Stelling: Rolex is het beste horlogemerk ooit!

Nee, daar in het luxe segment is relevant dat je een oud nr. 1 van de wereld tennis veel centjes geeft om je horloge te dragen en dat je ieder weekend een kleurenfotootje in de financiële televaag afdrukt…

Sorry, maar echt aan de top gaat het om merken die 99% van de mensen helemaal niet kennen.

Omega, Rolex, GS, het is middensegment.

6 likes

Misschien kan hij heel snel typen?

1 like

Nee. Het is overwegend waar.

In het door paupers als het luxesegment geziene segment niet nee.

Toch verzeker ik je dat het in het Luxesegment met een hoofdletter L daar wel om gaat. Koop maar eens een A. Lange, een Patek, een Grönefeld of een Mosier & Cie, en zeg me dat dan nog maar eens.

Jij en ik opereren met Grand Seiko en Rolex in het entry level segment. Volgens de gabbers bij Hodinkee dan in ieder geval. In die wereld is mijn Nomos “affordable”. :slight_smile:

2 likes

Hoezo geen damesmodellen?

Zomaar een paar:

Dat ze niet beschikbaar zijn voor de westerse markt… Wellicht vinden ze het niet zo nodig zich te moeten profileren.

Dat Grand Seiko zich niet WIL profileren als luxemerk wil nog niet zeggen dat ze het niet hebben. Dat ze daarbij om redenen, zoals al eerder in dit topic aangegeven, graag binnen Japan hun afzetmarkt houden maakt dat ze onbekender zijn. Doet niets af aan de vraag of je WAAR voor je geld krijgt of niet of dat het het al dan niet beste merk is.

En dat verleden… Nah… Lees je maar eens in. Klopt inderdaad niet erg bekend in de Westerse markt. maar dat zijn sommige Zwitserse merken in Rusland of Amerika ook niet. Edox doet het hier ook niet zo goed, terwijl in de US dat toch een topmerk is wat daar goed verkoopt.

Sterker nog, over exclusiviteit gesproken… Een oplage van ruim 900.000 voor Rolex op jaarbasis (als ik me niet vergis), tegen 40.000 GS waarvan de helft voor de Japanse markt… Ik zeg: luxe segment voor een prikkie… :slight_smile:

2 likes

Haha, bestaat dat nog? 002, tante Cor “bij de volgende toon is het…” daar kan geen Grote Seiko of Rolex tegenop hoor! :wink:

Als ik het goed begreep maakt Rolex om en nabij 1 miljoen (net eronder) horloges per annum.

1 like

Gecorrigeerd, je hebt gelijk. :wink:

1 like

Gast. 2.2 miljoen Yen. :slight_smile: Dikke mik hoor. OK, OK, misschien hebben ze een paar luxe modelletjes.

2 likes

:joy:

Best centen hoor. Maar goed, het is ook maar Japans broddelwerk. :sunglasses:

En onderdeel van een setje…

Aardig, aardig…

2 likes

Yup.

Dus samenvattend wil ik een Oris pointer date, een Junghans Form A en nog een GS. Mogelijk nog een Damasko DS30 geel en een Seaforth babyblauw.

Voor mij is de stelling bovenaan beantwoord.

1 like

Olie op het vuur in 3,2,1…

6 likes

Heb je ook een link? Want in waarde doen Louis Vuitton, Hermes, Gucci en Cartier het beter: https://www.forbes.com/powerful-brands/list/#tab:rank_header:brandValue_sortreverse:true_industry:Luxury

Dus dan wordt het toch zoiets:

3 likes

Ach als zelfs de grootste horloge verkoop site het zegt moet er toch een redelijke kern van waarheid in zitten.

Op het vlak van marketing en waardevastheid ben ik het wel eens met de stelling. Of dat doorslaggevend is om overall het beste te zijn… Mijn stem zou dan naar Seiko gaan. Waarom? Puur gevoelsmatig.
Rolex is voor mijn de belichaming van ‘het gemaakt hebben’, Seiko is meer no-nonsense.

2 likes

Rollie, da boosta of confidanz !

1 like

Welnee, dit soort lijstjes zegt weinig behalve dat Rolex het monetair goed doet, maar dat wisten we al

Wat mij vaak opvalt is dat, naast de fanboys en girls, ook vooral dealers (nieuw, vintage en alles wat daar tussenzit) met het merk weglopen. Dat heeft natuurlijk een reden (marge, re-sale value) :wink:

4 likes

Rolex is natuurlijk een van de sterkste merken, zo niet het sterkste merk ter wereld, ook omdat ze zich alleen met hoogwaardige horloges bezig houden (toch?), en heel goede marketing.

Een Apple/Samsung etc. zijn massa-producenten van ontzettend diverse artikelen, wat het risico op reputatieschade gewoon veel groter maakt.

Tenzij er ineens ontploffende Rolexen in het nieuws komen, of ze ineens stichting Martijn gaan sponsoren ofzo, zie ik die toppositie ook niet snel in gevaar komen.

Verklaart ook het bovenstaande chrono24-artikel…

Voor mij heeft “Rolex” een negatieve connotatie door hetgeen waar ze zelf als merk juist geen controle over hebben.

Ik denk dus aan de talloze replica’s in de omloop (het zijn er echt belachelijk veel), de associatie met de bling bling glitter-rapindustrie en het feit dat het ook nog eens veel mensen aantrekt die eigenlijk geen **** om horloges geven…

Moeilijk uit te leggen; zo een beetje van:" Rolex! "
439r

Submariners, daytona’s, smurfs en air king. Allemaal super mooi, maar dit beeld verdwijnt bij mij maar niet…

1 like

Die replica’s zijn juist een erkenning, een blijk van de status…
Mag je hier niet zeggen geloof ik, maar grotere reclame dan al die (hoeveel eigenlijk per jaar?) replica’s kun je niet vinden…

1 like

Bam!
Ik shine iedereen de moeder met mijn Lego city brandweerman horloge

9 likes