645841.html][img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/06/06/1244324480-190.jpg[/img
Ondertussen heb ik de véél te neppe RRR-ring er ook uitgekrast en het glas eruitgehaald… het enige waar nog rolex-logo op staat is de kroon.
JW
hehe, leuk gevonden