Waarom heeft Rolex eigenlijk geen titanium horloges? Ik heb wel ergens gelezen dat bepaalde onderdelen titanium zijn, maar er is voor zover ik kan vinden geen geheel titanium Rolex?
Komt dit vanwege Rolex’ trots; 904L SS? Of heeft dat andere redenen?
Merk op dat de Honda Cub tot beste motor ooit is uitgeroepen. Niet de Hayabusa, niet de PC Hooft brommer van BMW, niet de Ducs, de Triumphs, maar een klein pizza-bezorg motortje. Omdat er 50 miljoen van gemaakt zijn waarvan de meesten al jaren dienstdoen als pakezel, en er gewoon in weer en wind mee doorgaan.
Patek Philippe is de antithese van een Honda Cub. En in mijn ogen, met mijn criteria in gedachten, dus ook verre van het beste horlogemerk ooit.
Met de Casio om de pols. Of de Timex. Wellicht het Penankertje.
Waarom gaat het toch steeds over marketing?! Ik heb allerlei merken horloges, van Cartier, Seiko, Chronoswiss, Tag Heuer. Rolex heb ik 30 jaar mee gewacht, juist omdat het Rolex heette. En het sfeertje eromheen, van patserigheid.
Totdat ik er een om deed van een leverancier van me. Ik had een Seiko spb071j1 om, hij een 116610 sub. Die vond ik echt gaaf!! Vanaf dat moment ben ik “om”. De marketing zal me worst wezen. Echt. Ik vind ze gewoon echt solide en mooi gemaakt. En de ceramische bezels precies goed gedaan.
Het helpt natuurlijk wel dat de resalewaarde op peil blijft. Maar al was dat niet zo, was ik evengoed overstag gegaan!
Een foto erbij van mijn aha-moment, waar het licht zag🙌🏼
Nou in ieder geval is de Sinn geen horloge dat iedereen en z’n moeder met een bovengemiddelde portemonnee aan z’n pols heeft hangen. Ik begin altijd spontaan te geeuwen als de zoveelste Submariner voorbij komt. Dan vind ik jouw Tudor een stuk levendiger.