Stelling: Rolex is het beste horlogemerk ooit!

dropthemic

Klare taal! :rofl:

@AstonMartin, goed lezen wat ik schreef. :sunglasses:

Ik heb het er niet over wie de eerste was die commercieel een succesvol quartz uurwerk op de markt bracht, ja dat was Seiko. 80% van HF krijgt nu toch een soort van glimlach op zijn gezicht, succesvoller dan Rolex: Jippie! Maar goed, ik had het over de ontwikkeling van quartz polshorloges en het feit dat Rolex daar mede aan heeft bijgedragen via het consortium ‘Centre Electronique Horloger’. Zij produceerden het eerste prototype quartz polshorloge, de Bêta 1, in 1966. Tja. Het eerste elektrische horloge was trouwens al vele jaren eerder, als ik de annalen mag geloven.

Maar goed, we drijven helemaal af van het onderwerp! Rolex het beste ooit? Wat mij betreft zeker niet, maar dat had ik al geschreven… :wink:

Hahaha, je had 'm door! :wink:

3 likes

Het vergelijk tussen een marketing miskleun die uitermate dubieuze horloges oplevert (PADI, Prospex) en een Rolex van tien keer de prijs is niet helemaal eerlijk. Die Rolex is uiteraard veel mooier, dat kan iedere hork je uitleggen. :slight_smile:

1 like

:neutral_face::neutral_face::neutral_face:
AD van wat? Invicta?

Is “mooi” niet een heel erg persoonlijk dingetje?! Ik ken mensen die een Swatch Irony automaat met zichtbodem echt mooier vinden dan een stalen subje en niet per se omdat ze de Lex niet kunnen (of willen) kopen… :wink:

2 likes

Ik heb, bij mijn weten tenminste, nog nooit iemand ontmoet die een Seiko PADI mooi vond. In levenden lijve. Zeker ook niet met de PADI om de pols. Of ik moet in het Taphuys niet goed hebben opgelet. :slight_smile:

2 likes

Is het heel erg als ik de “Seiko PADI” even moet Googlen… :rofl:

oh jee, in het hol van de leeuw roepen dat je een Seiko niet kent!

2 likes

De vraag van @SybrenAnne was:
" Hoe zit het met Rolex en technische innovatie?".
Daarop heb ik geantwoord.
Wat andere merken aan innovatie hebben gedaan, werd niet gevraagd :wink:.

Overigens heb ik nergens aangegeven dat Rolex het beste horlogemerk is…

2 likes

Edit

Ach het was ook een algemener bedoeld antwoord. :slight_smile:

1 like

Ik kan een horloge kopen van €100, maar ook van een veelvoud van de prijs van de sub.

Marketing kan me niks schelen. Anders had ik al veel eerder een heel duur horloge gekocht. Zoals ik al zei: ik heb 30 jaar gewacht met het kopen van een Rolex. Als die leverancier hem niet om had gehad, had ik wss nog steeds geen Rolex om gehad.

1 like

Nee. Dat is niet erg. Doe het niet.

Kijk, ieder merk heeft zo z’n goede en slechte kanten. Patek heeft de Calatrava uitgebracht, en daarom vergeven we ze de Nautilus. Breitling heeft prachtige chronografen uitgebracht in de jaren 30, 40 en 50, en daarom vergeven we ze de Colt en Navitimer.

Zo heeft Rolex de DJ, OP en Milgauss, en daarom vergeef ik ze de Yachtmaster, de Dweller en de Daytona. Net zoals ik Stevie Wonder vergeef voor I Just Called omdat ie Talking Book ooit maakte.

Seiko is een prachtig merk. Maken leuke dingen. Maar aan de andere kant gaat het heel erg vaak mis bij die mannen. Dus ik vergeef Seiko voor de PADI, de Prospex, voor al die rare dikkertjes en al die nare Premiers. Omdat ze de 44GS kast, de Grammar of Design en de SARB-serie hebben gemaakt.

Maar dat betekent niet dat jij PADI moet kennen. Integendeel. Een snackbar blijft leuk als je de frikandel speciaal blijft bestellen en de mexicano hardnekkig blijft wegfilteren uit je bewustzijn, toch?

6 likes

En hoeveel van die € 900,- is opgebouwd uit marketing budget, denk je…?
Oh nee, Seiko doet niet aan marketing. Die horloges verkopen zichzelf :grin:

Daarom vergeef JIJ ze de Navitimer.

Ik durf met zekerheid te stellen dat het gross hier de Navitimer 806 zeker in de collectie (willen) hebben.
image

5 likes

Het gaat mij er juist om dat ik niet perse kies voor het dure. Ik interesseer me niet perse voor naam/merk/status. Ik vond de sub gewoon heel mooi. Ook veel mooier dan de sla17. Echt, de marketing of “status” van Rolex zal me worst wezen. Sterker nog, ik had liever gehad dat die reputatie anders was. Maar bijvoorbeeld de meeste Pateks vind ik lelijk. En ze zijn me te kwetsbaar. Zou ze wel kunnen kopen. Maw: ik kijk echt gewoon primair naar het horloge. Daar ging mijn post ook over: waarom heeft iedereen het steeds over marketing?! Ze zijn gewoon mooi, niet allemaal, maar veel wel.

2 likes

[quote=“551er, post:193, topic:188045”]
Ik kan een horloge kopen van €100, maar ook van €50000,- of meer.[quote=“551er, post:193, topic:188045”]

4 likes

Niet die van Paul hoor :wink:

Voor de rest valt er wel een hoop te vergeven bij Rolex; teveel tekst op de wijzerplaat, dat gekke rolex-rolex-rolex-rolex op de chapter ring (lijkt Louis Vutton wel), een Explorer zonder draaibare bezel.

Edit: oh, en idiote prijsstijgingen!

Goede horloges, zonder twijfel. Maar toch als ik aan Rolex denk dan bewonder ik vooral hun marketing en niet zo zeer de horloges zelf (uitzonderingen zoals altijd daargelaten).

1 like

En als het dan toch een Rolex moest zijn…

Rolex “Pre-Daytona” chronograph, Ref. 6238

7 likes

Jeezeslief, dit forum wordt een soort online Rolex masturbeersessie met dit soort topics.

2 likes

Zo is het!

Na enig onderzoek blijk ik een PADI trouwens al eens in handen te hebben gehad bij Jaap (@SuperC), de SBDC055. Ik heb het plaatje even geleend via Google…

…dat vond ik toch wel een lekker fris horloge. Niet te lomp, leuke kleurstelling en een mooie wijzerplaat. Alleen de prijs viel me een tikje tegen, maar dat zeg ik vrijwel bij alle Seiko’s boven de 500 euro. :wink:

1 like

Had het gezien. Dit zijn alle ‘innovaties’ van Rolex sinds 1954.
Eigenlijk alleen die hairspring voor de damesmodellen dus, in bijna driekwart eeuw…

1 like