Had jij dat nou ook gedaan dan was je reactie misschien iets serieuzer genomen…
Kunnen we niet een auto-ban functie maken voor elke (zoveelste) Rolex topic?
Dit is horlogeforum en niet Rolex forum. Ik mis de ouwe horlogeforum echt enorm. Toen had je elke week wel een boeiende post over een bepaalde onregelmatig voorkomende merk en model of zelfs een Russische
Nu is het constant Rolex, rolex, Rolex, omega speedmaster, Rolex, Seiko, Seiko, Rolex, Rolex, speedmaster
Waar is AP? PP? Louis moinet? Van cleef en arpels? Jacquet droz? A.lange & sohne?
Begin eens een topic…!
Emotionele en intellectuele armoede…
Ja, want je wordt hier afgefakkeld hoor…
Gek genoeg ben ikzelf ook zo’n taalnazi, rare gewaarwording om een koekje van eigen deeg te krijgen.
Ferm gesproken, mijn waarde.
Fabriek bezocht! Inderdaad impressive!
Er zijn dus verzachtende omstandigheden. Daardoor komt het dat rappers graag Rolex dragen. Zijn domme mensen dan ook gevoeliger voor marketing? Is dat ook wat je bedoelt?
“Hedenochtend is Patek P te G aangehouden wegens het jarenlang verkopen van veel te breekbare horloges voor veel te veel geld. Het OM verklaarde desgevraagd dat het onderzoek naar de zaak een internationale samenwerking was tussen allerlei grijze sokken op uithoeken van het internet”
Dat is waar me dat aan doet denken.
Rolex is bijna drie modale maandsalarissen. Als jij een beetje je best doet kun je er een kopen. Een A. Lange & Zonen start bij zeven maandsalarissen.
Er is denk ik een direct verband tussen de betaalbaarheid voor de hobbyist en de hoeveelheid posts hier op het forum.
Dit is geen innovatie maar een stompzinnige keuze.
Mensen als mijn vrouw, met hele pittige nikkelallergie, krijgen daar dus echt gigantische uitslag van. Er zijn zoveel betere materialen denkbaar en Rolex kiest zwaar nikkelhoudende meuk.
En waarvoor? Betere bestendigheid tegen zuur en zout. Nou, dat snijdt geen hout. Als je afwisselend in een bak zoutzuur en de dode zee gaat zwemmen, dan heb je hele andere zorgen. Dat is wel het niveau waar we over praten.
Ik snap je wel. Het meeste geld en de beste selectie en al 5 jaar geen kampioen. Niet leuk
Ah! Verklaart dat de lichte vorm van ‘jeuk’ die ik bij een Rolex wel heb en bij b.v. een Grand Seiko niet…?!
Daar heeft Rolex aan gedacht.
Er is namelijk minder staal te verkrijgen. Kun je voor een gouden exemplaar gaan. Supergoed voor de huid!
En voor de inkomsten van Rolex
Daarbij, met een gouden Rollo kun je meteen je armspieren trainen.
Inderdaad. Continu een staallegering als een van de grote innovaties van Rolex noemen is echt armoe troef.
Even zonder dollen, dat zou heel goed kunnen. Ik weet zelfs iemand die zijn kastbodem met blanke nagellak heeft overgesaust om de jeuk te voorkomen…
Verder krijg ik geen jeuk van Rolex, maar wel van fanboys die niet verder kijken dan Rolex. Er is zoveel leuks, ik zou me sowieso niet exclusief op 1 merk vast willen leggen.
Beste Jasper, toch heb ik wel een kritische noot over Rolex en dan met name de moderne gang van zaken.
De sky-dweller lijkt met zijn 42mm toch een wat trend gevoelig ding. Toch zonde aangezien Rolex 1x per 104 jaar met een compleet nieuw model komt.
De huidige Airking is een wat vergezocht model en lijkt totaal niet meer op die elegante instapper van vroeger.
De jubilee op de nieuwe Pepsi oogt ook niet zo lekker in verhouding (zeker naast een vintage exemplaar)
Ook het in (te?) rap tempo opschroeven van de prijzen, zal toch een keer tegen ze gaan werken?
En zo zijn er wel meer van die dingetjes.
Ben je niet bang dat het z’n weerslag gaat hebben op de vintage markt, als het moderne Rolex een mindere koers gaat varen? Kijk bijvoorbeeld naar een Breitling en/of Panerai.
Als ik zie hoeveel Rolexen op fora, Chrono24 etc. te koop staan (óók de gewilde stalen sporthorloges), dan vraag ik me hardop af of de markt niet al keihard verzadigd is en de huidige verkoop primair als belegging is bedoeld.
Als dat juist is, dan is het heel interessant wat er gaat gebeuren als de rente stijgt en als mensen op enig moment cash nodig gaan hebben.
Totally agree met bovenstaande punten en kn nog wel een waslijstje toevoegen aan “wat ik graag anders had gezien”. Ik snap je vergelijking met Breitling en Panerai maar daar ligt meer ten grondslag dan hun huidige beleid. Vintage Heuers zijn ook gewild terwijl de moderne lachwekkend zijn. Denk niet dat het wcht effect zal hebben op de vintage markt maar wat betreft huidige Rolex; we zullen zien welke kant het op gaat. Dufour is sowieso minder conservatief dan Heiniger en dat merk je.