Stelling: Rolex is het beste horlogemerk ooit!

giphy
giphy

:+1:

Groeten,

Noel.

:joy::joy::joy:

2 likes

Over de technische innovatie van Rolex durf ik niks te zeggen, ik heb niet genoeg verstand van horlogetechniek om te kunnen beoordelen welk merk waarin het meest innovatief is/was

Maar ik denk dat niemand kan ontkennen dan wbt marketing Rolex weldegelijk een innovatief bedrijf was en is. Al voor de Quartz crisis waren zij heel nadrukkelijk bezig met positionering en diverse marktsegmenten en niches. Getuigde de diverse verschillende beroepsgroepen gerichte modellen.
En tijdens de Quartz crisis zijn zij degene geweest die de vlucht naar voren hebben gekozen en de bovenkant van de markt hebben gekozen door van mechanische hrologes een luxeproduct te maken waarvoor je meer zou moeten willen betalen dan voor een “gewoon” Quartz horloge.
En hiermee die bovenkant van de markt voor alle fabrikanten van mechanische horloges hebben ontsloten.

Ik geef het je te doen: van een technisch inferieur product tóch het meest begeerlijk product binnen die markt maken. Dan heb je wbt marketing toch wel wat gepresteerd.
De gemiddelde stoommachinefabrikant en postkoetsenbouwer is er jaloers op…:wink:

Het is ‘het beste’, horlogemerk om mee te handelen.
Laat je dat buiten beschouwing dan wordt het een ander verhaal.

Beste handelsmerk zou je kunnen zeggen. Binnen de horlogerie.

4 likes

Valt mee hoor met die klok en klepel… Een “p” kan nog wel eens wegvallen. Maar ik zie dat ik niet de enige ben die een digitale tik op de vingers krijgt van jou.

You come in swinging at this forum!

1 like

Niet? Verdiep je maar even in de ontwikkeling van de ‘Beta Quartz’ en het ‘Centre Electronique Horloger’… jaja, daar was Rolex ook bij betrokken. :sunglasses:

1 like

Ja absoluut de top wat mij betreft.

Het begint een beetje zielige vormen aan te nemen, die Rolex verheerlijking hier op het Rolexforum Owh wacht… Horlogeforum…

1 like

Deze is al voorbij gekomen …:stuck_out_tongue_winking_eye:

Het lastige met deze discussie is dat het gaat over horloges en die zijn tegelijk een gebruiksvoorwerp (precisie-instrument, complicaties en dergelijke) en een luxegoed (status, geld en dergelijke). Wanneer je niet naar de producten van Rolex kijkt, maar puur naar merkbeleving en marketing is Rolex mijn inziens zeker het beste horlogemerk. Echter wanneer je kijkt naar horloges als een kunstig instrument die vele complicaties kan bevatten (haute horlogerie) zijn er vele andere merken die in beeld komen.

2 likes

Kan me de tijd nog herinneren dat we allemaal vol afgunst Rolex(eigenaren) veroordeelden, als een merk dat zijn prijs niet waard was. Kost allemaal veels te duur! Penozeklokkies. Jaja, dat waren nog eens leuke tijden en mooie discussies. Die afgunst is er nu totaal niet meer, …dus.

Ik probeer trouwens zelf een ander merk te pluggen, maar niemand heeft daar Sinn in. Oh oh. Nou ja, Rolex is ook best leuk. :sunglasses:

4 likes

Prima horloges die Rolexen heb er zelf meerdere gehad in het verleden. Ik sta ook ook helemaal niet negatief tegen over het merk. Maar waarom moet men (de Rolexbezitters) steeds bevestiging hebben dat het zo’n “fantastisch” merk is?

Rolex is gewoon 1 van de honderden horlogemerken niet meer en niet minder.

7 likes

Leven en laten leven…

Waar ben je uiteindelijk mee ‘geëindigd’…?

Bedoel je welke ik gehad heb? En wat de laatste was die weg ging? 1e was een GMT 2 (2001) 2e een Yachtmaster Rolesium (2003) de derde een Deepsea (2009) in 2011 heb ik ze alledrie gelijktijdig verkocht. Ik had geen enkele klik meer met de modellen.

1 like

Nee, ik bedoel wat je dan nu hebt als dagelijks horloge.

Een beetje een moeilijk statement omdat “beste” van alles kan betekenen. Meest betrouwbare uurwerk? Hoogste waardering van de consument? Meest rigoureuze quality control?

Je kan er eeuwig over door discussiëren. En dat is best leuk wanneer mensen niet vergeten dat het eigenlijk natuurlijk nergens over gaat en iedereen dingen anders waardeert. Om nou geheel voorspelbaar in de clinch te gaan liggen over een dergelijk topic… Daar moeten we toch boven staan. Kijk ze dansen.

1 like

Ik heb geen Sinn om jouw serieus te nemen na dat breitling topic ,dus zodra je weer iets Sinnigs te zeggen hebt luister ik aandachtig

ow ja en Rolesor

2 likes

:joy: :rofl: …snap ik!

1 like

Zei hij nou, in deze exacte bewoordingen, dat deze criteria Rolex het beste maken:

• Gebruiksvriendelijkheid
  • Robuustheid
  • Betrouwbaarheid
  • Design
  • Service

Goh. Ik zou zweren dat hij een GS quartz aan het beschrijven was. :slight_smile:

Wat een fanboi zeg. Ik kan daar wel mee lachen, met die @AmsterdamVintageWatches.

Maar je moet wel onder een sociaal economische steen gelegen hebben om te suggereren dat Rolex het horloge gedemocratiseerd heeft. Casio, eerder. Want dat zijn horloges die je ook kunt dragen als je van 800 Euro in de maand drie kinderen moet voeden en die nooit kapot gaan.

17 likes